יבמ קונה את HashiCorp תמורת 6.4 מיליארד דולר

העסקה אמורה להיסגר עד סוף 2024 ● לצד יכולת עבודה בקרקע, בענן ובאופן היברידי, ציינו ב-יבמ, הרכישה תסייע למפתחים להטמיע יכולות ומודלים של בינה מלאכותית יוצרת, GenAI

רוכשת את HashiCorp. יבמ.

יבמ (IBM) אישרה כי תרכוש את HashiCorp, תמורת 6.4 מיליארד דולר. העסקה אמורה להיסגר עד סוף 2024.

הנהלות שתי החברות אישרו את העסקה, אך היא עדיין זקוקה לאישור מבעלי המניות והרגולטורים של HashiCorp. המשקיעים הגדולים ביותר של הנרכשת, האוחזים יחד בכ-43% מהחברה, כבר אישרו את העסקה.

ארבינד קרישנה, מנכ''ל יבמ.

ארבינד קרישנה, מנכ"ל יבמ. צילום: פליקר

"נציע פלטפורמת ענן היברידית מקיפה, המיועדת לעידן ה-AI"

הודעה על עסקת הענק נמסרה בשבוע שעבר, דקות ספורות לפני פרסום תוצאותיה הרבעוניות של החברה. HashiCorp, פועלת בעולם התשתיות בענן, וכן פיתחה את הכלי Terraform. לפי הענק הכחול, "הרכישה תעזור לנו להתמקד באופן עמוק יותר בעולמות הענן ההיברידי והבינה המלאכותית… נשפר את יכולתנו לתת מענה לשוק הענן, המגלם היקף עסקים של 1.1 טריליון דולר". 

ארבינד קרישנה, מנכ"ל ויו"ר הענק הכחול, אמר כי "שילוב הנרכשת בהיצע שלנו יאפשר ללקוחות הארגוניים לנהל את המורכבות של התשתית והיישומים שלהם… נציע פלטפורמת ענן היברידית מקיפה, המיועדת לעידן ה-AI".

לפי הרוכשת, "לנרכשת יש יכולות אוטומציה לניהול מחזור החיים של תשתיות המחשוב ועולם אבטחת המידע, לצד מערכת העוסקת בתיעוד של שינוע של עומסי עבודה קריטיים. עומסי מחשוב אלה נעים בסביבות קריטיות, היברידיות – ומרובות עננים".

לצד יכולת עבודה בקרקע, בענן ובאופן היברידי, ציינו ב-יבמ, הרכישה תסייע למפתחים להטמיע יכולות ומודלים של בינה מלאכותית יוצרת, GenAI.

את הכלי שפיתחה הנרכשת, Terraform, יבמ כינתה "הסטנדרט בתעשייה לאספקת תשתית בסביבות אלו". זהו כלי המהווה תשתית-כקוד, המשמש לניהול ולהקצאה של עומסי מחשוב בענן ובקרקע. הטכנולוגיה של HashiCorp תשלים ותשולב עם כמה יכולות, לפי הרוכשת: של רד האט (Red Hat), פלטפורמת הבינה המלאכותית  Watsonx, וכן ההיצע שלה בעולמות אבטחת המידע והמיכון. "כך", הסבירו, "ניתן יהיה לפשט את הקצאת האפליקציות והתצורה בסביבות ענן היברידיות".

כמו במקרה של רכישת רד האט, גם בעסקה זו הנרכשת תצורף לחטיבת התוכנה של יבמ, אולם תפעל כיחידה עצמאית, נמסר.

הרכישה קשורה להשתלבות בעידן שבו היא מככבת. GenAI.

הרכישה קשורה להשתלבות בעידן שבו היא מככבת. GenAI. צילום: אילוסטרציה. שאטרסטוק

כחמישית מארגוני Forbes Global 2000 – לקוחות של הנרכשת

במרץ האחרון הנרכשת דיווחה על הפסד נקי של 48.3 מיליון ד' ברבעון הכספי הרביעי שלה. למרות ההפסד, הוא שיקף שיפור, משמע צמצום ההפסד – בשיעור שנתי של כ-36%. בשנתה הכספית של הנרכשת היא חוותה הכנסות בשיעור של 583.1 מיליון דולר – עלייה של 23% משנה לשנה. ל-HashiCorp יש יותר מ-650 אינטגרטורים ומשווקים, ולחברה, שהוקמה ב-2012, יש יותר מ-4,000 לקוחות. כחמישית מארגוני Forbes Global 2000 הם לקוחות של הנרכשת.

בשיחה עם משקיעים, קרישנה נשאל האם רכישת VMware על ידי ברודקום (Broadcom) מהווה הזדמנות עבור רד האט, והשיב כי "הצמיחה של רד האט לא כל כך קשורה ישירות ל-VMware לכשעצמה, אבל הלקוחות רוצים פלטפורמה שהם יוכלו 'להמר' עליה ולפעול בה במשך 10 עד 20 השנים הבאות, בהן הם יכתבו את היישומים שלהם ויפרסו אותם בדטה סנטרים שלהם וגם על עננים ציבוריים".

לפי סיד נאג, אנליסט וסמנכ"ל בגרטנר, "המניעים לעסקה ברורים. יבמ מחפשת לטייב את הפונקציונליות של פלטפורמת ה-Ansible שלה (של רד האט – י"ה), ואיזו דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר עם טכנולוגיה של המתחרה העיקרית שלה? בנוסף, יבמ רוצה להרחיב את טווח השוק שלה ואת פוטנציאל ההכנסות שלה. הרכישה מעניקה לה לא רק את בסיס הלקוחות של הנרכשת, אלא גם מאפשרת לה למכור את ההיצע שלה, של יבמ – ללקוחות HashiCorp – ולהפך. לצד השלמת הפערים שיש בפלטפורמת Ansible, זו דוגמה קלאסית למיצוי עסקי מושלם כהמשך לרכישת רד האט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים