אנבידיה הודיעה כי תרכוש את הסטארט-אפ הישראלי Run:ai

סכום הרכישה לא פורסם, אך גורמים בתעשייה העריכו אותו ב-700 מיליון דולר ● הטכנולוגיה שפיתח הסטארט-אפ הישראלי מביאה לניצול משאבי מחשוב-על עבור עומסי GenAI בתשתיות מחשוב מואץ משותפות

מייסדי Run:ai. מימין לשמאל: רונן דר, סמנכ"ל הטכנולוגיה ועמרי גלר המנכ"ל.

חברת אנבידיה (NVIDIA) הכריזה היום (ד') כי חתמה על הסכם לרכישת הסטארט-אפ הישראלי Run:ai. סכום הרכישה לא פורסם, אך גורמים בתעשייה העריכו אותו ב-700 מיליון דולר.

הנרכשת פיתחה טכנולוגיה מבוססת קוברנטיס (Kubernetes) לניהול עומסי העבודה של ה-AI בתשתיות מחשוב העל, ורכישה זו, לפי הרוכשת, נועדה לעזור ללקוחותיה לעשות שימוש יעיל יותר בתשתיות מחשוב ה-AI שלה.

אלכסיס ביורלין, סגנית נשיא ל-DGX Cloud באנבידיה, מסרה כי: "הטמעת בינה מלאכותית בפרודקשן הופכת ליותר ויותר מורכבת, עם עומסי עבודה המפוצלים בין הענן ומחשוב הקצה (Edge AI) ועד לתשתיות מרכזי נתונים עצמאיים (On-Premises). הניהול של עומסי עבודה בתחומי הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI), מערכות המלצה, מנועי חיפוש ועומסים אחרים, דורש תזמון מתוחכם על מנת לייעל ולבצע אופוטימיזציה לביצועים ברמת המערכת והתשתית".

לדבריה, הטכנולוגיה שפיתחה Run:ai מאפשרת ללקוחות ארגוניים לנהל ולייעל את תשתיות המחשוב שלהם – בין אם אלו נמצאים בדאטה סנטר בבעלות החברה, בענן או בסביבה היברידית. החברה פיתחה פלטפורמה פתוחה והמובילה בתעשייה המבוססת על קוברנטיס – שכבת ניהול עבור AI מודרני ותשתיות ענן. היא תומכת בכל גרסאות קוברנטיס הפופולריות, ומאפשרת הטמעה של כלי AI וסביבות עבודה חיצוניות.

יוצרת עומסי עבודה גדולים שיש לטפל בהם. בינה מלאכותית ג'נרטיבית.

יוצרת עומסי עבודה גדולים שיש לטפל בהם. בינה מלאכותית ג'נרטיבית.

Run:ai עובדת בשיתוף פעולה קרוב עם אנבידיה מאז 2020

Run:ai הוקמה בשנת 2018 והשיקה את המוצר הראשון שלה בשנת 2020. המייסדים שלה, עמרי גלר המנכ"ל ורונן דר, סמנכ"ל הטכנולוגיה, שנפגשו באוניברסיטת תל אביב, תוך כדי עבודה על התואר השני והשלישי שלהם.

לקוחותיה של חברת Run:ai כוללים כמה מהארגונים הגדולים ביותר בעולם, המשתמשים בפלטפורמה של Run:ai כדי לנהל מחשבי על מבוססי GPU בקנה מידה של דאטה סנטר.

"Run:ai עובדת בשיתוף פעולה קרוב עם אנבידיה מאז 2020, ואנחנו חולקים חזון משותף לתמיכה בלקוחות שלנו, כך שיוכלו לנצל באופן הטוב ביותר את התשתית שלה", אמר גלר, המנכ"ל והמייסד המשותף של Run:ai. "אנחנו מתרגשים להצטרף ל-אנבידיה ומחכים בקוצר רוח להמשיך את המסע שלנו יחד".

לפי הודעת החברות, הפלטפורמה של Run:ai מספקת למפתחי בינה מלאכותית והצוותים שלהם: ממשק מאוחד לניהול תשתיות מחשוב משותפות, המאפשר גישה מהירה וקלה יותר לעומסי בינה מלאכותית מורכבים; פונקציונליות הכוללת הוספת משתמשים, שיוך לצוותים, הענקת גישה למשאבי מחשוב-על, שליטה על המשאבים, ניהול סדרי עדיפויות, וכן ניטור ודיווח על ניצול משאבי המחשוב; יכולת לאחד בין מעבדים גרפיים (GPUs) ולשתף את כוח העיבוד עבור ביצוע משימות נפרדות – מחלקיקי GPU בודד, ועד למספר GPUs או מספר מקבצים של מעבדים גרפיים הפועלים בקלאסטרים שונים; וכמו כן ניהול יעיל של משאבי המעבדים הגרפיים הזמינים בכל קלאסטר, באופן שמאפשר ללקוחות להניב יותר מההשקעה שלהם בתשתיות מחשוב.

ג'נסן הואנג, נשיא ומנכ"ל אנבידיה תועד על ידי העיתונאי דרור גלוברמן כשהוא "בא להסתחבק: עם החברה הישראלית שלפי השמועות הוא עומד לרכוש במאות מיליוני דולרים". הסרטון של המפגש עלה לחשבון האינסטגרם של גלוברמן.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dror Globerman (@drorgloberman)

לקוחות NVIDIA DGX ו-DGX Cloud יקבלו גישה ליכולות של Run:ai

אנבידיה תמשיך להציע את המוצרים של Run:ai באותו מודל עסקי בעתיד הקרוב. כמו כן היא תמשיך להשקיע בפיתוח מפת הדרכים של מוצרי Run:ai, כחלק מ-NVIDIA DGX Cloud, פלטפורמת בינה מלאכותית שפותחה יחד עם ספקיות הענן המובילות עבור מפתחים בארגונים, המציעה שירות אינטגרלי ו-Full Stack עבור פיתוח בינה מלאכותית יוצרת.

לקוחות NVIDIA DGX ו-DGX Cloud יקבלו גישה ליכולות הטכנולוגיה של Run:ai עבור פיתוחי הבינה המלאכותית שלהם, ובראשם עומסי העבודה הכרוכים בפיתוח והטמעה של מודלי שפה גדולים (LLM). הפתרונות של Run:ai מוטמעים כבר היום, בין היתר, ב-NVIDIA DGX, NVIDIA DGX SuperPOD, NVIDIA Base Command, NGC ובפלטפורמת התוכנה של אנבידיה NVIDIA AI Enterprise.

פלטפורמת המחשוב המואץ של אנבידיה והפלטפורמה של Run:ai ימשיכו לתמוך באקו-סיסטם רחב של פתרונות צד-שלישי ויעניקו ללקוחות חופש בחירה וגמישות.

יחד עם Run:ai, אנבידיה תאפשר ללקוחותיה גישה במקום אחד לפתרונות מבוססי GPU בכל מקום, כבסיס לתשתיות NVIDIA AI. לקוחות יכולים לצפות לקבל בפלטפורמה הפתוחה שימוש יעיל וניצול משופר של המעבדים הגרפיים, ניהול משופר של תשתיות המעבדים וגמישות רבה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים