בלעדי

רמת גן – העיר הראשונה שמצטרפת לפרויקט נימבוס

עיריית רמת גן תעבור לענן של AWS, במסגרת הפרויקט הממשלתי הענק ● קובי נח, מנמ"ר העירייה, מעריך שהמעבר יימשך שלוש שנים ויחסוך לה מיליוני שקלים

קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן.

עיריית רמת גן חתמה באחרונה על הסכם שלפיו היא תעבור לענן של AWS מבית אמזון, במסגרת פרויקט הענן הממשלתי נימבוס – כך נודע לאנשים ומחשבים. בכך תהיה רמת גן הרשות המקומית הראשונה בארץ שמצטרפת לפרויקט רחב ההיקף. AWS היא אחת משתי החברות שזכו במכרז, יחד עם גוגל.

קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן, אישר את הידיעה וציין כי העירייה בחרה ב-AWS לאחר תהליך בדיקה והשוואה שערכה בין שתי החברות שזכו מכרז. AWS שיגרה בשבוע שעבר מכתב לעיריית רמת גן שבו היא מאשרת את חתימת ההסכם.

להערכת נח, תהליך ההגירה יסתיים בעוד שלוש שנים, ולאחריו העירייה תחסוך כ-35% מסך כל עלויות התפעול שלה בתחומי האחסון וניהול השרתים, שעומדות כיום על כמה מיליוני שקלים בשנה.

נח הסביר שההחלטה להצטרף לנימבוס דווקא בשלבים הנוכחים של המכרז היא חלק מהפעילות שהוא מוביל בעיריית רמת גן מאז 2018, ושראשיתה במעבר של העירייה למודל של תשתית כשירות (IaaS), במסגרת שיתוף פעולה עם MedOne. "כיום ברור שהעתיד של האחסון וניהול משאבי המחשוב הוא בענן, על בסיס תשלום לפי צריכה בפועל – מה שלא קיים היום במודל המקובל של און-פרמיס", אמר נח.

הוא ציין שבין השיקולים שהכריעו לטובת ההחלטה להצטרף לפרויקט נימבוס ולהגר לענן של AWS נמצאת העובדה שמדובר במכרז שממשלת ישראל אחראית עליו, וכי הוא מפוקח ומבוקר על ידי הגופים הממלכתיים האחראים על אבטחת מידע, סייבר והגנת הפרטיות.

יצוין כי על פי אישור עקרוני של החשב הכללי במשרד האוצר וגורמי הביטחון, הגורמים שיעברו לנימבוס יעשו זאת, בשלב הראשון והזמני, לעננים שנמצאים בדטה סנטרים של AWS באירלנד. המעבר לענן המקומי, שמהווה תנאי במכרז, צפוי בסביבות אפריל 2023, כאשר יוקם הדטה סנטר של החברה בישראל.

תהליך הדרגתי, ברמת סיכונים מותאמת

נח הסביר שתהליך ההגירה של עיריית רמת גן לענן של אמזון יהיה, על פי ההסכם, הדרגתי וברמת סיכונים מותאמת. בשלב הראשון יעלו לענן פיתוחי הווב של העירייה – תהליך שאמור להסתיים בתוך חודשיים, לאחר מכן יועלו יישומים שאין בהם נגיעה או חשש לפגיעה בהגנת הפרטיות, ועם הזמן והתמקדות הפרויקט יעברו לענן יישומים נוספים. הכול בהתאם לרגולציה ודרישות החוק, אמר. עוד הוא ציין שבשלב הזה, כל יישומי ה-Office 365 של מיקרוסופט יישארו בתוך העירייה, און-פרמיס.

לדבריו, "אנחנו מסוגלים לעבוד בסביבה מרובת עננים, כאשר השאיפה היא שתהיה בשלב מסוים קונסולידציה בין כל החברות".

"עיריית רמת גן, כמגדלור טכנולוגי מבין הרשויות המקומיות וכן ביחס לשוק הפרטי, רואה חשיבות גדולה במעבר לענן ציבורי במסגרת פרויקט נימבוס עם שותפינו ב-AWS, מתוך ראייה אסטרטגית עתידית, שצופה שנים קדימה, מה גם שהוכחנו את החיסכון הצפוי באופן ברור. לכן קיבלנו את תמיכת ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, והנהלתה", אמר נח.

תגובות

(18)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עודד

    רמת גן עיר יעילה ביותר. רק דבר אחד הם לא עושים... לא מורידים או מקפיאים את תשלומי הארנונה. החיסכון לא מגיע לאזרח.

    1. רון

      תגיעו למחלקת החנייה לבירור דו"ח ותראו כמה הם מתקדמים

  2. שוקי רחימוב

    מנמר שיודע לחשוב למרחקים ארוכים ,לקחת אחריות ולהוביל לחדשנות

  3. משה יוסף הלל

    קובי מנמר שיודע להסתכל למרחקים ,לקחת את המושכות לידיים להתאים , להנגיש לארגון ולתושבים את הקדמה . עם כניסתו לתפקיד בעיריית רמת גן קובי בנה מחדש את "משפחת" אגף מערכות מידע לאגף הכי מתקדם ויפה בארץ . בהצלחה רבה

  4. הרצל

    יופי עכשו יהיה לראש העיר יותר כסף כדאי לנסוע לשאר המדינות שעדין לא נסע על חשבון הקופה הציבורית

  5. חחח

    חרטוט.... האחסון לא עולה לה כמה מיליונים בשנה ולכן לא תחסוך כמה מיליונים..... הרי אתם באוטומציה והם יכולים לתת לכם שרותי אירוח כמו לראשלצ ופ"ת בכמה עשרות אלשח שזה כמה מאות אלשח בשנה אז איך עולה לכם מיליונים???? או שמא שאמה מבזבז כסף על שרתים...?

  6. הייטקסיט

    שתי שאלות: 1) יש דאטה סנטרים של AWS יותר קרובים. כמו בפרנקפורט למשל (ואם אני זוכר נכון עוד מעט יהיה גם בישראל). אז למה אירלנד? 2) איזו אינטרס עסקי יש לחברות ענן שונות לעשות קונסולידציה???

  7. Vv

    איבד אותי ברגע שרשם, כל תשתיות אופיס 365 ישארו און פרמיס.. למה לא לעבוד מולטי קלאוד? חשיבה מיושנת... גם מיקרוסופט בנימבוס

    1. דני

      מיקרוסופט לא בנימבוס, הם נפסלו בגלל שלא עמדו בדרישות אבטחת המידע של המדינה.

    2. EEE

      Office 365 on premise? Exchange online מתארח במיקרוסופט

    3. שלומי

      מייקרוסופט לא בנימבוס גוגל ואמזון כן

  8. על הריצפה

    נהדר! עתה יהיה יותר כסף לתהליך בחירת הריצוף לכיכר רמב"ם...אפשר להוציא עוד כמה משלחות סקר של אבני ריצוף...

  9. רמת גנים מודאגים

    קודם שהעיר תהיה נקייה

אירועים קרובים