"נהיה ריאל מדריד של ה-IT בישראל"

קובי נח, מנמ''ר עיריית רמת גן - ואחד מאלופי האלופים בתחרות מצטייני המחשוב - נמצא במגרש ה-IT של הארגונים הגדולים במשק ● כיצד סייעה נס להטמעת פרויקט הענק לארכוב הנתונים בעירייה?

קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן.

"כשנכנסתי לתפקידי, לפני 5.5 שנים, נדרשתי לאתגר לא פשוט כלל: לבנות מערך טכנולוגי מודרני ועתיר מחשוב ומשאבים – עם תקציב שלא הולם את גודל המשימות והמורכבות שלהן. מאז, האגף בראשותי גדל משמעותית ומונה כמאה עובדים; במדד Digi-locally של דלויט ישראל, זינקנו מהמקום ה-24, למקום הראשון. העירייה מספקת כיום 200 שירותים מקוונים מגוונים. היינו הראשונים לעבור לנימבוס, הענן הממשלתי. השקנו אתר עירוני חדש – והיד עוד נטויה", כך אמר קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן.

לדבריו, "אנחנו נהיה הריאל מדריד של ה-IT בישראל".

זכייה ב-37 מתוך 40 מועמדויות ב-IT Awards

באפריל השנה עיריית רמת גן הייתה אחת משלושת אלופי האלופים בתחרות IT Awards של אנשים ומחשבים, לצד כללית שירותי בריאות ומגדל חברה לביטוח.

הצוות, בראשות נח, הגיש מועמדות ליותר מ-40 פרויקטים, וזכה ב-37 מהם.

"שברנו את 'תקרת הזכוכית' בצד הרשויות", אמר נח. "החלוציות בעולם זה נותנת לנו מרחב תמרון חשוב ברמת התשתיות. היא מאפשרת לנו, כגוף שתקציב המחשוב שלו עומד על עשרות מיליוני שקלים בשנה, לשחק במגרש של הגדולים – ארגוני אנטרפרייז שההשקעה שלהם ב-IT עומדת על מאות מיליוני שקלים".

"אחד הפרויקטים בהם זכינו ב'מצטייני המחשוב'", ציין נח, "הוא ארכוב כלל מסמכי העירייה והעברתם למערכת של אופן טקסט (OpenText). מומחי הענן של נס עורכים את ההגירה בפועל, בשיתוף קבוצת המוצרים והפתרונות, נס פרו (NessPRO). המערכת הקודמת לניהול עולמות התוכן והמסמכים הגיעה לסוף דרכה, והייתה זו הזדמנות להתחדש. נדרשנו להאחדה, עם הסבה וביצוע תאימויות של מסמכים שהצטברו בשלושה עשורים. לכן חיפשנו פלטפורמה שתיתן מענה הוליסטי ומתקדם לצורך זה".

לדבריו, "לאור האתגר, בחרנו באופן טקסט, והפרויקט יטפל ב-9 טרה בייט נפח נתונים. בעתיד נעביר את המערכת והמסמכים לענן, לטובת שרידות, קלות השימוש במסמכים, מידור והגנת פרטיות. המעבר לענן יעניק  מטריה מלאה לכלל שירותי הארכוב, כולל גיבוי והתאוששות. היינו הראשונים לעשות שימוש במערכת המגוירת ברמה הציבורית-ממשלתית. מומחי אופן טקסט של נס פרו עמדו בכל האתגרים הלא פשוטים שהצבנו בפניהם: זהו פרויקט מורכב, שעלה לאוויר בצורה מוצלחת ויהווה מגדלור לעולם הממשלתי והמוניציפלי".

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן. צילום: אלעד מלכה

מקבלים גיבוי מכרמל שאמה הכהן, ראש העיר רמת גן

"בתחילת 2025", ציין נח, "נקים את רמתגני – דיגיטל – יישום תושב 360 מעלות – כחלק מהרחבת שירותי הדיגיטל לתושבים. הוא ישולב עם אתר עירוני חדש שהשקנו באחרונה, אתר בעל נראות ויכולות מגוונות. הבאנו לחיבור תהליכים שהעירייה קשורה בהם, עם איגום דיגיטלי לכלל תתי-האתרים השונים, חינוך הנדסה ועוד. היעד הוא שהתושב.ת יקבלו נראות אחת, בממשק אחד מוכלל".

לדברי נח, "השירות לתושבים נעשה ב-CRM של מיקרוסופט. הכנסנו מערכת חדשנית, המשקפת לתושבים את הטיפול בפניות וסוגרת להם פינות בדרך. כך, המערכת יודעת לשייך את הפנייה ומטפלת בעדכונים. זו חשיבה חדשנית".

"אחד האתגרים המרכזיים בעולמנו המורכב", ציין נח, "הוא הגנת הסייבר. אנו רוכבים על הענן של AWS בנימבוס, והוא מספק לנו יכולות גיבוי חזקות, לצד המשכיות עסקית וניטור מתמשך. בחצי השנה האחרונה היינו יעד מרכזי להתקפות סייבר, ולכן הגדלנו את יכולות החוסן וההגנה שלנו".

"בנוסף לגיבוי בענן", הוסיף נח, "ערכנו פרויקט DR ייחודי לגיבוי גיאו-פיזי בכמה אתרים בישראל, העובדים בתצורת Active-Active. כך, יש לנו יכולת התאוששות מהירה וחזרה מלאה לעבודה בתוך שעה".

"גיבוי מההנהלה הוא היבט חשוב ואנשי ואני מקבלים אותו מכרמל שאמה הכהן, ראש העירייה וממוטי כהן, המנכ"ל – לשעבר מ"מ מפכ"ל המשטרה", אמר.

נח סיכם באומרו כי "החזר ההשקעה של רמת גן ב-IT גבוה בהשוואה לרשויות המקומיות האחרות. נמשיך להתוות את הדרך ולחתור לחדשנות ולעוד דיגיטל. יש הבנה בקרב ההנהלה והתושבים שהמחשוב והטכנולוגיה הם מפתחות מרכזיים להצלחת העיר בכל התחומים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ששון

    אמין כמו כרמל שאמה יושב בבית קפה לאחר הבחירות ומשוחח בנועם עם תושבי השכונה לאחר שלא בחרו בו. אם ירצו להיכנס בכם זו לא תהיה בעיה, כמעט כמו לכל ארגון אחר. בינתיים אפשר לפזר הצהרות בלי חשבון.

אירועים קרובים