"הטלקום הוא הדרך לצאת מה-'שיבוש' – וסייע רבות במלחמה"

"הטלקום הוא שיא הטכנולוגיה, המקום שיש בו את ההתפתחות הרבה ביותר ושמייצר את הפתרון לאילוצי המדינה והמשק", אמר המנכ"ל החדש של בזק, ניר דוד ● הוא סיפר על מקרה במלחמה שבו בזק ביצעה עבודה עבור צה"ל תחת אש

ניר דוד, המנכ"ל החדש של בזק.

"אנשי ה-IT והטלקום במדינת ישראל לא ישנים בלילה בארבע השנים האחרונות – מאז הקורונה ובפרט מאז המלחמה. מדובר בטכנולוגיה 'משבשת', אבל גם כזאת שמסייעת למדינה לצאת מה-'שיבוש' שהיא נכנסה אליו ב-7 באוקטובר. הטלקום הוא שיא הטכנולוגיה, המקום שיש בו את ההתפתחות הרבה ביותר וזה שמייצר את הפתרון לאילוצים השונים של המדינה והמשק", כך אמר המנכ"ל החדש של בזק, ניר דוד.

דוד, שנכנס לתפקידו לפני פחות משבועיים, פתח כנס שהחברה ערכה היום (ד') באולם איסט בתל אביב, שבו היא השיקה את משפחת הפתרונות שלה לארגונים – בזק עסקים Pro (שדיווח עליה יפורסם בהמשך). מנחת הכנס הייתה הילה קורח מחדשות 13.

הוא ציין כי השקעות בעולם התקשורת תמיד נתנו מענה למשברים, ובשני המשברים הגדולים האחרונים שעברו על מדינת ישראל – הקורונה והמלחמה בעזה – חלו עליות בצריכת התקשורת. כך, רוחב הפס למשק בית גדל בקורונה ב-38%, מ-8.7 ל-12 גיגה-בייט, ובמלחמה – ב-30%, מ-15.9 ל-20.7 גיגה-בייט. כמו כן, חל במלחמה הנוכחית גידול משמעותי, של 44%, בשימוש של ישראלים ברשתות החברתיות, וגם בצפייה בטלוויזיה, שבניגוד לעבר, נעשית כיום במידה רבה על גבי IP.

"ב-7 באוקטובר", אמר דוד, "ראינו שיכולת המדינה להתמודד עם משברים נשחקה, אבל המגזר העסקי הפגין חוסן, בפרט בחודשיים הראשונים למלחמה. המגזר הציבורי נכנס להלם והחברות העסקיות המשיכו לרוץ קדימה, ולבצע פעילויות הרבה פעמים מבלי לשאול האם יש או אין להן רווח מזה. ראינו חברות תקשורת, קמעונאות, בתי מלון ומה לא שנרתמו על מנת לתרום ולסייע לחיילים, למפונים ולמשפחות החטופים. המגזר העסקי דחף את המדינה קדימה. כך גם בזק, שנכנסה ל-'צו 8 עסקי'".

"התגייסנו לטובת צה"ל, ביצענו עבורם פעילות אינטנסיבית", ציין. "בשעות לפני הכניסה לעזה צה"ל פנה אלינו על מנת לטפל באירוע תקשורתי על קו הגבול. הם הסבירו לנו שאנחנו המטרה הכי קלה, שהמחבלים יירו עלינו. הצבא סיפק לנו נמ"ר, שני טנקים, מסוק קרב באוויר ושתי מחלקות, שהגנו עלינו. העובדים עבדו בתוך הנמ"ר, משום שהבנו שאם לא נטפל במקרה, צה"ל לא ייכנס לעזה. החלטנו שאנחנו מבצעים את המשימה, סיפרנו על כך לעובדים, הזהרנו אותם שבוודאות יירו עליהם וביקשנו מתנדבים. רבים קפצו על העגלה. היו באותו השבוע עוד שישה אירועים כאלה, שלכל אחד מהם היו מתנדבים, ולא רק צעירים בגיל גיוס למילואים, אלא גם עובדים שהיו להם ילדים בתוך עזה. ירו עליהם, תוך כדי שהם מרתכים את הסיבים. השלמנו את המשימה וצה"ל נכנס לעזה".

טכנאים של בזק בדרום בתחילת המלחמה.

