פאלו אלטו רוכשת עוד חברה ישראלית – טאלון, תמורת 600 מ' ד'

החברה פיתחה דפדפן מאובטח, שנועד להגנה על מכשירי קצה לא מנוהלים ● העסקה מביאה את הסכום שפאלו אלטו השקיעה ברכישת חברות ישראליות לכשלושה מיליארד דולר

מייסדי טאלון סייבר סקיוריטי: מימין - אוהד בוברוב, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ועופר בן נון, המנכ"ל.

המלחמה לא עוצרת את ניר צוק: לאחר שרכשה בשבוע שעבר את דיג סקיוריטי הישראלית תמורת 315 מיליון דולר, ענקית הגנת הסייבר פאלו אלטו רוכשת חברה תוצרת כחול לבן נוספת – טאלון סייבר סקיוריטי. היקף הרכישה לא פורסם, אולם תהיה זו מהרכישות הגדולות שלה, בסכום המוערך ביותר מ-600 מיליון דולר. הודעה על הרכישה צפויה להתפרסם היום (ב'). בסך הכול השקיעה פאלו אלטו ברכישות של חברות בישראל כשלושה מיליארדי דולרים.

טאלון סייבר סקיוריטי היא חברה צעירה מאוד: היא הוקמה ב-2021 על ידי היזמים יוצאי 8200 עופר בן נון, המשמש כמנכ"ל החברה ובעברו ייסד את ארגוס אבטחת סייבר, ואוהד בוברוב, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומי שייסד את לקון מובייל סקיוריטי, שנמכרה לצ'ק פוינט. לאחר אותו אקזיט בוברוב שימש כסמנכ"ל בענקית הסייבר הישראלית. בטאלון מועסקים כיום יותר מ-100 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בישראל וצוות נוסף בארצות הברית.

בשנה שעברה השלימה טאלון סבב גיוס A בסך של 100 מיליון דולר. מדובר בסכום יפה לסבב יחסית מוקדם, בעידן שבו משקיעים מעדיפים לשים את כספם בחברות בשלבים מאוחרים יותר. החברה, שפיתחה דפדפן מאובטח לארגונים, שלדבריה הוא הראשון בעולם, גייסה את הסכום מאבולושן אקוויטי פרטנרס, שהובילה את הסבב, קרן הפאלקון של קראוד סטרייק, ג'ורג' שולץ, המייסד והמנכ"ל של קראוד סטרייק, מרלין ונצ'רס, הקרן של Team8 ועוד. חלק מאותם משתתפים הם חדשים וחלקם השתתפו בסבב הגיוס הקודם של החברה. יחד עם סבב זה, הסכום הכולל שגייסה טאלון סייבר סקיוריטי מאז הקמתה ל-126 מיליון דולר. יצוין כי סבב הסיד הראשוני שלה היה הגדול ביותר אי פעם של סטארט-אפ ישראלי.

דפדפן להגנה על מכשירי קצה לא מנוהלים

הפתרון של טאלון נועד להגן על מכשירי קצה לא מנוהלים – מחשבים פרטיים של עובדים, ללא תוכנות ההגנה הארגוניות, שגולשות ליישומים הארגוניים בענן, כמו המייל הארגוני. בבסיס הפתרון עומד דפדפן סייבר מאובטח בשם TalonWork, שמצמצם את הסיכון הטמון בכניסה של עובדים מהבית ליישומים הארגוניים. הדפדפן מבוסס על פרויקט הקוד הפתוח כרומיום ומאפשר לחברות להגן על כוח עבודה מבוזר, מבלי להתפשר על רמת אבטחת המידע ועל חוויית העובד. TalonWork יוצר מעין "ארגז חול" – מתחם מבודד כמעין בועה, שמגנה על כל המשאבים הארגוניים שבהם משתמש העובד, בלא תלות בסוג המכשיר, במיקום או ברשת שממנה הוא מתחבר.

בעבר אמר בן נון כי "החברות המובילות בעולם עוברות לניהול המערכות שלהן מרחוק, באמצעות האינטרנט, ויוצרות דרישה לפלטפורמה שתאפשר לעובדים גישה מאובטחת מבלי לשנות את הדרך שבה אנשים עובדים. הפתרון שפיתחנו מבוסס על האפליקציה הפופולרית ביותר בארגונים – הדפדפן".

תארים ממומחים

בכנס RSA שנערך בשנה שעברה זכתה טאלון בתואר הסטארט-אפ החדשני ביותר, מבין מאות סטארט-אפים שהשתתפו בתחרות שנערכה במסגרת האירוע.

האתר CRN דירג ב-2021, שנת ההקמה של טאלון, את עשרת הסטארט-אפים המבטיחים בתחום הגנת הסייבר – שישה מתוכם ישראלים. האתר בחר רק חברות סטארט-אפ שהוקמו מאז 2020, שגייסו במימון חיצוני יותר מארבעה מיליון דולרים. טאלון הגיעה שנייה בדירוג זה.

היסטוריה של רכישות כחול לבן

כאמור, בשבוע שעבר הודיעה פאלו אלטו כי היא רוכשת את דיג סקיוריטי הישראלית. היקף הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בענף העריכו בפני אנשים ומחשבים שהוא עומד על כ-300 מיליון דולר, במזומן ובמניות. דיג סקיוריטי הוקמה לפני כשנתיים בלבד על ידי שלושה יוצאי יחידות טכנולוגיות בצה"ל – דן בנימין, עידו עזרן וגד אקוקה. בנימין משמש בה מנכ"ל, אקוקה – סמנכ"ל הטכנולוגיות, ועזרן – מנהל המו"פ. החברה גייסה עד כה כ-45 מיליון דולר. הטכנולוגיה שלה מאפשרת זיהוי ותגובה בזמן אמת לאיומי דליפת מידע של נתונים שנמצאים בעננים. פתרון ה-DSPM (ר"ת Data Security Posture Management – ניהול יציבות אבטחת מידע) שלה מאפשר לארגונים לגלות, לסווג, לפקח ולהגן על נתונים רגישים בכל מאגרי הנתונים בענן. עם השלמת הרכישה, המנהלים והעובדים של דיג סקיוריטי ישולבו בתוך פאלו אלטו, והמוצרים והשירותים שלה יהיו חלק מפלטפורמת Prisma של הרוכשת.

אשתקד קנתה פאלו אלטו את סיידר סקיוריטי הישראלית תמורת 300 מיליון דולר. סיידר פועלת בעולם אבטחת היישומים, ופיתחה פלטפורמה שמשלבת את האבטחה בכל אחד משלבי הפיתוח.

בפברואר 2021 קנתה פאלו אלטו את ברידג'קרו, שאף היא חברה ישראלית, תמורת 156 מיליון דולר במזומן. ברידג'קרו הוקמה ב-2019 ופיתחה מערך אבטחה המיועד למפתחים בענן. בפאלו אלטו אמרו אז כי הרכישה עונה לצורך של ארגונים לגישה לכל היישומים מכל המקומות, דרך רשת גלובלית ומאובטחת מבוססת ענן (SASE – ר"ת Secure Access Service Edge).

שלושה חודשים קודם לכן, בנובמבר 2020, היא קנתה את אקספנס האמריקנית, שפועלת בעולם הסייבר, בניהול מרחבי התקפה, תמורת 670 מיליון דולר. כמו בעסקה הנוכחית, גם רכישת אקספנס בוצעה במזומן ובמניות.

במאי 2019 קנתה ענקית האבטחה את חברת הסייבר הישראלית טוויסטלוק. סכום העסקה לא פורסם, אולם מומחים בענף העריכו אותו ב-450 מיליון דולר. פחות מיממה לאחר מכן היא הודיעה שהיא קונה חברה ישראלית נוספת – את פיורסק. גם במקרה זה היקף הרכישה לא נמסר, אולם לפי הערכות בשוק, הוא עמד על סכום נמוך בהרבה – בין 50 ל-60 מיליון דולר. בפברואר 2019 היא קנתה את דמיסטו הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לתמיכה בצוותי סייבר בארגונים, תמורת 560 מיליון דולר – שוב, במזומן ובמניות.

באפריל 2018 רכשה ענקית האבטחה חברה ישראלית נוספת – את סקדו, תמורת סכום שהוערך ב-100 מיליון דולר. סקדו פיתחה מערכת לתחקור ולטיפול בהתראות על מתקפות סייבר.

יותר משנה קודם לכן, במרץ 2017, רכשה פאלו אלטו את לייט סייבר תמורת 130 מיליון דולר. הטכנולוגיה של הנרכשת מאתרת שימוש זדוני במערכות ה-IT של הארגונים על ידי ניטור מתמשך של פעילויות משתמשים – בין אם אלה מגיעים מחוץ לארגון או מצויים בתוכו. היא ממפה את דפוסי השימוש של העובדים במערכות ה-IT הארגוניות, כמו גם את נקודות הקצה ואת הרשתות עצמן. זאת, כדי לזהות התנהגות חשודה לאורך זמן ולהבחין בין המשתמשים הלגיטימיים לאלה הרעים.

שלוש שנים לפני כן, במרץ 2014, הצטרפה לפורטפוליו של פאלו אלטו סייברה, שמציעה מענה לאיומי סייבר שמערכות האבטחה המסורתיות לא יודעות להתמודד אתם. סכום הרכישה הזו עמד על 220 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים