נשים ומחשבים: ד"ר שרון קרדו רוסו, AION Labs

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ד"ר שרון קרדו רוסו, סמנכ"לית רעיונות וסקאוטינג בחברת AION Labs

ד"ר שרון קרדו רוסו, סמנכ"לית רעיונות וסקאוטינג בחברת AION Labs.

שם ותפקיד: ד"ר שרון קרדו רוסו, סמנכ"לית רעיונות וסקאוטינג בחברת AION LabsAION Labs הוא סטודיו (Venture studio) להקמת חברות סטארט-אפ טכנולוגיות המבוססות על הטמעת כלים של בינה מלאכותית בתחום פיתוח התרופות. בתפקידי אני עובדת עם צוותי מחקר ופיתוח בחברות הפארמה הגלובליות ואמזון במטרה לזהות את ההזדמנויות והבעיות שטכנולוגיות יוכלו לפתור בשלבים השונים של תהליכי הפיתוח של תרופות חדשות. על סמך הצרכים שאנו מזהים והבעיות שאנו רוצים לפתור, אנו יוצרים קשר עם יזמים ויזמיות שמגיעים מתחומי הטכנולוגיה והבינה המלאכותית, במטרה לפתח ביחד פתרונות טכנולוגיים מבוססי AI.

ותק בתפקיד: שנה. לפני כן עבדתי חמש שנים בחברת סטארט-אפ שמפתחת תרופות ביולוגיות חדשניות, בתפקיד אחרון כסמנכ"לית מחקר של השלבים המוקדמים הפרה-קליניים (VP Discovery). זכיתי ללוות פרויקטים משלב הרעיון, דרך שלבי המחקר והפיתוח, ועד לניסויים קליניים בבני אדם.

השכלה ושירות צבאי: בעלת תואר שני ושלישי (ישיר לדוקטורט) ממכון ויצמן למדע, בתחום של גנטיקה מולקולרית. שירתי בחיל האוויר כפקחית טיסה וכקצינת מבצעים בטייסת מסוקי קרב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד אהבתי את השילוב של מדעי החיים וטכנולוגיה ואני שמחה שכיום יש לי ההזדמנות ללוות מקרוב חברות בתחילת דרכן. עבורי, השילוב בין העולם המדעי והעולם הטכנולוגי נובע מהרצון לקחת את הידע המדעי ולהשתמש בו באופן יישומי לטובה בתעשייה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? כמו בכל תעשייה, גם כאן ככל שעולים בסולם הדרגות, אחוז הנשים הבכירות יורד. ככל שיהיו יותר נשים בעמדות מפתח משמעותיות, נוכל לעודד נשים להתקדם ולהגיע למצב שוויוני יותר. אני חושבת שדרך אחת לקדם את זה היא לייצר בקרב נשים את הביטחון לרצות קריירה בתחום המדע והטכנולוגיה כבר מגיל צעיר. יש המון נשים חכמות ומוכשרות במדינת ישראל, שמסוגלות להיענות לאתגר ולהצליח והן זקוקות לכלים ולמערכת שתאמין בהן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי, בחברות בהן עבדתי ראיתי דוגמאות חיוביות של נשים מוכשרות וחזקות בתפקידי ניהול בכירים. בתפקידי הנוכחי, אני רואה את החשיבות שיש לגיוון המגדרי בצוותי העבודה. עדיין יש רוב גברי בתחום היזמות, והייתי שמחה לראות יותר נשים יזמיות שמצטרפות לתחום המרתק של טכנולוגיות וביוטק. אני מקווה שככל שהשנים יעברו נראה כמות הולכת וגוברת של נשים במסלולי קריירה משמעותיים בעולמות הטכנולוגיה והיזמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים