הנמר בדרכים: באירוע חנוכת משרדי רד האט החדשים בישראל

15/05/2024 11:33
לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל, ובכירי רד האט ישראל* במעמד גזירת הסרט.

רד האט (Red Hat) – ספקית עולמית מובילה בתחום פתרונות קוד פתוח ארגוניים – חנכה באחרונה את משרדיה החדשים, הממוקמים בפארק אינפיניטי ברעננה.

מגדל אינפיניטי ברעננה, משכנה החדש של רד האט ישראל.

מגדל אינפיניטי ברעננה, משכנה החדש של רד האט ישראל. צילום: פלי הנמר

במהלך האירוע התקיים מפגש עיתונאים בהובלת שון פז, מנהל צוות הארכיטקטים של רד האט ישראל. פז סיפק סקירה של ההכרזות הבולטות מהכנס השנתי של רד האט העולמית, Red Hat Summit, אשר מתקיים בימים אלו, ובמסגרתו הכריזה רד האט על פתרונות ויכולות חדשים, הממוקדים בעולם ה-AI. 

רד האט מעסיקה למעלה מ-20 אלף עובדים ברחבי העולם. במשרדיה בישראל העובדים מפתחים את הפתרונות הטכנולוגיים של רד האט בתחום תשתיות הענן.

שון פז, מנהל צוות הארכיטקטים של רד האט ישראל.

שון פז, מנהל צוות הארכיטקטים של רד האט ישראל. צילום: יח"צ

הרבה יותר מחלל פיזי

המשרדים החדשים של רד האט מייצגים יותר מרק חלל פיזי; הם מסמלים את מחויבות החברה לחדשנות ושיתוף פעולה, ומשקפים את הלך הרוח של עולם העבודה החדש. 

חלל המשרדים החדש כולל עמדות עבודה פתוחות, לצד מגוון רחב של חללי עבודה נוספים, הכוללים חדרי טלפון, אזורים שקטים, חללים פתוחים לעבודה שיתופית, קירות קהילתיים ועוד.

מימין לשמאל: אור קדוש, סמנכ"לית השיווק של רד האט ישראל; לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל; וליעד קשטן, מנהלת שיווק מרכז הפיתוח של רד האט ישראל.

מימין לשמאל: אור קדוש, סמנכ"לית השיווק של רד האט ישראל; לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל; וליעד קשטן, מנהלת שיווק מרכז הפיתוח של רד האט ישראל. צילום: פלי הנמר

המשרדים החדשים מאובזרים במספר קפיטריות, פינות קפה, לוקרים דיגיטליים לאחסון חפצים אישיים, חדר הנקה, חדרי משחקים ומקלחות לשימוש העובדים.

עיצוב המשרדים מאפשר סגנונות עבודה שונים – בין אם מדובר בעבודה אינדיבידואלית, בשיתוף פעולה קבוצתי או בעבודה מרחוק – מה שמעצים את העובדים לעבוד באופן שמתאים לצרכיהם, משפר את הפרודוקטיביות ומעודד תחושת אוטונומיה ובעלות.

עובדי רד האט באירוע השקת המשרדים.

עובדי רד האט באירוע השקת המשרדים. צילום: שי שבירו.

עיצוב המתאים לעולם העבודה החדש 

עולם העבודה המשתנה ללא הרף מציג מגמות חדשות כמו עבודה היברידית ועבודה מרחוק, היוצרות אתגרים והזדמנויות שונות. ברד האט, עוד לפני הקורונה, כ-30% מעובדי החברה עבדו מרחוק. כיום, מועסקי החברה בכל רחבי העולם עובדים במודל היברידי גמיש, ובוחרים מתי להגיע לאחד מ-100 משרדי החברה הפרוסים ביותר מ-40 מדינות, כולל ישראל. 

כדי להתאים למודל העבודה של החברה ולתמוך בסגנונות העבודה השונים, המשרדים החדשים תוכננו להיות מקום שבו העובדים יכולים להתחבר לתרבות של רד האט, לשתף פעולה ולהיות מעורבים בצורה מיטבית.

כל אלה מתאפשרים, בין היתר, באמצעות הזמנת עמדות עבודה באופן מקוון והגדרת "שכונות" בהתאם למוצר או הצוות אליו הם משוייכים. ב"שכונות", העובדים ימצאו תאי עבודה, ספות וחללי שיתוף פעולה שונים. כל החללים כוללים טכנולוגיה מתקדמת וכלים לשיתוף פעולה, המספקים לעובדים את היכולת ליצור קשר עם עמיתים ולקוחות ברחבי העולם כמעט מכל חדר.

 מימין לשמאל: לימור אפיק – מנכ"לית רד האט ישראל; מיקי קנת – דירקטורית להנדסת תוכנה; וכרמית נאור – מנהלת תפעול ורווחה.

מימין לשמאל: לימור אפיק – מנכ"לית רד האט ישראל; מיקי קנת – דירקטורית להנדסת תוכנה; וכרמית נאור – מנהלת תפעול ורווחה. צילום: שי שבירו.

תרבות פתוחה ומעורבות עובדים לצד נגישות וקיימות

לפני היציאה לדרך, מובילי הפרויקט ברד האט אספו נציגים מהחברה כדי לשמוע מהם על היבטים החשובים להם בסביבת העבודה החדשה. שיתוף העובדים בתהליך קבלת ההחלטות, ועבודה שקופה ופתוחה מול נציגי החברה, היו חלק בלתי נפרד מתהליך תכנון הפרויקט. 

אחד הנושאים החשובים שהוצגו על ידי העובדים הייתה האקוסטיקה. הנושא קיבל מענה מורחב, כאשר פאנלים אקוסטיים הותקנו בחדרי הישיבות ובחללים הפתוחים ושולבו כחלק מהקונספט העיצובי בחללים השונים.

דבר נוסף שנעשה יחד עם העובדים היה הגדרת הכללים ונורמות ההתנהגות בעת השימוש בחללים השונים במשרד. 

רד האט עבדה בשיתוף פעולה הדוק עם יועצים, כדי שהמשרדים יעמדו בסטנדרטים הנדרשים ליצירת עיצוב מסביר פנים ומכיל, המתאים למגוון סוגים של עובדים ויכולות. הבחירה בבניין מוסמך LEED היא דוגמה אחת לכך. 

שילוב קיימות ונגישות במשרדיה החדשים של רד האט עולה בקנה אחד עם מחויבותה של החברה לאחריות חברתית והכללה.

שי רביבו, סגן נשיא להנדסת תוכנה ברד האט.

שי רביבו, סגן נשיא להנדסת תוכנה ברד האט. צילום: שי שבירו.

"במרכז החזון של רד האט עומד רעיון שיתוף הפעולה"

במהלך הסיור שנערך לעיתונאים במשרדים החדשים, שי רביבו, סגן נשיא להנדסת תוכנה ברד האט, אמר כי, "במרכז החזון של רד האט עומד רעיון שיתוף הפעולה. אנחנו מבינים כי בעולם המקושר של היום, הצלחה מושגת לעתים קרובות באמצעות מאמץ קולקטיבי ורעיונות משותפים. במשרד החדש שלנו הטמענו טכנולוגיה חדשנית וחללים שיתופיים, כדי לאפשר תקשורת רציפה ועבודת צוות. בין אם מדובר בסיעור מוחות בחללי שיתוף הפעולה שלנו או בפגישות וירטואליות עם עמיתים ברחבי העולם – לעובדים שלנו יש גישה לכלים ולמשאבים הדרושים להם כדי לשתף פעולה ביעילות ולהניע חדשנות".

עוד אמר רביבו כי אחד מעקרונות היסוד המנחים את הגישה של רד האט הוא הדגש על ההשקעה בעובדים: "אנחנו מאמינים כי הנכס הגדול ביותר שלנו טמון בטאלנטים שלנו. לכן, היבטים רבים של המשרדים החדשים שלנו עוצבו תוך התחשבות בצרכים וברווחה שלהם. שמנו בראש סדר העדיפויות יצירה של סביבה שבה העובדים שלנו יכולים לשגשג הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית".

*בתמונה הראשית מימין לשמאל: יוסי יצחקוב – דירקטור להנדסת תוכנה; דן טולדנו – סגן נשיא Customer Success; כרמית נאור – מנהלת תפעול ורווחה; שי רביבו – סגן נשיא להנדסת תוכנה; לימור אפיק – מנכ"לית רד האט ישראל; ומיקי קנת – דירקטורית להנדסת תוכנה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים