שורדי שואה ברחבי העולם יצאו בקמפיין CancelHate#

עקב עליית האנטישמיות בעולם, השורדים מפרסמים סרטונים של עצמם קוראים פוסטים של מכחישי שואה ומפיצי שנאה מהרשתות החברתיות ומבקשים מהעולם להצטרף אליהם ולבטל את השנאה

לוקחת חלק יחד עם ניצולי שואה אחרים בקמפיין CancelHate#. הדי ארגנט, ניצולת שואה מאנגליה.

הוועידה לתביעות חומריות יהודיות נגד גרמניה (Conference on Jewish Material Claims Against Germany או 'ועידת התביעות') השיקה היום (ה') קמפיין דיגיטלי חדש ששמו (ותייגו) הוא CancelHate#.

בקמפיין, ניצולי שואה מרחבי העולם קוראים פוסטים מהרשתות החברתיות, הכוללים ביטויים מכחישי שואה או עיוות של ההיסטוריה. כל פוסט מלווה בעדותם האישית של ניצולי השואה על הזוועות שהם ומשפחתם עברו. כל סרטון בקמפיין מסתיים באמירה – "למילים יש כוח, בטלו את השנאה" (Words matter – Cancel Hate).

קמפיין CancelHate#, אשר עתיד להימשך חודש ימים, מתייחס באופן ישיר למגמת העלייה בהכחשת שואה, והעיוות של האירועים שהתרחשו במהלכה, באמצעות הרשתות החברתיות, תוך ניצול מעטה האנונימיות שהן מאפשרות.

אחד מניצולי השואה המשתתפים הקמפיין הוא אייב פוקסמן, אשר עמד בראש הליגה נגד השמצה במשך כ-27 שנה, ושביקש לספר את סיפורה האישי של משפחתו, לאחר שהקריא פוסט הטוען כי לא היה שימוש בתאי גזים בשואה. "אני שרדתי את השואה, אבל 13 מבני משפחתי הקרובה נרצחו בגלל שהם היו יהודים", אמר פוקסמן. "הכחשת שואה ברשתות החברתיות איננה רק עוד פוסט. אלא מה שאנחנו אומרים מייצג את מה שאנחנו חושבים. אותם פוסטים של מכחישי שואה, הם ביטוי לשנאה ולשלילת סבלם של מיליונים. על כן, עלינו לקחת ברצינות את מה שאנחנו אומרים וכותבים, כי המילים שלנו חשובות".

קולט אביטל, שורדת שואה וח"כ לשעבר משתתפת בקמפיין לצד שורדים מארה"ב, גרמניה, הולנד, צרפת, בריטניה ועוד.

בסרטון קולט מקריאה את הפוסט הבא: "ובכל זאת כל ההיסטוריונים הבלתי תלויים אומרים שהשואה היא אחד השקרים הגדולים ביותר שידעה האנושות אי פעם, 6 מיליון יהודים, אבל אין להם את שמם של 150,000 יהודים, כמה מצמרר".

הנתונים המדאיגים של הכחשת השואה ועיוותי היסטוריה

מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב מצא כי קרוב למחצית (49%) מבני דור המילניאלז (ילידי שנות ה-80 וה-90) ובני דור ה-Z מעל גיל 18 נחשפו ברשתות החברתיות, או ברחבי האינטרנט, לביטויים של הכחשת שואה. מגמה מדאיגה זו אינה ייחודית רק לארה"ב, אלא בולטת במדינות מערביות נוספות. 

בבריטניה כ-29% מבני 18 ומעלה נחשפו להכחשת שואה או עיוות ההיסטוריה הנוגעת לאירועי השואה, במסגרת המדיה החברתית. כמו כן, היקף הידע של הקהל הרחב על השואה הולך ופוחת.

בצרפת לדוגמה, כרבע מבני דור המילניאלז לא ידעו להשיב בוודאות אם אי פעם שמעו או נחשפו לאירועי השואה. ככל שפער הידע על זוועות מאורעות השואה והתוצאות של שנאה ואנטישמיות גדל, כך החברה כולה ובפרט הדורות הצעירים הופכים לחשופים יותר ומושפעים יותר מהתבטאויות של הכחשת שואה ועיוות ההיסטוריה.

הדי ארגנט, ניצולת שואה מאנגליה, הקריאה פוסט שטוען כי 'השואה היא שקר', ואמרה, "ביום שבו אוסטריה סופחה לגרמניה הנאצית ('אנשלוס') גורשתי מבית הספר, ומשפחתי גורשה מביתה בווינה, אך ורק כי היינו יהודים. קודם לכן, אבי נאלץ לקרצף את הרחובות ונעצר בשל הערות אנטי-נאציות. בכל זאת אנחנו עדיין היינו בני המזל, כי בניגוד ל-17 בני משפחתי שנרצחו בשואה, אנחנו הצלחנו לברוח מאוסטריה לאנגליה. ולכן אני באה ואומרת לעולם – השואה אכן קרתה. המילים שלכם משנות, הפסיקו לשנוא".

גרג שניידר, סגן נשיא בכיר של ועידת התביעות, אמר: "מעולם לא חשבתי שנגיע ליום שבו ניצולי שואה יאלצו להתמודד עם גל כה אדיר של הכחשת שואה. אבל למרבה הצער, היום הזה כבר כאן. כולנו כבר ראינו למה הובילה אותה שנאה בלתי מבוקרת – מילות השנאה והאנטישמיות הביאו לכך שיהודים גורשו מבתיהם, הובלו לתאי גזים ולמשרפות".

שניידר הוסיף כי: "ניצולי שואה מרחבי העולם משתתפים בקמפיין, על מנת להראות שהשנאה לא תנצח ועל מנת להוכיח זאת הם שמים בצד את אי הנוחות והטראומה שלהם, כדי להבטיח שהדורות הנוכחיים והעתידים יבינו שלשנאה בלתי מבוקרת אין מקום בחברה".

כלל הסרטונים ניתנים לצפייה באתר האינטרנט של ארגון ועידת התביעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים