אפל הכריזה על תכונות נגישות חדשות למשתמשי iPad ו-iPhone

לרגל יום המודעות הגלובלית לנגישות שמצוין היום, הכריזה אפל על תכונות נגישות חדשות, בהן האפשרות לשלוט במכשיר בעזרת מעקב עיניים בלבד

לשלוט ב-iPad בעזרת תנועות עיניים בלבד.

אפל השיקה תכונות נגישות חדשות ל-iPad ול-iPhone, שנועדו לתת מענה למגוון של צורכי משתמשים, ובהם היכולת לשלוט במכשיר בעזרת מעקב עיניים, ליצור קיצורי דרך קוליים מותאמים אישית, לחוות מוזיקה עם מנוע הפטי ועוד. החברה חשפה את החידושים לרגל יום המודעות הגלובלית לנגישות שמצוין היום.

אפל כבר שילבה מעקב עיניים ב-iOS וב-iPadOS, אבל זה דרש שימוש במכשירי מעקב עיניים נוספים. כעת מציגה אפל את היכולת לשלוט ב-iPad וב-iPhone ללא צורך בחומרה או באביזרים נוספים. יכולת המעקב המובנית החדשה מאפשרת לאנשים להשתמש במצלמה הקדמית כדי לנווט בין אפליקציות. בעזרת AI, המצלמה מזהה על מה המשתמש מסתכל ואיזו מחווה הוא רוצה לבצע, כמו החלקה או הקשה. בנוסף, מופעלת גם תכונת Dwell Control – שיכולה לזהות מתי מבטו של אדם עוצר על אלמנט, מה שמציין שהוא רוצה לבחור בו.

"קיצורי דרך קוליים" – עוד תכונה שימושית חדשה, משפרת את הפקדים מבוססי הקול של אפל. זה מאפשר לאנשים להקצות צלילים שונים או מילים מסוימות כדי להפעיל קיצורי דרך ולהשלים משימות. לדוגמה, סירי תפתח אפליקציה כשהמשתמש אומר משהו פשוט, כמו "אה!" החברה גם פיתחה את "Listen for Atypical Speech", המשתמשת בלמידה חישובית כדי לזהות דפוסי דיבור ייחודיים, והיא מיועדת למשתמשים עם מצבים המשפיעים על הדיבור, כולל שיתוק מוחין, טרשת ושבץ מוחי, בין היתר.

עבור אנשים כבדי שמיעה או חירשים השיקה אפל את Music Haptics – תכונה חדשה שמאפשרת למשתמשים לחוות את מיליוני השירים באפל מיוזיק באמצעות סדרה של נקישות ורעידות. התכונה תהיה זמינה גם כ-API, כך שמפתחי אפליקציות מוזיקה יוכלו בקרוב לספק למשתמשים דרך חדשה ונגישה לחוות אודיו.

אפל גם הכריזה על תכונה חדשה שתסייע לאנשים החווים בחילה בנסיעות. במקום להביט בתוכן נייח – פעולה שגורמת לרבים לחוש בחילה, משתמשים יכולים להפעיל את ההגדרה "רמזים לתנועת רכב" (Vehicle Motion Cues) – שמוסיפה נקודות מונפשות בשולי המסך, שמתנדנדות ונעות בכיוון התנועה.

גם פלטפורמת CarPlay מקבלת עדכון, הכולל תכונה של "בקרת קול", תכונה חדשה של "מסנני צבע", המאפשרת למשתמשים עיוורי צבעים לצפות בטקסט מודגש וגדול יותר, ו"זיהוי קול" – המודיעה ​​למשתמשים חירשים או כבדי שמיעה כאשר בסביבתם נשמעים צופרים וסירנות של מכוניות.

אפל גם חשפה תכונת נגישות שמגיעה ל-visionOS, שתאפשר כתוביות בזמן אמת במהלך שיחות FaceTime.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים