"השלב הבא: מחשוב קוונטי עם AI"

כך לדברי איציק רייך, סגן נשיא לטכנולוגיות בחברת דל, ששוחח על הנושא בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT עם בני מלכה, סמנכ''ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל ב-דל טכנולוגיות ישראל

איציק רייך, סגן נשיא לטכנולוגיות בחברת דל.

"הבינה המלאכותית תשנה כל היבט עסקי ובכל ארגון, בשל הפוטנציאל הגלום בה. ההנהלות של ארגונים מבינות זאת, ולכן לוחצות על העובדים להכניס יכולות ורכיבי בינה מלאכותית, על מנת שלא לאבד את היתרון התחרותי שלהם. AI לכשעצמה אינה דבר חדש: דיברנו עליה כבר לפני עשור, אז כינינו אותה 'אגמי מידע' (Data Lake), 'ביג דאטה' ו'מידע לא מובנה'. התחום חווה התפתחות. מלוגיקה פשוטה – לטיפול מעמיק במידע. וכעת אנו כבר בשלב השלישי, של לימוד עמוק, בו מכונות מעבדות את המידע. השלב הבא יהיה שילוב של מחשוב קוונטי עם בינה מלאכותית יוצרת, GenAI" כך אמר איציק רייך, סגן נשיא לטכנולוגיות בחברת דל (Dell Technologies).

רייך שוחח על הבמה עם בני מלכה, סמנכ"ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל ב-דל טכנולוגיות ישראל. השניים השתתפו בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT בשיתוף אנבידיה (NVIDIA) ואינטל (Intel). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') באולם הגן בשפיים, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה.

לדברי רייך, "הצמיחה המהירה של מגמת ה-GenAI לא תייתר את עבודת העובדים בני האנוש בארגונים. כבר לפני שמונה שנים, ב-2016, נשאל בכיר בעולם הרפואה על עתיד עולמם המקצועי של הרדיולוגים, והוא ענה תשובה שהסעירה את עולם הרפואה 'ברור שתוך חמש שנים בינה מלאכותית תחליף אותם'. מאז הוא אמנם נסוג מעט מההצהרה שלו, אבל ברור שבעתיד, אלפי יישומים יעבדו על כל בעיה, ויסייעו לבני האנוש לפתור בעיות עם יכולות חיזוי, טיפול בביג דטה, ולימוד מעמיק. לכן, אם נשוב לעולם הרפואה: את ביצועי הסריקות יעשו המכונות, וכך גם את הניתוח שלהן. מה שהרופאים יעשו, ובמקרה זה הרדיולוגים, יהיה לתת גושפנקא לתוצאת הבדיקה. הבינה המלאכותית לא תייתר אותנו, בני האנוש. היא כן תייתר אנשים שלא יידעו לעשות שימוש מושכל בה".

רייך ציין כי "המחשוב הקוונטי יביא לזינוק חד ביכולת של מערכות ה-AI. בסיס המחשוב של הבינה המלאכותית המודרנית יהפוך, בסופו של דבר, למערכת קוונטית היברידית, שבה עבודת ה-AI תהיה מפוזרת על פני ארכיטקטורות מחשוב שונות ומגוונות, כולל יחידות עיבוד קוונטיות".

מלכה אמר כי "יישומי GenAI הם בעלי קצב הגדילה הכי מהיר בין כלל השירותים המקוונים בעולם. בעוד שלנטפליקס (Netflix) לקח שלוש וחצי שנים להגיע למיליון מנויים, ולטוויטר (X) שנתיים, הרי שמשך הזמן בו השתמשו מיליון משתמשים ב-ChatGPT עמד על שלושה ימים בלבד".

בני מלכה, סמנכ''ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל ב-דל טכנולוגיות ישראל.

בני מלכה, סמנכ"ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל ב-דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

פרויקט העוזרת האישית באמרילו, טקסס

מלכה סיפר בכנס על כך ש-"העיר אמרילו ממוקמת בצפון-מערב מדינת טקסס, וחוותה כמה אסונות טבע בשנים האחרונות, לרבות הצפות. במהלך השנים, האוכלוסייה בה השתנתה וחוותה גיוון, ונוצר מצב בו תושביה דוברים יותר מ-60 שפות, וכרבע מהם אינם דוברים אנגלית. אנשי דל בשיתוף העירייה, בנו עוזרת אישית וירטואלית לרווחת ולשירות התושבים. המייחד את דמותה הוא בהתאמה אישית של העוזרת מבחינת גזע, מראה, שפה ומבטא, עבור מקבלי השירות. הפרויקט הביא לגידול בהיקף צריכת השירותים על ידי התושבים, ולהעמקת הקשר בין התושבים והעירייה. פרויקט דומה ערכנו בשירות הדואר של ארה"ב, עם עוזרת אישית וירטואלית, החושפת מידע ונתונים על כלל שירותי הדואר, מועדי פתיחת סניפים, ועוד".

"יתרון נוסף של ה-AI", ציין מלכה, "הוא שלרובוט אין מגבלות רעב ועייפות, הוא לא רב עם עמיתים או בבית".

מלכה סיכם באומרו כי "עם אנבידיה בנינו מפעל בינה מלאכותית, AI Factory, אשר מספק פתרונות מקצה לקצה ומסייע בהטמעת GenAI בארגונים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לא רלוונטי

    הדבר הבא-שליחות קטלנית זה כבר פה....

אירועים קרובים