תוכן שיווקי

בזק בינלאומי – הראשונה בישראל לעבור ל-Exadata בענן של אורקל

שיתוף הפעולה האסטרטגי הוא חלק מפרויקט שדרוג מערכות ה-IT של בזק בינלאומי

17/04/2024 08:17
איציק שליסלברג, סמנכ''ל טכנולוגיות בבזק בינלאומי.

כתב: הילל יוסף.

בזק בינלאומי החלה בפרויקט ענק, רב-שנתי, לשדרוג מערכות המידע שלה. במסגרתו, היא בחרה באורקל להוביל מהלך של הקמה וניהול של כלל תשתיות החברה בענן של אורקל (Oracle).

כחלק ממעבר לפלטפורמת Oracle Fusion, בזק בינלאומי תהיה החברה הראשונה בישראל אשר מטמיעה את פלטפורמת Exadata Cloud Services. פלטפורמה זו מאפשרת לארגונים לנהל בסיסי נתונים בענן בגמישות מרבית, עם זמינות מקסימלית, ביצועים משופרים, ואבטחת מידע מתקדמת. השימוש בפלטפורמה החדשנית מאפשר לבזק בינלאומי ליהנות מכל היתרונות של העברת בסיסי הנתונים לענן, לצד צמצום כמעט מוחלט של תפעול שוטף והוצאות בלתי צפויות.

כך, בזק בינלאומי לא תצטרך להשקיע מקום, זמן וכוח אדם, לטובת תפעול ושמירה על תקינות המכונה שעליה מנוהלים בסיסי הנתונים, והיא תוכל לקבל את הפתרון כשירות.

כמו כן, השימוש בפלטפורמה החדשנית יאפשר לבזק בינלאומי לבצע אופטימיזציה תקציבית ולשנות את נפחי השימוש בצורה דינאמית, וזאת בהתאם לצרכים המשתנים של החברה, מבלי לשלם תשלום קבוע על המכונה הפיזית.

כתוצאה ממהלך זה, מערכות ה-BI של בזק בינלאומי יתנהלו בצורה יעילה, מאובטחת וחלקה יותר, מה שיאפשר לכלל מערך המכירות, השירות והתמיכה של החברה – להעניק שירות משופר ומתקדם יותר ללקוחותיה. המהלך אף יביא לאפשרויות פיתוח וצמיחה מגוונות עבורה.

את המהלך הוביל איציק שליסלברג, סמנכ"ל טכנולוגיות בבזק בינלאומי. את פרויקט ההגירה מהטכנולוגיה ממכונת ה-Exadata הישנה של אורקל, לפלטפורמת Exadata Cloud Services, ניהל יואב בן מוחה, ממחלקת ה-DBA באגף מערכות מידע והנדסה של בזק בינלאומי. הפרויקט נערך בשיתוף חטיבת השירותים המתקדמים באורקל.

לדברי ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל, "אם עד היום, המעבר לענן היה כרוך בהוצאות תפעול, הרי שהפרויקט שאותו עורכת בזק בינלאומי מבשר על עידן חדש בישראל: עידן שבו ארגונים יוכלו ליהנות מבסיסי נתונים מבוססי Exadata בענן – וזאת בלא הצורך לדאוג למכונה שמאחוריהם. הענן של אורקל מציע את הביצועים המהירים והמתקדמים ביותר בתעשייה, ואנחנו גאים להוביל מהפכה של מודרניזציה טכנולוגית בשוק הישראלי".

ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל.

ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: עדי אורני

פיגנבאום הוסיף, כי "אורקל שמחה להיות שותפה למהפכת הענן של בזק בינלאומי. זוהי החברה הראשונה בישראל אשר תטמיע את פלטפורמת Exadata Cloud Services. בזק בינלאומי מצטרפת היום לאלפי לקוחות טלקום גדולים בעולם, אשר עושים שימוש במערכות של אורקל, כדי לקדם חדשנות ולהציע ללקוחותיהם חוויית שירות מעולה".

גבי כלפון, מנהל אגף מערכות מידע בבזק בינלאומי, הסביר את חשיבות המהלך. לדבריו, "זהו שלב ראשון המהווה חלק ממהלך גדול יותר של בזק בינלאומי בתהליכי קונסולידציה של מערכות ותשתיות מחשוב. הוא מהווה חלק מתהליך רחב יותר, של מעבר למערכות מידע של הדור הבא – כאשר כולם כבר מבינים, שהדור הבא נמצא בענן. מדובר במהלך חשוב, שהוא חלק מתהליכי שדרוג של מערכים קריטיים, שיפור השרידות והתייעלות שבזק בינלאומי הולכת לקראתם. כל זאת, במטרה להעניק ללקוחות שלנו את השירות הטוב, המהיר והמתקדם ביותר".

אירועים קרובים