נשים ומחשבים: דור קול, אוקורה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: דור קול, ראש צוות פיתוח בסטארט-אפ הפינטק אוקורה

דור קול, ראש צוות פיתוח באוקורה.

שם ותפקיד: דור קול, ראש צוות פיתוח בסטארט-אפ הפינטק אוקורה (okoora).

תפקידים קודמים: עבודה כחלק מצוות פיתוח באוקורה, הקמת אתרים, כולל אתרי בק אופיס.

השכלה ושירות צבאי: בצבא הייתי טכנאית מודיעין. אחרי הצבא למדתי עיצוב טקסטיל בשנקר ומאוחר יותר ביצעתי הסבה למחשבים בג'ון ברייס.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כבר בתיכון ידעתי שאני נמשכת לשני תחומים, עיצוב וטכנולוגיה, ולמדתי במגמת אלקטרוניקה ומחשבים. לאחר הצבא למדתי בשנקר עיצוב טקסטיל ועסקתי בתחום 4 שנים.  בשלב זה הבנתי שהתחום הטכנולוגי מושך אותי יותר והחלטתי לעשות את הצעד ולעבור לתכנות.  תחום היצירה והבנייה הם הדברים שאני תמיד אהבתי ואני מודה בכל יום שזכיתי לעשות מה שאני אוהבת – להיות חלק מצוות שלוקח רעיונות של אנשים והופך אותם למוצר פעיל.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אם יש, אני מאמינה שבימינו זה לא מתוך כוונה להפלות. אני יכולה להעיד על עצמי שבתור תכנתת, כשהייתי צריכה ייעוץ, באופן אוטומטי פניתי לחבר-צוות ולא לחברת-צוות. אני מאמינה שזה מוטמע קצת בכולנו וצריך להיות ערים לכך ולנסות ככל הניתן "להילחם" במוסכמות הנפוצות. אני יודעת שהדבר הביא אותי להיות סלחנית יותר כאשר אני רואה שפונים לגבר ולא אליי, והקו המנחה אותי הוא לשאול את עצמי האם אני באה ממקום נקי או עם דעות קדומות, והדבר נכון לגבי כל תחום עיסוקי ולאו דווקא קשור רק לגברים ונשים. לדעתי כל דבר בחיים ניתן להשיג בזכות התמדה, עבודה קשה והתארגנות נכונה וללא כל שאלת מגדר, ואני רוצה לקוות שאני יודעת להצדיק את מקומי בצוות, מקום שאותו הרווחתי בזכות הרבה השקעה ומקצועיות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים