מיקרוסופט הציעה רילוקיישן למאות עובדים שלה בסין – מדוע?

החברה פנתה ל-700-800 עובדים, בעיקר מהנדסי מחשוב ענן ו-AI והציעה להם אפשרות למעבר ● לפי הערכות הסיבה להצעה היא המתח הטכנולוגי בין ארה"ב לסין, שהתבטא למשל בכוונה האמריקנית לחסום את טיקטוק מפעילות

האם הם יתרוקנו מעובדים? משרדי מיקרוסופט בבייג'ינג, סין.

מיקרוסופט מרחיבה אפשרות רילוקיישן לחלק מעובדיה בסין, בצעד המדגיש את המתח ההולך וגובר בין ארה"ב לרפובליקה העממית של סין, במיוחד בכל הקשור למאבק סביב דומיננטיות טכנולוגית.

לפי דיווח חדש של רויטרס, החברה פנתה לכ-700 עד 800 אנשי צוות שלה, בעיקר מהנדסים המתמחים במחשוב ענן ובבינה מלאכותית, לגבי האפשרות למעבר שלהם למדינות אחרות.

הוול סטריט ג'ורנל, שציטט מקורות אנונימיים שדיווחו על המהלך, ציין כי בין היעדים הפוטנציאליים ש-מיקרוסופט הציעה למועסקיה בסין נכללות ארצות הברית, אירלנד, אוסטרליה וניו זילנד.

דובר מיקרוסופט התייחס לדברים וכתב בהודעה לתקשורת כי: "מתן הזדמנויות פנימיות הוא חלק קבוע בניהול העסקים הגלובליים שלנו. כחלק מתהליך זה, חלקנו הזדמנות אופציונלית להעברה פנימית מול תת-קבוצה של עובדים". הדובר לא ציין את מספר העובדים שאליהם פנתה החברה בהצעה המדווחת.

בעוד שמיקרוסופט לא הגיבה רשמית על הסיבות שמאחורי הצעת המעבר, העיתוי עולה בקנה אחד עם תקופה שבה המתיחות הקבועה בין ארה"ב לסין ומלחמת הסחר שלהן גואות. שתי המדינות נמצאות כיום בתחרות עזה לפיתוח ולשליטה בטכנולוגיות של הדור הבא, וכל זאת על רקע דאגות וקשיים בכל הקשור בביטחון לאומי ובקניין רוחני, המשפיעים על יחסי המעצמות. יתכן כי ההחלטה של מיקרוסופט להעביר חלק מהכישרונות הטכנולוגיים שלה אל מחוץ לסין היא על תקן דרך לצמצם את הסיכונים הללו.

החקיקה לסילוק טיקטוק מארה"ב: הסלימה עוד יותר את המתח

החדשות מגיעות בזמנים שבהם בארה"ב ניכרת בדיקה רחבה יותר של חברות טכנולוגיה סיניות, והקשרים הפוטנציאליים שלהן עם הממשלה.

הפרשה המייצגת זאת באופן הבהיר ביותר היא זו שבה מעורבת טיקטוק – פלטפורמת המדיה החברתית המצליחה, שמאחוריה עומדת חברה סינית ששמה בייטדאנס (ByteDance).

כידוע, הממשל האמריקני אישר באמצע מרץ האחרון הצעת חוק שקובעת כי החברה חייבת להעביר את הבעלות על טיקטוק לידיים אחרות, לא סיניות, ואם לאו – על הרשת החברתית שלה תיאסר פעילות בארה"ב. טיקטוק ובייטדאנס הודיעו כי ילחמו בגזרה, הגישו ערעור על החוק, ונראה כי ינסו להמשיך לפעול ולשרת את כ-170 מיליון המשתמשים האמריקנים של הפלטפורמה.

בנוסף, כזכור, ממשלת ארה"ב הטילה תקנות מחמירות יותר על יבוא טכנולוגיה סינית, וגם התנהלות זו הגבירה עוד יותר את המתיחות בין השתיים.

עוד לא ברור אם מיקרוסופט תעביר לצמיתות את המשרות הללו אל מחוץ לסין ומה תהיה השפעת המהלך. החברה אמנם מפגינה ניסיונות לשמר את מחויבותה לשוק הסיני בפומבי, אך הכוונה האחרונה הזו מעידה על שינוי אסטרטגי באופן שבו מיקרוסופט מקצה את משאביה מול המצב הגיאופוליטי המורכב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים