"עד 2030 – 70% מהמחשבים יהיו בעלי יכולות AI"

כך אמר עמית ויסוצקי, מנהל שיווק ישראל וטורקיה ב-אינטל, שדיבר בשבוע שעבר (ד') בכנס של דל ישראל ● לדבריו, "הצגנו שורה של מעבדים חדשים" והם "השינוי ארכיטקטוני הגדול ביותר של אינטל מזה 40 שנה"

עמית ויסוצקי, מנהל שיווק ישראל וטורקיה בחברת אינטל.

"כניסת הבינה המלאכותית היוצרת תחולל מהפכה בעולם המחשוב. חברות המחקר צופות כי עד שנת 2030 עולם המחשבים – הנייחים והניידים – יחולק לשניים. 70% מהם יהיו בעלי רכיבים ויכולות של בינה מלאכותית, והשאר יהיה בלא יכולת זו. לפיכך, המחשבים יחולקו לשתי קטגוריות, כמו בעולם המובייל, בו יש רוב לטלפונים חכמים והשאר הם טלפונים 'טיפשים', מהדור הישן", כך אמר עמית ויסוצקי, מנהל שיווק ישראל וטורקיה בחברת אינטל (Intel).

ויסוצקי דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של דל (Dell Technologies). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בשבוע שעבר (ד') באולם הגן בשפיים, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

"על בינה מלאכותית מדברים כבר שנים רבות", אמר ויסוצקי, "ואנו באינטל עוסקים בתחום לעומק זה יותר משני עשורים. כבר שלושים שנים מדברים על כל מיני תרחישים, חלקם מאיימים, לפיהם הרובוטים ישתלטו על העולם. כולנו זוכרים את הסרט 'שליחות קטלנית' ('המחסל'), מותחן פעולה מדע בדיוני משנת 1984, בו ארנולד שוורצנגר, מגלם סייבורג-מתנקש אימתני, ששב בזמן מ-2029, כחלק מהמאבק בין האנושות והבינה המלאכותית שתשתלט על העולם. 'אני אשוב' היה המשפט האלמותי מהסרט".

"הבינה המלאכותית", אמר ויסוצקי, "היא הכוח המניע ואשר עוטף אותנו. היא הייתה קיימת גם בעבר, אולם אז כינינו אותה בשמות אחרים: כאשר תלמידה עורכת סרטון – זו AI; כאשר בחור יוצר תמונות – גם זו פעולת AI בסיסית; כשעורך מטפל בטקסט עם מתקן איות – גם זו AI; וגם כאשר הרקע משתנה בשיחת ועידה מקוונת בווידיאו, או מופעל מסנן רעשים – זו AI".

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון (ארכיון)

"אנו פותחים עידן חדש של AI PC" 

"אנו עובדים עם יותר ממאה חברות המפתחות תוכנה, דוגמת מיקרוסופט", אמר ויסוצקי. "חברות אלו בונות מודלים להפעלת בינה מלאכותית – ואנו מספקים להן את החומרה על ידי רכיבי ה-AI שפיתחנו. כשנשאלתי אם אנו מתחרים בענקית השבבים אנבידיה, אמרתי שיש לנו תחרות כזו או אחרת עם אנבידיה, אך לא מדובר בתחרות ישירה".

"באחרונה", אמר ויסוצקי, "הצגנו שורה של מעבדים חדשים. הם מציעים ביצועי עיבוד, AI ויכולות גרפיות משופרות לעומת הדור הקודם. מדובר במהפכה – הם מוגדרים כשינוי הארכיטקטוני הגדול ביותר של אינטל מזה 40 שנה, אשר פותח את עידן ה-AI PC שלנו".

"בעבר", ציין, "היינו הראשונים להוציא לשוק מחשב ובו ליבות שאפשרו קישור לנקודות חמות ול-Wi-Fi. כעת אנו עוברים מעידן האינטרנט לעידן הבינה המלאכותית, בו הכל מחובר בלא שנהיה תלויים בענן. זאת כי התובנות יגיעו מה-CPU שעל המחשב. שינוי נוסף קשור ל'מירוץ ה-ננו'. כיום יש כבר פחות חשיבות למזעור, כי שינינו את תפישת הארכיטקטורה שלנו מ'צפוף' למימד הגובה".

ויסוצקי סיים את דבריו בצטטו את פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל העולמית, שאמר: "אנו פותחים עידן חדש של AI PC – אשר כולל עוזרים אישיים ומודלי שפה קטנים (LLMs), הפועלים על המכשירים האישיים שלנו. ככל שהעולם מתקדם לעבר יותר אפליקציות המשלבות בינה מלאכותית, יש משמעות ניכרת למעבר לעיבוד AI על המחשב – ולא בענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים