הנמר בדרכים: בהצגה ההיי-טקיסטית 'באזוורד'

זוהי הצגה שמדברת בשפת ההיי-טק וה-IT של הקהילה שלנו ● ההנאה וההזדהות עם תחושות והתנהגויות מוכרות בתעשייה - מובטחות

09/05/2024 16:50
הצגה שמדברת בשפת ההיי-טק וה-IT. 'באזוורד' - Buzzword.

'באזוורד' (Buzzword) הוא שמה של הצגה שמדברת בשפת ההיי-טק וה-IT של הקהילה שלנו.

בגדול ההצגה הזכירה לי את מערכוני ההיי-טקס בארץ נהדרת, בכיכובם של אודי כגן, הלא הוא נדיר האקרמן המייסד, המנכ"ל, ה-CEO והפאונדר של חברת ההיי-טק וובוס (WEBOS), כשלצידו ליאת הר-לב בתפקידה Head of Fun (מ"א בתעשייה המסורתית).

דנה טל טואטי, יוצרת ובמאית ההצגה 'באזוורד', גדלה בדרום ספרד ובגיל 19 כתבה וביימה הצגה מקורית, אך כשסיימה את התיכון החליטה לעבור לישראל להתגייס, וחלום התיאטרון – נעצר. לאחר תואר ראשון בתקשורת אינטראקטיבית באוניברסיטת רייכמן, המשיכה דנה לרילוקיישן באירלנד ועבדה בחברות היי-טק בינלאומיות. תמיד אמרו לה שהיא צריכה לבחור בין עולם ההיי-טק לתיאטרון, אך היא החליטה לשלב את שתי התשוקות שלה ולחזור ללמוד מחזאות באוניברסיטת לונדון.

לאחר שחוותה את עולם המכירות המאתגר בהיי-טק, וחקרה את הנושא לעומק דרך ראיונות עם צוותי מכירות שונים בארץ, בער בה לכתוב את המחזה 'באזוורד'. כיום היא מנהלת תהליכי עיצוב מוצר גלובליים בחברת סיילספורס, ואחראית על יוזמות לצמיחת השוויון המגדרי במשרד הישראלי.

דר פלטה, מפיקת ההצגה, חיה ונושמת ניהול פרויקטים, וכל משימה שהיא לוקחת בחייה הופכת לפרויקט משמעותי, החל מפיקוד והובלה של מרכז תמיכה מבצעי בחיל האוויר כקצינת מבצעים, ועד להפקת אירועים של מאות משתתפים, ניהול ספקים במסגרת ארגונים התנדבותיים והיותה ראש צוות מתנדבים בארגון פעמונים. דר היא בוגרת תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון, ועובדת מעל שלוש שנים בחברות היי-טק גלובליות, מה שגרם אצלה לזיקה חזקה לתכני ההצגה והפך אותה לחלק פעיל מהיצירה. כיום, היא חלק מצוות האופרציה של חברת מון אקטיב.

'להרגיש את' במקום 'לדבר על'

דנה ודר הפכו לחברות הכי טובות מהיום הראשון של הטירונות. כשדנה חזרה לארץ אחרי ארבע שנים באירלנד, היא סיפרה לדר על המחזה שהחלה לכתוב ודר מיד האמינה בה ונכנסה כשותפה להצגה, בתור מפיקה. המטרה שלהן היא לשבור סטריאוטיפים בהיי-טק, ולייצר שיח על סיטואציות חברתיות מורכבות שקורות סביבנו בשוק העבודה, והתיאטרון מאפשר להן לגרום לאנשים 'להרגיש את' במקום 'לדבר על'. 

השתיים חילקו ביניהן את התפקידים: דנה אחראית על הצד האומנותי, ודר על הפקה ותפעול.

ההצגה התקבלה לפסטיבל אלפא 13 בתיאטרון אלפא בחסות משרד התרבות, הן ליהקו שישה שחקנים מוכשרים, הציגו מול מאות אנשים, היו סולד-אאוט כל ערב, ואז – התחילה המלחמה.

השחקנית הראשית ניצלה מפסטיבל הנובה ושלושה מהצוות היו במילואים. ההצגה התקבלה לתיאטרון גבעתיים וחזרה להציג באפריל. בפעם הבאה שבה היא תעלה תהיה ב-2 ביוני בתיאטרון גבעתיים.

'באזוורד' שכתבה דנה שמה את עולם ההיי-טק על במת התיאטרון, דרך 'ג'וניורית' חדשה שמתחילה בחברת היי-טק בצוות מכירות תחרותי. הקהל מקבל הצצה אל תוך מורכבותו של עולם המכירות בחברת היי-טק, דרך סיטואציות יומיומיות שקורות במקום העבודה.

המטרה היא לגרום לקהל להסתכל על אותן סיטואציות מבחוץ ולנסות לעורר דיון ושיח לגבי מה ניתן לעשות אחרת. התגובה המרכזית מהקהל היא שההצגה ליוותה אותם עוד הרבה אחרי שיצאו מהאולם – וזה ההישג הכי הגדול. ההצגה נגעה גם באנשים שמגיעים מעולם ההיי-טק, שחשו הזדהות, וגם בכאלה שלא, שעבורם זו הייתה הפעם הראשונה שנחשפו לעולם הזה מבפנים. 

כיום, חברות היי-טק מזמינות הצגה פרטית של 'באזוורד' עבור עובדי ועובדות החברה. השאיפה היא שחברות היי-טק יוציאו את העובדים והעובדות מהמשרד אל במת התיאטרון, ויגיעו לצפות יחד בתכנים משמעותיים. לאחר ההצגה ניתן לפתוח דיון עם היוצרת והשחקנים, על התכנים שהכי נגעו באותה חברה.

לכרטיסים היכנסו לקישור. לדף האינסטגרם של ההצגה הקישו כאן

*בתמונה הראשית צוות 'באזוורד'. מימין לשמאל: נעה פרשקר, בוגרת תואר ראשון ושני לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב; עומרי בידני, בוגר יורם לוינשטיין; רז שיפר, בוגרת אימפרו ביה"ס למשחק; רועי הדס, בוגר בית צבי; דנה טל טואטי, מחזאות באוניברסיטת לונדון, סדנת צ'בק למשחק; טל שחר, בוגרת בית צבי; ושניר שיין, בוגר בית צבי.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הייטקיסט

    הצגה מדויקת, מצחיקה וצובטת.. מומלץ!!

אירועים קרובים