עצות למנמ"ר שמחפש את התפקיד הבא שלו

מה כדאי למנמ"ר שמחפש עבודה לעשות כדי לבלוט ולקבל את התפקיד הבא בקריירה שלו יותר מהר? לפניכם כמה עצות ממנמ"רים ומנהלים בכירים נוספים, כפי שהובאו בכתבה באתר CIO

בהצלחה!

אחת התופעות הידועות בתפקידים בכלל, ובתפקידי ניהול בכירים בפרט, הוא תקופת המעבר בין ג'וב אחד למשנהו. כאשר מנמ"ר מסיים את עבודתו בחברה זו או אחרת, הוא נכנס לתקופת מעבר, אם לא סגר קודם על תפקיד אחר, או שהוא נמצא במשא ומתן על משרתו הבאה. אלא שאפילו אם המגעים הם עם מספר גורמים, איש לא מבטיח לו שום דבר. נשאלת השאלה: מה יגרום לו לשפר את סיכוייו לקבל את התפקיד הבא?

האתר CIO התייחס לנושא זה ואסף כמה עצות ממנמ"רים ומנהלים אחרים שהיו או נמצאים (נכון למועד שבו ראיינו אותם) בין תפקידים, ויש להם תובנות מה יכול המנמ"ר לעשות כדי למצוא מהר יותר את משרתו הבאה – או, כפי שמנהלים רבים אוהבים לנסח זאת, האתגר הבא בקריירה שלו.

לא לבזבז זמן!
עצה אחת, שנכונה תמיד, היא ניהול נכון של הזמן. כאשר מסיימים תפקיד, הלחץ והעומס קטנים באופן טבעי, ויש נטייה לבזבוז זמן או לניצולו בצורה לא יעילה, עד כדי כך שבחלק מהמקרים מדובר במעין חופשה ללא הגבלת זמן. זה עלול להיות מסוכן, כי נקודת המוצא צריכה להיות שאין זמן – שאם אתה (או את, כמובן) לא תעשה את מרב המאמצים לקבל תפקיד מסוים, מישהו אחר יקבל אותו. התחרות על תפקידים שמתאימים לך היא גדולה, וכל יום שלא מנוצל נכון יכול להיות קריטי.

כמה שיותר פגישות
לוח הזמנים של מנמ"ר בין עבודות צריך לכלול מינון גבוה של פגישות והשתתפות באירועים שמאפשרים נטוורקינג. רצוי שהוא יתחיל לקיים אותם עוד לפני סיום התפקיד, ויגביר אותם לאחר מכן, משום שלא מקובל לחשוף שאתה בין עבודות כשאתה עדיין משמש בתפקידך בחברה שאותה אתה עומד לעזוב. עם עזיבת התפקיד, עליו להשקיע זמן כדי לשתף את העוקבים שלו בלינקדאין, למשל (הרחבה על כך – בהמשך), המכרים ומעסיקים פוטנציאליים שהוא מכיר, כדי שידעו שהוא פנוי לעבודה. לבד מפגישות והשתתפות בכנסים מקצועיים, כדאי שהמנמ"ר ינצל את הזמן לקריאת חומרים מקצועיים, ואולי אף ללכת ללמוד.

שיווק עצמי זה לא בושה
כאיש טכנולוגיה, מומלץ למנמ"ר מחפש העבודה להשתמש במערכות כמו CRM ובפלטפורמות מקצועיות פתוחות כדי לייצר לידים, וגם לא להתבייש ולפתח מיומנויות של שיווק עצמי וקצת יחסי ציבור. זה ודאי לא יזיק, ובמקרים רבים זה כן יועיל. הגישה צריכה להיות אנושית ובסיסית: לעולם אל תוותר על אפשרות שיחה עם אדם, גם אם יש לך רושם שהוא לא ברמה שלך מבחינת הידע והניסיון. רצוי שתראה את האנשים דרך העדשה שלהם, תבין את הראש שלהם ותלמד מהם דברים שלא ידעת. זה יכול לקרות כמעט בכל שיחה, ולא משנה עם מי אתה מדבר.

סיום תפקיד בארגון אחד איננו ערובה לקיצורי דרך למציאת הג'וב הבא. חשוב שהמנמ"ר שנקלע לסיטואציה הזו ידע להרגיע את האגו שלו, לשכוח שעד לא מזמן הוא לא היה צריך להוכיח מי הוא ולזכור שכעת הוא יוצא לדרך חדשה, שבה עליו להראות לכולם שהדברים הטובים שהם שמעו עליו – נכונים

השקעה בפרופילים בסושיאל
המנהלים שנידבו עצות בכתבה התמקדו בצורך של המנמ"ר להשקיע בפרופילים הדיגיטליים שלו, בנוכחות שלו ברשתות החברתיות. זה דבר שצריך לדעת איך לעשות אותו – בין אם ללמוד את זה לבד או לקבל שירותים מאנשי מקצוע.

השיטה זהה בכל רשת חברתית – בוודאי ברשת מקצועית כמו לינקדאין, אבל גם בפלטפורמות סושיאל מדיה אחרות: הצפה בתכנים, שיתוף תכנים של אחרים, השתתפות בדיונים וחיפוש תמידי אחר התפקיד הבא – עד למציאתו. אם יש לך כישרון לכך, מומלץ שתפתח קבוצה ברשת החברתית ותזמין עוקבים, תפתח בלוג ותעשיר אחרים בידע שלך. מישהו יכול להתרשם מכך ולהציע לך את התפקיד הבא.

חיזוק כישורי המנהיגות
במקביל לחיפוש אחר התפקיד הבא בקריירה, מומלץ למנמ"ר – וכאמור, גם למנמ"רית – מחפש.ת העבודה לפתח ולחזק את כישורי המנהיגות שלו.ה, ולתרגל ראיונות עבודה. כדאי לא להתבייש ללמוד כיצד להתנהג בראיונות, איך לשכנע את המראיין שמולך שאתה הוא ה-מתאים ביותר לג'וב. יש לזכור היטב עד כמה חשובה ההתרשמות הראשונית של מראיין ממרואיין, שלפעמים, אם המועמד לא הגיע מוכן, יכולה להיות שלילית מאוד – גם אם הוא מקצועי והיה מבצע את התפקיד שלו על הצד הטוב ביותר אם הוא היה מתקבל. זה נכון הן למנמ"ר שרוצה לקבל את התפקיד הראשון בתחום והן למנמ"ר שכבר עבד בתפקיד בארגון.נים גדול.ים. לעולם הוא יימדד על פי היכולות שלו בזמן הראיון, ולא רק על בסיס הוותק והניסיון שלו. בנוסף, חשוב לדעת שבעידן של היום, המנהל המראיין מחפש את יכולת היוזמה של המרואיין, והאם ועד כמה יש לו אמפטיה ויכולת טובה ליצירת קשר עם אנשים. זה לא פחות חשוב מידע מקצועי.

השורה התחתונה: סיום תפקיד בארגון אחד, ויהיה מי שממלא אותו בכיר ומקצועי ככל שיהיה, איננו ערובה לקיצורי דרך למציאת הג'וב הבא. חשוב שהמנמ"ר שנקלע לסיטואציה הזו ידע להרגיע את האגו שלו, לשכוח שעד לא מזמן הוא לא היה צריך להוכיח מי הוא ולזכור שכעת הוא יוצא לדרך חדשה, שבה עליו להראות לכולם שהדברים הטובים שהם שמעו עליו – נכונים.

היטיב להגדיר זאת בכתבה ב-CIO אחד המנכ"לים שגייס באחרונה מנמ"ר שעזב תפקיד קודם: "תיאור התפקיד המדויק של מנמ"ר צריך להכיל שתי תכונות ליבה – עור עבה וכישורי הקשבה מצוינים. בלעדיהם, אף מנמ"ר או מנכ"ל לא יצליח לשרוד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנמ"ר זה שנות התשעים

    היום מנמ"ר חייב להיות hands-on על הכל. במיוחד סייבר פרקטי וטכנולוגיות IT. כי לעשות אינסוף הסכמי SLA ו"להעביר" אחריות לשלל גורמים, זה הכי קל. ואז בדליפה או בפריצה יש את מי להאשים. גם לזרוק הכל ל aws ולהצטלם ללינקדין כגיבור, זה לא בדיוק הכוונה. ארגון צריך צוות IT שמורכב מ 3 אנשים חזקים, ששולטים בפועל בכלל התחומים: סייבר, סיסטם, תוכנה, פיירוולים וכו. אנשים שיודעים לתפעל, להבין. ולא לקרוא לחברה חיצונית על כל שטות. אם תרצו: ארגון צריך 3-4 מנמרים בפועל.

אירועים קרובים