נשים ומחשבים: חן לוי אלנברג, אלמנטור

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: חן לוי אלנברג, Director of Hosting and DevOps באלמנטור

חן לוי אלנברג, Director of Hosting and DevOps באלמנטור

שם ותפקיד: חן לוי אלנברג, Director of Hosting and DevOps באלמנטור (Elementor) אלמנטור

השכלה ושירות צבאי: ממרמניקית (תשתיות), תואר ראשון במדעי המחשב, תואר שני במינהל עסקים התמחות בחברות טכנולוגיות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

זה היה כיוון די ברור עבורי. בצעירותי הייתי בכיתת מופת (התמחות בפיזיקה ומחשבים), עשיתי קורס נתמ״מ בצבא ושובצתי לממרם, שם הייתי בצוותי מערכות הפעלה ותשתיות כ-5 שנים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
אני חושבת שגם היום ב-2024, לצערי אנשים עדין מופתעים לראות נשים בתפקידים טכנולוגיים בכירים. לא משנה עם כמה ידע וקילומטרז' נגיע, יהיה את המבט המופתע הזה כשאת מגיעה לפגישה ומחכים לראות מי מוביל את ההיבט הטכנולוגי בחברה, ומופתעים לגלות שזו אישה. היום ברור לי שיש הרבה מאוד נשים חזקות, בכירות טכנולוגיות במגוון תפקידים, וגם בקהילה היותר קרובה אלי, קהילת ה-DevOps ברור לי שיש עוד ועוד נשים שנכנסות לתחום ומובילות ביד רמה.  עם זאת, אין לי ספק שהכניסה לתפקידים בכירים, וכך גם רמות השכר ויכולות ההתקדמות, ודאי שונות עדין בין גברים לנשים בהרבה מאוד ארגונים. הלוואי וזה ישתנה בהתאם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
לא. לשמחתי, אני חושבת שהייתה לי זכות לעבוד במקומות שנתנו לי לצמוח והעריכו את התוצרים והעבודה הקשה שעשיתי במהלך הדרך, ונתנו לי להתקדם לתפקידים בכירים ואף דחפו אותי קדימה. כן יצא לי הרבה פעמים במהלך השנים לראיין גברים ולראות את הפנים המופתעות שאישה מראיינת אותם, ואף לשמוע משפטים כמו "קטע שאת מכירה את הטכנולוגיות האלה, פעם ראשונה שאני רואה אישה בתפקיד כזה". מיותר לציין שהם לא עברו :)

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים