2024 ב-IT: ריבוי עננים, תנועת נתונים קלילה בין סביבות והגנה מכופרות

מחקר ה-ECI השנתי של נוטניקס מצייר תמונה ברורה של המוטיבים המובילים את מקבלי ההחלטות בענף: הם רוצים לחדש, חוששים מתקלות במערך הגנת הנתונים שלהם וישקיעו במודרניזציה, באבטחה ובבינה מלאכותית

16/05/2024 10:19
בן סמו, מנהל מערך המכירות למגזר העסקי הפרטי בנוטניקס ישראל ואגן הים התיכון.

אנו מתקרבים לאמצע שנת 2024, וניתן לזהות בבירור מה המוטיבים המרכזיים המובילים את מקבלי ההחלטות בענף, שבגינם ישקיעו בתשתית הארגונית שלהם במהלך השנה. אם נסכם בקצרה את התמונה המצטיירת בשלב זה, נוכל לומר שהם רוצים לחדש, הם חוששים מתקלות במערך הגנת הנתונים שלהם והם ישקיעו במודרניזציה, באבטחה ובבינה מלאכותית.

האיום המרחף של תוכנות הכופר

נתחיל באיומים. על פי מחקר ה-ECI השנתי של נוטניקס (Nutanix), תוכנות כופר/תוכנות זדוניות הן אתגר ניהול היישומים והנתונים הגדול ביותר העומד בפני 1,500 משיבים גלובליים שנסקרו. 42% מהמשיבים אמרו שהם רואים בהגנה מפני איומים אלה אתגר משמעותי. זה לא מפתיע: תוכנות כופר מטילות אימה לא רק על אנשי IT אלא גם על מנהלים בכירים, שמבינים את הנזק הפוטנציאלי בהיבט הפיננסי, מוניטין ומורל הצוות בארגון.

תוכנות כופר מהוות היום איום גדול מאי פעם, כאשר ל-71% מהנשאלים שהותקפו לקח ימים או אפילו שבועות להחזיר את הפעילות האופטימלית. לא פלא, אם כך, ש-78% מחפשים אחר פתרונות הגנה, הנוקטים גישה שהיא יותר מרק גיבוי, על ידי יצירת סביבת ניטור בזמן אמת ורשת תמיכה יעילה בנתונים, כך שארגונים יכולים לחזור למצב מתפקד במלואו תוך רבע שעה מרגע ההתקפה.

"מודרניזציה של תשתיות נתפסת כנתיב המהיר לעבר הגמישות המרבית הרצויה, שתאפשר לארגונים ליהנות מפירות הטכנולוגיות החדשות, שנתפסות כמנועי צמיחה עיקריים, כגון AI. זאת כאשר כיום יותר משליש (37%) ממשיבי המחקר מעידים, כי הפעלת יישומי AI על התשתית הנוכחית בארגונם תהווה אתגר משמעותי"

קפיצה בין עננים

ומה עם קצת חיוביות? החדשות הטובות הן, שנראה כי ארגונים רבים נוקטים עמדה פרגמטית בנוגע לפריסת IT. כיום, רק חריגים אינם משקיעים במודל היברידי כלשהו, כאשר מודל היברידי מרובה עננים עם פיזור רחב מאוד של מודלים זוכה להעדפה מובהקת.

נתון זה מאפשר למנמ"רים להמשיך להתאים את עומסי העבודה המתאימים לפלטפורמות IT, בין אם מדובר בענן, קצה, דאטה סנטר מקומי, אירוח או שילוב כלשהו של אלה. 90% מהמשיבים אמרו, שהם מאמצים עמדה של "ענן חכם", ושיעור המשיבים שמצפים לעבור לריבוי עננים היברידי צפוי להכפיל את עצמו בתוך שלוש שנים ל-35%.

מכך ניתן להסיק, כי ריבוי עננים היברידי נתפס עבור עסקים וארגונים כצעד מתבקש קדימה, שיאפשר להם לשפר תוצאות עסקיות על ידי גמישות אולטימטיבית, שיפור ביצועים, חיזוק אבטחה, ביסוס שירותי נתונים דינמיים (כגון גיבוי ותמונת מצב), ריבונות נתונים, קיימות AI וניהול עלויות. בהתחשב בצרכים המשתנים המבוססים על רוחב היישומים ועומסי העבודה, נדרשים ארגונים, היום יותר מתמיד, ליכולת פעולה הדדית וסקירה הוליסטית של בקרות הקצאה כדי לייצר ערך לארגון, למנוע אובדן נתונים ולמנוע עבודה מיותרת.

עבור ארגונים כאלו המצב האידיאלי הוא סביבה המאפשרת תנועתיות חופשית מוחלטת של נתונים, כאשר אלו יוכלו להעביר את המידע בין עננים באופן מהיר וקל וכך לנהל עומסי עבודה ויישומים בין פלטפורמות בהתאם לצרכים. כמעט כל המשיבים במחקר (95%) אמרו, שהם ביצעו העברה בין פלטפורמות של עומסי עבודה בשנה האחרונה. הסיבה? כדי להיות מסוגלים לחזק את מערכות האבטחה ולקדם חדשנות בכל מעבר, זאת, כמובן, בהתאם לצורכי הארגון. נרצה או לא, זוהי המציאות העסקית היום. סכסוכים בין מדינות, גיאופוליטיקה ובחירות, מאבק האקלים וגלובליזציה מתמשכת פירושם, שארגונים צריכים להיות מסוגלים לשנות את ההצעות למוצרים, להנדס מחדש שרשראות ערך, לתמחר באופן דינמי, להחליף ערוצים ולצאת לשוק בדרכים חדשות ולהרחיב ולצמצם שירותי IT תוך כדי תנועה. רק על ידי פלטפורמה טכנולוגית אדפטיבית אופטימלית הם יכולים לעשות זאת.

מודרניזציה כדי להתקדם

מודרניזציה של תשתיות נתפסת כנתיב המהיר לעבר הגמישות המרבית הרצויה, שתאפשר לארגונים ליהנות מפירות הטכנולוגיות החדשות, שנתפסות כמנועי צמיחה עיקריים, כגון AI. זאת כאשר כיום יותר משליש (37%) ממשיבי המחקר מעידים, כי הפעלת יישומי AI על התשתית הנוכחית בארגונם תהווה אתגר משמעותי.

בתוך כך, רבים מהמשיבים אומרים, כי מטרת תהליך המודרניזציה בארגונם היא לחדש את התשתיות, זאת כאשר משיבים אחרים מחפשים נראות מרבית לנתונים על מנת להעצים את יכולות ניהול הנתונים על ידי שליטה מוגברת בהם.

אם נסכם, כך נראה ענף ה-IT בשנת 2024. המובילים את התחום בארגונים צריכים לדחוף קדימה יוזמות כאשר הם מביעים כוונות ברורות לחתוך את ה-silos ולהפוך את מבני הנתונים שלהם לקלים יותר לניהול וגמישים. השגת יעדים אלה תדרוש השקעה, תוכניות נועזות וקפדנות ניהולית. הדו"ח של השנה הבאה אמור לספק עדכון לגבי מידת ההצלחה של המשיבים שלנו.

 

הכותב הוא מנהל מערך המכירות למגזר העסקי הפרטי בנוטניקס ישראל ואגן הים התיכון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתי זימן סמנכ"ל טכנולוגיות ברינקס

    אין על בן סמו במקצועיות ובשירות. הפתרונות של נוטניקס פשוט עובדים בשביל העסק ויציבים לאורך זמן

אירועים קרובים