טכנאים של בזק בדרום בתחילת המלחמה. צילום: דוברות בזק

"בבזק יש כ-5,500 עובדים, שמעל 700 מהם התגייסו בצו 8 למילואים. כלומר, הרבה יותר משימות הוטלו על כתפיהם של פחות עובדים. למרות זאת, ביצענו שלל תרומות ופעילויות התנדבותיות, למשל פריסה של 2,000 קווי טלפון לטובת הקמת חמ"לים, מרכזי ידע, איסוף תרומות ואיתור נעדרים, תרומת מקלטים והתמודדות עם גידול אגרסיבי במתקפות סייבר", ציין דוד.

פנימית בבזק, אמר, "הגענו מוכנים למלחמה ולא היינו צריכים לעשות תהליך מיוחד עם פתיחתה, אלא להפעיל נוהל מלחמה, שהעובדים והמנהלים ידעו עליו והיו מאומנים בו. המוקדים שלנו היו זמינים בזמינות הכי גבוהה, 1,000 טכנאים היו בשטח וחיכו לקבל את המשימות, וגם המהנדסים שלנו".

בזק, סיבים אופטיים וחשמל

דוד התייחס לאחד הפרויקטים המרכזיים של בזק בימים אלה – פריסת תשתית הסיבים האופטיים שלה ברחבי המדינה. "נכון לסוף 2023, יותר משני מיליון בתי אב כבר מחוברים לתשתית הסיבים של בזק, מתוך כשלושה מיליון בתי אב במדינת ישראל. זה הרבה מעל המתחרים. בקרוב יפורסמו נתונים מעודכנים, אבל אני יכול לומר שמתחילת השנה חווינו גידול של כ-10%. הצפי הוא שעד סוף השנה נגיע ל-2.5 מיליון בתי אב, ועד סוף השנה הבאה נסיים את הפריסה בכל המקומות שהתחייבנו בפני המדינה שנפרוס בהם את תשתית הסיבים האופטיים שלנו".

"המטרה שלנו היא לוותר על תשתית הנחושת ולעבור לסיבים אופטיים בלבד. נכון שהמצב הביטחוני הביא לגידול בבקשות לחבר קווי טלפון שמבוססים על הנחושת, אבל הציבור פוגש בה את הפער הגדול בין שני סוגי החיבורים. התשתית של הסיבים האופטיים תשרת את כל המדינה הרבה שנים קדימה, משום שהיכולת לקפוץ בגללם ברוחב הפס ולתת שירותים נוספים היא כמעט אינסופית", ציין.

מהלך נוסף, שאושר אמש על ידי דירקטוריון בזק, הוא כניסת החברה לשוק החשמל. דוד אמר כי "בלחיצת כפתור נאפשר לעבור מחברת החשמל לבזק ולהוזיל את החשבון ב-7%. כמעט הכול נשאר אותו הדבר – חברת החשמל היא זו שתחבר את הבתים ותיתן את השירות, אבל ההתחשבנות תהיה מול בזק, והמשתמשים יקבלו הנחה של 7% בחשבון החשמל שלהם". הוא הוסיף ש-"מדובר במיזם משותף שלנו ושל חברת ג'נריישן לאספקת חשמל מבוסס אנרגיות ירוקות".

לסיכום אמר דוד כי "2023 הייתה שנת שיא עבור החטיבה העסקית של בזק – הן בהכנסות והן בחוויית השירות. הכנסנו בשנה החולפת הרבה מאוד חדשנות אצל הלקוחות הפרטיים והעסקיים כאחד, והטמענו אצלנו מערכי AI לזיהוי תקלות ברשת, כדי שהלקוח לא יפגוש אותן. אנחנו מזהים 99.9% מהאירועים ומתקנים אותם עוד לפני שזה מגיע ללקוח. כתוצאה מכך, יש הרבה פחות פניות של לקוחות למוקדים שלנו. בנוסף, בנינו מערך שירות עצמי ללקוחות הפרטיים והעסקיים, כולל אפליקציה. כמו כן, בנינו תשתית דאטה חדשה לחברה, כדי שתהיה לנו יכולת להפעיל מדעי נתונים, ומספר אנשי אבטחת המידע לעסקים אצלנו עלה משלושה לפני כמה שנים ל-30 במוקד ועוד 10 מומחים מעליהם. מעל 60 עובדים מתעסקים בפתרונות ובשירות שלנו לעסקים. ארגונים יגלו בקרוב את היתרונות של חבילת הפתרונות החדשה שלנו, ואין לי ספק שנצמח בתחום זה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים