מיהו שיאן השכר של חברות ה-IT?

על רקע שנת המשבר, שכר בכירי חברות ה-IT הבורסאיות רשם ב-2023 עלייה צנועה בלבד ● כמדי שנה, מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, נמצא בראש הרשימה - ובפער גדול לעומת הבא אחריו ● הטבלה השנתית של אנשים ומחשבים

בשנה של משבר, הסכום הכולל של שכר מנהלי חברות ה-IT הבורסאיות עלה, אבל לא במידה ניכרת.

שכר בכירי חברות ה-IT הבורסאיות הושפע בשנה החולפת, כך נראה, מהמשבר בענף, ורשם עלייה צנועה בלבד – של 3.2% – ל-128.2 מיליון שקלים, לעומת 124.3 מיליון ב-2022. ובכל זאת, גם השנה היו מנהלים שעלות שכרם גדלה בשיעור ניכר.

על פי כללי הבורסה בתל אביב, חברות שנסחרות בה ואינן חברות דואליות (כלומר, נסחרות בבורסה נוספת) חייבות להציג את עלות שכרם של חמשת בעלי השכר הגבוה כשהן מפרסמות את הדו"חות הכספיים השנתיים. כמדי שנה, מערכת אנשים ומחשבים מפרסמת טבלה שכוללת את בעלי השכר הגבוה ביותר בחברות ה-IT שנסחרות בתל אביב.

בטבלת השכר רשומים 40 מנהלים בכירים בשמונה חברות (למעשה 39, כי יואב ויינברג מופיע בשתי חברות). עלות השכר של 20 מתוכם גדלה ב-2023 וזו של 15 מתוכם – ירדה. לגבי יתר חמשת המנהלים לא ניתן היה לבצע השוואה, שכן הם לא נמנו בין חמשת מקבלי השכר הגבוה ב-2022.

 

מי רשמו את העלייה והירידה הבולטות ביותר?

שיאן השכר בקרב מנהלי חברות ה-IT הבורסאיות היה גם בשנה החולפת מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, עם עלות שכר של 21,384,363 שקלים – גידול של 25.52%. מיקומו של גוטמן בפסגת מקבלי השכר אינו הפתעה, שכן הוא עומד בראש הטבלה שנים רבות. שכרו עלה בצורה ניכרת, אולם יש מנהלים שרשמו עלייה גבוהה יותר. הבולט מביניהם הוא אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-יס, ששכרו זינק ב-2023 ב-65.45% ל-6,795,000 מיליון שקלים. את הירידה הבולטת ביותר ספג גיל שרון, יו"ר קבוצת בזק, שפרש השנה מתפקידו, עם צניחה של 45.9%.

לצד שיאני השכר, יש לציין גם את בעלי השכר הנמוך ביותר בטבלה, ששכרם לא נמדד במיליונים אלא במאות אלפים: עו"ד ציפי קאופמן הלוי, היועצות המשפטית של אברא, עם 778 אלף שקלים, נורית שקד, משנה למנכ"ל החברה, עם 937 אלף, ואנדרס ריכטר, המנכ"ל החדש של אמת מחשוב, שעלות שכרו הגיעה ב-2023 ל-999 אלף.

גם השנה, יש לציין את מיעוט הנשים ברשימה: מתוך עשרות המנהלים, רק שתיים הן מנהלות – עו"ד ציפי קאופמן הלוי ונורית שקד, שהוזכרו לעיל. כאן יש לציין לחיוב את אברא, ששתיהן מגיעות ממנה, ומהוות 40% מחמשת בעלי השכר הגבוה ביותר בחברה. יש לקוות שבטבלת השכר של 2024 חברות נוספות יצטרפו לאברא, ומספר המנהלות ברשימת בעלי ובעלות השכר הגבוה ביותר בחברות ה-IT תגדל, ובהרבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים