סם אלטמן משקיע בסטארט-אפ ישראלי בעולמות הסייבר וה-AI

מנכ"ל OpenAI הוא בין המשקיעים בסבב הסיד של אייפקס, שפיתחה פלטפורמת אבטחה שמאפשרת זיהוי בזמן אמת, חקירה ותגובה מהירה של מתקפות סייבר בעולם ה-AI ● איך נוצר הקשר בין החברה הצעירה מישראל הקטנה לבינו?

סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI ומשקיע באייפקס הישראלית.

סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI ואחד האנשים המדוברים והמרכזיים בעולם ההיי-טק בשנה וחצי האחרונות, משקיע בסטארט-אפ ישראלי בתחום הגנת הסייבר על בינה מלאכותית. המדובר באייפקס (Apex), שנחשפת היום (ה'), לאחר שסיימה גיוס סיד בסך של שבעה מיליון דולר, שאלטמן היה אחד המשקיעים בו. את הסבב הובילו הקרנות סקויה קפיטל, שהשקיעה ב-OpenAI ויצרה את החיבור בין אלטמן לאייפקס, ואינדקס ונצ'רס, והשתתפו בו כמה אנג'לים, שהוא אחד מהם. יצוין שסקויה לא מרבה להשקיע בחברות ישראליות בשלב כה מוקדם.

אייפקס פיתחה פלטפורמת אבטחה שמאפשרת זיהוי בזמן אמת, חקירה ותגובה מהירה של מתקפות סייבר בעולם ה-AI. בכך היא מסייעת לארגונים להשתמש בטכנולוגיות החדשניות בצורה בטוחה. החברה הוקמה על ידי מתן דרמן, שמכהן כמנכ"ל שלה, ותומר אבני, שמשמש סמנכ"ל המוצר. השניים הכירו כששירתו יחד ב-8200. אייפקס פועלת מזה 10 חודשים, מעסיקה כ-20 עובדים במשרדים בישראל ומתכננת להגדיל את מספר העובדים שלה לכ-30 עד לסוף השנה. על הלקוחות שלה נמנות חברות מוורטיקלים שונים, כולל חברות מרשימת פורצ'ן 500.

מייסדי אייפקס: מימין - מתן דרמן, מנכ"ל החברה, ותומר אבני, סמנכ"ל המוצר שלה.

מייסדי אייפקס: מימין – מתן דרמן, מנכ"ל החברה, ותומר אבני, סמנכ"ל המוצר שלה. צילום: בן חכים

"המטרה: אימוץ מהיר ובטוח של AI בארגונים"

במסגרת תהליך הקמת אייפקס נפגשו המייסדים עם עשרות ארגונים, במטרה לדייק את הבעיה והצורך, כדי לתת להם מענה. הם גילו שארגונים נרתעים מאימוץ טכנולוגיות AI מתקדמות כדוגמת מודלי שפה גדולים (LLM) ואפליקציות המבוססות עליהם, ואף חוסמים את השימוש בהן מחשש לפגיעה ודליפה של מידע. כך הם הסיקו שההגנה על תשתיות הבינה המלאכותית ועל אופן השימוש בה בארגונים מהווה חסם לאימוץ הטכנולוגיה, והפתרון של הבעיה הזו הוא למעשה נדבך משמעותי בדרך לאימוץ מהפכת ה-AI על ידי ארגונים.

באמצעות פלטפורמת האבטחה של אייפקס, הארגון יכול לקבל ראייה רחבה על המתרחש בו בתחום ה-AI, לקבוע את אופני השימוש בטכנולוגיה, לאכוף פוליסות שימוש על פי תוכנית האבטחה שלו, לאתר פעולות חשודות שמבצעים משתמשים, לזהות מתקפות AI, וכן לחקור, לזהות ולהגיב לבעיות ואיומים בזמן אמת. הפלטפורמה פועלת בעזרת צ'ט מאובטח, שמחובר לכלל האפליקציות ושירותי הבינה המלאכותית שבהם אנשי הארגון משתמשים, כמו גם לאפליקציות שהוא מפתח וכוללות שימוש ב-AI.

דרמן אמר כי "אייפקס הוקמה במטרה לאפשר אימוץ מהיר ובטוח של טכנולוגיות בינה מלאכותית בארגונים, במהלך הקמת החברה קיימנו שיחות והתייעצויות עם עשרות מנהלים בארגונים שונים, במטרה לדייק את הצרכים שלהם, וגילינו הירתעות מאימוץ הטכנולוגיה הזו בשל חשש מקשת הסיכונים שמגיעים עם השימוש בה. אייפקס ממלאת תפקיד מפתח בסיוע לארגונים לאבטח מודלים ויישומים של בינה מלאכותית, ובמתן אפשרות להם למנף בבטחה את הכוח של ה-AI".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים