ChatGPT נפתח לכולם – בלי צורך בהרשמה

לא ברור באיזו גרסה של הכלי או של מודל השפה הגדול שעליו הוא מושתת מדובר, ומה בדיוק יאפשר הצ'טבוט למשתמשים שאינם רשומים לשירות, אבל כעת צפה ועולה ציפייה שנראה מהלך דומה גם ממאסק עם גרוק ומגוגל עם ג'מיני

פתוח ללא רשמה למשתמשים. ChatGPT.

OpenAI, מפתחת ה-GenAI המפורסמת הנתמכת על ידי מיקרוסופט – הודיעה באחרונה כי תהפוך את השימוש בצ'טבוט הפופולרי שלה, ChatGPT, לחופשי. החברה בישרה כי כלי הבינה המלאכותית המתקדם יהיה זמין למשתמשים בכלל ללא צורך בהרשמה החל מאתמול, ה-1 באפריל.

המהלך הגיע לנוכח האטה בצמיחת המשתמשים ב-ChatGPT וכן על רקע חששות של OpenAI בגין תביעה שהגיש נגדה אילון מאסקOpenAI מיתגה את השינוי המסוים כצעד שלה לקראת דמוקרטיזציה של AI, שיאפשר לכל אחד ואחת לחוות את היכולות של הכלי שפיתחה.

ChatGPT, נזכיר, היה הכלי הראשון שהושק לשימוש הציבור בתחום ה-GenAI, והוא מציע אפשרות לקיים איתו שיחות בסגנון צ'אט, בהן הוא נכון לקבל הנחיות מהמשתמשים. הצ'טבוט יודע לבצע עבור משתמשיו מגוון משימות יצירתיות. בתחילה היו משימות אלו קשורות רק ליצירת טקסטים, אבל כיום – מלבד סיכומי טקסט, חיבור מאמרים, כתיבת שירים וניסוח רעיונות ועוד פעולות טקסטוליות – יכולתיו התרחבו גם ליצירת אימג'ים והוא אפילו יודע לערוך ולעסוק ביצירת קליפים.

כדי להבטיח חווית משתמש בטוחה, OpenAI הטמיעה בכלי שלה, לדבריה, אמצעי הגנה נוספים, שאמורים לסייע במניעת יצירת תוכן בלתי הולם. החברה לא פירטה האם לגרסת ChatGPT החינמית יהיו מגבלות ביצוע בהשוואה לגרסאות הפרו, עליהן היא גובה תשלום במספר גרסאות מנוי, שלהן פונקציות שונות עבור יחידים, צוותים וארגונים.

ChatGPT יודע ליצור גם אימג'ים. האם גרסה זו תהיה פתוחה לציבור?

ChatGPT יודע ליצור גם אימג'ים. האם גרסה זו תהיה פתוחה לציבור? צילום: לכידת מסך מ-ChatGPT

הנשיפה בעורף מ-ג'מיני של גוגל, גרוק של xAI והתביעה של מאסק

התפתחות הזו מגיעה לנוכח העובדה ששחקנים גדולים אחרים, ביניהם גוגל עם ג'מיני (Gemini) שלה ו-xAI של מאסק עם גרוק (Grok) שלהם, מתמודדים גם הם על דומיננטיות בתחום ה-GenAI.

שתי החברות, כמו גם מעבדות AI אחרות, פיתחו כלים חופפים ל-ChatGPT, שמתחרים בו, ושינוי הגישה של OpenAI והפיכת הכלי שלה לזמין יותר, משום שאין עוד צורך להירשם אליו, מעלה את השאלה האם נראה בקרוב גישה דומה של "דמוקרטיזציה" גם אצל המתחרות.

בנוסף, כאמור, את השינוי הזה הקדימה תביעה שהגיש מאסק, יזם העומד מאחורי חברות רבות ושהיה גם מייסד שותף של OpenAI לפני כמעט עשור. בתביעתו נגד מעבדת ה-GenAI והמנכ"ל שלה, סם אלטמן, שהוגשה לפני חודש בדיוק לבית המשפט בסן פרנסיסקו, ארה"ב, נטען כי OpenAI סטתה מהמשימה המקורית שלה והעדיפה רווח על פני פיתוח היתרונות הפוטנציאליים של ה-AI לטובת המין האנושי.

מאסק טען בתביעתו ש-OpenAI, אותה הקים כחברת מחקר ללא מטרות רווח יחד עם אלטמן ויזמים אחרים, הפרה את הסכם היסוד שלה, כמו גם את משימתה שהוגדרה כ-"להבטיח שהבינה המלאכותית הכללית, ה-AGI (ר"ת Artificial General Intelligence) תועיל לאנושות כולה".

למעשה בתביעתו האשים מאסק את OpenAI בבגידה בעיקרון הליבה שלה לפיתוח AI המוקדשת לטובת המין האנושי, בטענה שבמקום, היא הפכה ל"חברה בת במקור סגור" של מיקרוסופט, כשהכוונה היא לשותפות שנרקמה ביניהן. עוד נטען בלשון התביעה כי OpenAI כבר לא נותנת עדיפות למחקר בקוד פתוח, ולפיך דרש מאסק ממנה לפתוח את המחקר והטכנולוגיה שלה לטובת הציבור, כפי שלטענתו הייתה אמורה לנהוג בהתבסס על עקרונות היסוד שמהם צמחה.

יצוין כי CoPilot, מבית ענקית הטכנולוגיה מרדמונד, אשר מבוסס אף הוא על מודל השפה הגדול של OpenAI, עדיין מצריך הרשמה לחשבון מיקרוסופט או התחברות דרך חשבונות גוגל וכדומה לשם הפעלתו. CoPilot מחולל תוכן גם הוא, וכן מיומן במיוחד במשימות קידוד ובכתיבת פורמטים של טקסט יצירתי, אך סביר להניח שגישת המשתמש ליכולותיו המתקדמות, המשרתות בעיקר מתכנתים, תישאר קשורה למנויי פלטפורמת הפיתוח של מיקרוסופט.

לדעת מומחים, המהלך האחרון של OpenAI להנגשת ChatGPT לכולם מסמל נקודת מפנה פוטנציאלית בנגישות הכוללת של כלי ה-GenAI. כעת נמתין לתגובה מהמתחרים כדי לגלות האם גם הם ילכו בעקבות החלוצה בתחום, ויפתחו את הכלים שלהם לשימוש בלי צורך בהרשמה כלל, אם לאו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חייפ

    לכותבי המאמרים אני ממליץ לחקור היטב את המקורות שה GPT מציין. לוודא שהם אכן נכתבו על ידי החוקרים או שבכלל יש מאמר כזה שעליו הוא מבסס את הטיעון. רק אומר.

אירועים קרובים