ארה"ב: בית הנבחרים אישר הצעת חוק לחסימת טיקטוק

הצעת החוק מעניקה לבייטדאנס, החברה האם, שישה חודשים למכור את חלקה בטיקטוק לגורם לא סיני או שהאפליקציה תיחסם בארה"ב ● החוק צריך לקבל גם את אישור הסנאט ולאחר מכן את חתימת הנשיא, גו' ביידן

גם הסנאט בארה"ב אישר את הצעת החוק לחסימת טיקטוק אם לא תימכר לגורם לא סיני.

בית הנבחרים האמריקני אישר את הצעת החוק הדרמטי שיחסום את טיקטוק בארה"ב, זאת על רקע החששות בארה"ב שהאפליקציה הסינית מהווה סיכון לביטחון הלאומי. לפי הצעת החוק, החברה האם הסינית של טיקטוק, בייטדאנס, חייבת למכור את נתח השליטה שלה בחברה לגורם לא סיני – או שהאפליקציה תיחסם ותיאסר לשימוש בארצות הברית.

אמנם הצעת החוק אושרה בבית הנבחרים ברוב מכריע בתמיכה דו-מפלגתית, אבל גם הסנאט צריך לאשר אותה, ולאחר מכן הנשיא צריך לחתום עליה כדי שתהפוך לחוק.

אם הצעת החוק אכן תצליח להשיג אישור בסנאט, הנשיא ג'ו ביידן הבטיח לחתום עליה ברגע שהיא תנחת על שולחנו, מה שעלול לגרום משבר דיפלומטי בין סין לארה"ב.

בייטדאנס תצטרך לבקש אישור מבכירים סיניים למכירה המאולצת, אשר בייג'ין התחייבה להתנגד לה. דובר משרד החוץ הסיני אמר, כי המהלך "יפגע בארה"ב".

"ארה"ב לא יכולה לקחת את הסיכון של פלטפורמת חדשות דומיננטית באמריקה שנשלטת או שבבעלותה של חברה שנשמעת למפלגה הקומוניסטית הסינית", אמר חבר הקונגרס הרפובליקני מייק גלאגר, שיה אחד מהמובילים לכתיבת הצעת החוק.

חברות סיניות כפופות לחוק הביטחון הלאומי הסיני, המחייב אותן לחלוק נתונים עם הממשלה לפי דרישה.

טיקטוק: נקטנו צעדים לשמור על פרטיות המשתמשים האמריקניים

טיקטוק ניסתה להרגיע את הרגולטורים ואמרה, כי נקטה צעדים כדי להבטיח שהנתונים של 150 מיליון המשתמשים שלה בארה"ב ייחסמו מעובדי בייטדאנס בסין.

מנכ"ל טיקטוק, שו זי צ'ו, אמר, שהחברה מחויבת לשמור על אבטחת הנתונים שלה ועל הפלטפורמה "נטולת מניפולציות חיצוניות". הוא הזהיר, שאם תתקבל הצעת החוק, המשמעות תהיה איסור של האפליקציה בארה"ב ומתן "כוח רב יותר לקומץ חברות מדיה חברתיות אחרות" וסיכון לאלפי משרות אמריקניות.

עם זאת, חקירה של הוול סטריט ג'ורנל בינואר האחרון מצאה, שהמערכת של טיקטוק עדיין "מחוררת", כאשר נתונים משותפים באופן לא רשמי בין טיקטוק בארה"ב לבייטדאנס בסין.

לאחר ההצבעה התאספו מחוץ לבית הלבן קומץ תומכי טיקטוק כדי למחות נגד הצעת החוק, שסיפרו כי הם מתפרנסים מהאפליקציה.

סין: "התנהגות בריונית של ארה"ב"

לדברי משרד החוץ הסיני, "למרות שארה"ב מעולם לא מצאה ראיות לכך שטיקטוק מאיימת על הביטחון הלאומי של ארה"ב, היא לא הפסיקה לרדוף את טיקטוק. התנהגות בריונית מסוג זה, שאינה יכולה לנצח בתחרות הוגנת, משבשת את הפעילות העסקית הרגילה של חברות, פוגעת באמון המשקיעים הבינלאומיים בסביבת ההשקעות ופוגעת בסדר הכלכלי והמסחרי הבינלאומי הרגיל".

אבל דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן פייר, התעקשה שהצעת החוק רק נועדה להבטיח שהבעלות על פלטפורמות טכנולוגיות גדולות הפועלות בארה"ב "לא תהיה בידי מי שיכול לנצל אותן".

מטיקטוק נמסר בתגובה: "קידום הצעת החוק בוצע במהירות ובסודיות, וזאת מסיבה אחת – מדובר בחסימה. אנו מקווים שחברי הסנאט ישקלו את העובדות, יקשיבו לבוחריהם ויבינו את ההשפעה שיש להחלטה על הכלכלה, כמו גם על שבעה מיליון עסקים קטנים ועל 170 מיליון אמריקנים שמשתמשים בשירות שלנו".

גם אם בייטדאנס אכן תקבל אישור למכור את חלקה בטיקטוק, לא ברור האם למי ממתחרותיה יש את המימון להגיש הצעה לרכישת הפלטפורמה. בעבר העריכה החברה את שוויה של האפליקציה בכ-268 מיליארד דולר – תג מחיר שעלול להפחיד חלק מהמשקיעים.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים