אישה מדרום קוריאה התאהבה בדיפ פייק של מאסק והעבירה לו 50 אלף ד'

"ב-17 ביולי בשנה שעברה, מאסק הוסיף אותי כחברה באינסטגרם", סיפרה האישה ● "למרות שהייתי מעריצה ענקית אחרי שקראתי את הביוגרפיה שלו, פקפקתי בזה בהתחלה", אמרה, אלא שלבסוף היא לא רק השתכנעה אלא גם נעקצה

דמותו זויפה כאמצעי לעוקץ רומנטי. אילון מאסק, יזם הטק שמאחורי חברות הענק טסלה, SpaceX ו-X, בין השאר.

אישה דרום קוריאנית, שלא הזדהתה בשמה האמיתי, סיפרה באחרונה בראיון לתוכנית "In Depth 60 Minutes" של רשת השידור המקומית KBS כיצד נפלה ברשת והתאהבה במי שסברה שהוא לא אחר מאשר אילון מאסק – יזם הטק המפורסם ביותר בעולם ואחד מהאנשים העשירים ביותר בו.

האישה, שכונתה בתקשורת ג'ונג ג'י-סון, סיפרה כיצד נפלה בקסמיו של מי שסברה כי הוא מאסק בכבודו ובעצמו, אחרי שקיבלה את מה שנראה כפנייה מהמולטי-מיליארדר באינסטגרם. היזם הדרום אפריקני, שלכאורה פנה אליה באמצעות שירות ההודעות המיידיות דיירקט (Instagram Direct) סיפר לה כי החליט לפנות באופן אקראי לכמה ממעריציו. הסיפור אמנם נשמע מופרך לחלוטין, אבל מאסק הוא כידוע באמת דמות מפתיעה בחריגותה וביכולות שלה לפרוץ קונבנציות, אז אפשר אולי להבין מדוע מעריצה שנתקלת לפתע ב'מאסק', ויכולה לדבר 'איתו' מתפתה להאמין כי היא עשויה להפוך לאחת ממקבץ הנשים שאיתן הוא מבלה ובהן הוא מתעניין.

מייצרת תוצאות זיוף משכנעות ביותר. טכנולוגיית דיפ פייק.

מייצרת תוצאות זיוף משכנעות ביותר. טכנולוגיית דיפ פייק. צילום: Shutterstock

הדיפ-פייק בסיוע תרגילי עוקץ רומנטי

לפי דבריה בראיון, "ב-17 ביולי בשנה שעברה, מאסק הוסיף אותי כחברה באינסטגרם. למרות שהייתי מעריצה ענקית אחרי שקראתי את הביוגרפיה שלו, פקפקתי בזה בהתחלה". אלא שאז היא קיבלה ממנו, לדבריה, תמונות שלו בעבודה ואפילו צילום של תעודת הזהות שלו, שככל הנראה נעשו באמצעות יכולות זיוף עמוק של כלי GenAI, וזה כבר שכנע אותה להסחף לתוך התכתבות הסוערת עם אחד האנשים הדומיננטיים בעולם הטק כיום.

מאסק (המזויף) הפעיל על ג'ונג בעצם תרגיל עוקץ רומנטי אונליין קלאסי – הוא הקסים אותה והרעיף עליה מחמאות, אבל מאחר שהוא 'מאסק' היו שם גם, מן הסתם, הבטחות לעתיד מזהיר של ממש. הדברים הסלימו במהירות, כפי שהם קורים לפעמים במחוזות הרומנטיקה המתנהלת אונליין בהתכתבות, ואז 'מאסק' הציע, איך לא, לעזור לג'ונג להשקיע את כספה. הנוכל שהתחזה למאסק טיפח בסבלנות את תקוותיה של האישה לעתיד משותף לו ולה, ושטח בפניה הזדמנות השקעה, ביניהן במפעל ג'יגה חדש של חברת המכוניות החשמליות שהוא מנכ"לה, טסלה. וכל זאת בטענה שקרית שהוא נהנה מהפיכת מעריציו לעשירים.

ג'ונג, שהייתה משוכנעת שהיא על סף חיי אושר ועושר עם האיש המדובר בתבל, העבירה ל'מאסק' הנוכל לא פחות מסכום של 50 אלף דולר, לחשבון בנק מקומי שהוא הבטיח לה ששייך לעובד קוריאני מהימן שלו. היא לא ראתה שוב את כספה וגם לא נפגשה עוד ב'מאסק' ובפניות ממנו.

אז זה הזמן לספר שעוקץ רומנטי מקוון הוא שיטה מאוד נפוצה של נוכלים לסחוט כספים ממי שרק רוצה אהבה. למרבה הצער, הפרשה הזו כמובן לא הייתה הפעם הראשונה שבה מישהו מנצל את דמותו הנחשקת של מאסק, לפחות בעיניי חלק מהציבור, כדי להונות א.נשים תמימים. היא פשוט הגיעה לתקשורת. רוב הנעקצים לא ירוצו לספר על נאיביותם ותוצאותיה.

התקרית מבהירה מדוע כיום גוברת הדאגה לגבי טכנולוגיית דיפ-פייק (Deepfake) מתוחכמת, שמאפשר ייצור של תמונות וסרטונים שלפחות למראית עין נראים אותנטיים. נראה כי חלפו הימים של עבודות פוטושופ גרועות ומיילים באנגלית רצוצה מנסיכים ניגרים. כלי ה-GenAI הפכו לזמינים לכל, והם מאפשרים לגורמים מרושעים להפיק תרגילי עוקץ והונאה רבי עוצמה ומשכנעים בהרבה, שעלולים להוליך שולל אפילו אנשים סקפטיים במיוחד. אם כי סביר שג'ונג אינה נמנית על אלו.

אז רק זכרו שאם 'אילון מאסק', או כל מפורסם אחר, שולח לכם הודעות פרטיות, מציע לכם כמה עצות פיננסיות ומתישהו מבקש מכם את כספכם – כנראה שעדיף לא לשלוח לו את כל חסכונות החיים שלכם ובעצם אפילו לא שקל בודד. זה הזמן והעידן להיות ספקנים כברירת מחדל, ואם אתם מחפשים אהבה באינטרנט, על אחת כמה וכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים