ה-UX3405 של אסוס – בלי מסך מגע, אבל עם יתרונות אחרים

הפעם במדור: ה-Asus Zenbook 14 OLED (UX3405) ● מה המפרט שלו? למה הוא משמש? והאם הוא שווה את המחיר?

ה-Asus Zenbook 14 OLED (UX3405).

אחד הדברים שמאפיינים את משפחת הניידים Zenbook בשנים האחרונות הוא שאסוס הפכה אותה לסמל השימוש בפאנל OLED במחשבים שלה. זה נכון גם בגרסה החדשה של מחשב ה-14 אינץ' של המשפחה, שנושא את המיתוג UX3405: הוא מגיע עם מסך ברזולוציית 3K, או 2880×1800 פיקסלים, מרהיבת עין, עם ניגודיות עמוקה במיוחד, שהיא סימן ההיכר והיתרון הבולט של המסכים הללו על פני מסכי LCD, ועם גוון השחור שהוא באמת שחור, ואז עוד קצת שחור – מה שמאפשר עומק גוונים גדול מאוד.

במחשב שהגיע אליי לבדיקה המסך לא תומך במגע, אבל הוא מציע בהירות שיא של 600 ניט, קצב ריענון נאה של 120 הרץ, תמיכה של 100% במרחב הצבעים DCI-P3 וכן תמיכה בתקן HDR True Black 600 – שילוב שמתמקד בשימושיות יום יומית מקיפה, עם דגש על צריכת מדיה.

קצת ביצועים

המחשב הגיע לבדיקה עם מעבד ה-Meteor Lake של אינטל המהיר ביותר שיש בסביבה, לפחות נכון להיום, עם הכניסה של אסוס למה שמכונה דור ה-AIPC. מדובר ב-Core Ultra 9 185H, שבו מוצאים 6 ליבות ביצועים, שפועלות במהירות בסיסית של 2.3 גיגה-הרץ ויכולות להגיע למהירות מרבית של 5.1 גיגה-הרץ, ולצידן 10 ליבות יעילות – שתיים מהן בשכבת המערכת של המעבד, ולכן הן אמורות להיות יעילות יותר. המהירות שלהן היא 1.8 גיגה-הרץ בבסיס, ומהירות טורבו של עד 3.8 גיגה-הרץ. בסך הכול, המעבד מציע 22 ליבות לוגיות.

בהיבט של בדיקות ביצועים, המעבד הזה דומה למדי בתוצאות שלו ל-Core i9-13900H מהדור ה-13 של אינטל. זה אומר שבבדיקות הביצוע של ליבה יחידה הוא הגיע לתוצאה של 2,520 נקודות במבחן Geekbench 6.3.0, שכמעט זהה לזו של המעבד המוזכר לעיל, אך במהירות מעט נמוכה יותר ממעבד הדור הקודם. עם זאת, התברר שהוא טוב יותר באופן משמעותי בהרצת הבדיקה של ריבוי הליבות, כשהשיג 12,298 נקודות מול 10,547 נקודות של האח הוותיק יותר במשפחת מעבדי ה-H של אינטל.

ה-Asus Zenbook 14 OLED (UX3405).

ה-Asus Zenbook 14 OLED (UX3405). צילום: יח"צ

השבב הגרפי שמשולב במעבד, המבוסס על ארכיטקטורת ה-Arc של אינטל, מגיע כיום לביצועים יפים מאוד, שיכולים לאפשר הרצת משחקים איכותיים מפעם בקצב מהיר – גם במחשב כמו ה-UX3405, שבהגדרתו לא מיועד למשחקים. הוא הגיע לתוצאה יפה של 34,775 נקודות במבחן הגרפי של Geekbench, אבל התוצאה נחתה ל-21,445 נקודות עם ניתוק המחשב מהחשמל, כמו בדורות הקודמים.

טוב גם עם סוללה

יצוין שלשם שינוי, ניתוק החשמל לא פגע כמעט לחלוטין בביצועים של ליבות המחשוב כפי שהיה עד כה, במעבדי הדורות הקודמים של אינטל שיועדו לשוק המחשבים הניידים. זה קצת השפיע על ליבות שבב הבינה המלאכותית, המשולב במעבדי ה-Core Ultra מהדור הראשון של אינטל, אבל באחוזים נמוכים באופן משמעותי מאלה של השבב הגרפי. בנוסף, כמובן שהשילוב של ה-NPU הוא אחד ההבדלים הגדולים בדור הראשון של מעבדי ה-Core Ultra לעומת דורות ה-Core הקודמים בגרסה הניידת.

יחד עם 32 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR5 ועם אחסון תומך NVMe בנפח של 1 טרה-בייט, יש ב-Asus Zenbook 14 OLED (UX3405)מספיק עוצמה כדי לקחת את העבודה לכל מקום, וכאמור, גם לשחק משחק בהפסקות, ובוודאי לראות סרט או סדרה בזמן שנחים במלון. נכון שבהגדרתו זה לא מחשב עסקי, כי לאסוס יש סדרה ייעודית לכך, אבל לרוב השימושים של לוחמי הדרכים זה בהחלט יספיק – אם כי אולי לא לאלה שפשוט התרגלו למסך מגע ולא יכולים בלעדיו.

על אף שהוא שוקל 1.22 ק"ג ועוביו עומד על 14.9 מ"מ בלבד, יש במחשב סוללה גדולה, ואפילו מאוד, בנפח עבודה של 75WHr, שאמורה להבטיח בקלות יום עבודה מלא, ואפילו הרבה יותר. היא נטענת בהספק של 65 וואט באמצעות חיבור USB-C, ועבור בעלי סמארטפון מודרני רבים זה אומר שמספיק לשים בתיק מטען אחד לטלפון ולמחשב.

ה-UX3405 בעבודה

האזור של המקלדת ומשטח השליטה לא השתנה יותר מדי בדורות האחרונים של המחשבים מסדרת ה-Zenbook של אסוס, כנראה מתוך גישה של אם זה עובד – למה לקלקל? זה לא אומר שמדובר במשהו רע, אבל בכל זאת, המקלדת – על אף שלפי נתוני החברה יש ירידה של 1.4 מ"מ במקשים – מרגישה קצת שטוחה וקשוחה מדי בעת ההקלדה.

משטח העכבר גדול, חלק, מגיב מצוין וכמו רוב מחשבי ה-Zenbook, הוא מגיע עם הטכנולוגיה הייחודית עדיין, שמאפשרת להפוך את המשטח למקלדת נומרית וירטואלית. הכפתור שמאפשר לעשות זאת ממוקם בפינה הימנית העליונה של המשטח, ועדיין מפתיע עד כמה זה שמיש למי שזקוק לזה.

עוד דבר שאהבתי הוא שמעבר לכך שיש חיבור HDMI 2.1 מודרני, בנוסף ליציאות ה-USB-C יש גם יציאת USB-A לחיבור התקנים ישנים יותר – החל מעכבר ועד לכונן נייד. יש גם מצלמת FHD עם מגן פרטיות ותמיכה ב-WiFi 6E. ולשורה התחתונה – המחיר: הוא יחסית נוח, ועומד על 6,900 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים