סנופלייק מצטרפת למרוץ ה-GenAI: השיקה את ארקטיק LLM

לפי החברה מדובר במודל השפה הגדול "הטוב ביותר עבור AI ארגוני - אינטליגנטי באופן יעיל ופתוח באמת" ● כלי ה-AI היצירתי מתואר כ"עסקי" וכמותאם ל"עומסי עבודה ארגוניים", ומוצע בחינם לשימוש מחקרי ומסחרי

עוד מודל שפה גדול נכנס לתמונה. 'ארקטיק' של סנופלייק.

סנופלייק (Snowflake) – חברה בינלאומית המספקת שירותי אחסון נתונים בענן – הודיעה אתמול (ד') על השקת 'ארקטיק' (Arctic) – מודל שפה גדול משלה הממוקד בלקוחות ארגוניים.

החברה, שבסיסה בבוזמן שבמונטנה, ארה"ב, החליטה להצטרף גם היא ל"חגיגת" הבינה המלאכותית היוצרת העכשווית, עם ההשקה של השירות החדשני שבבסיסו טכנולוגיה המצטיירת כבר כמשנת-משחק עבור עסקים רבים, במיוחד אלה אשר להם צורכי נתונים מורכבים.

על פי הכרזת החברה בפוסט בבלוג שלה, מדובר במודל השפה הגדול "הטוב ביותר עבור AI ארגוני – אינטליגנטי באופן יעיל ופתוח באמת".

כלי ה-AI היצירתי החדש מתואר על ידי סנופלייק כ"עסקי" וכמותאם ל"עומסי עבודה ארגוניים", והוא מוצע בחינם לשימוש מחקרי ומסחרי.

התמקדות בצרכים עסקיים בעולם האמיתי היא הייעוד המרכזי של הכלי, כך לדברי בריס גולטקין, ראש תחום הבינה המלאכותית בסנופלייק. "ארקטיק LLM נותן מענה לצרכים ספציפיים במגזר הארגוני", אמר גולטקין ל-TechCrunch. "הוא מתרחק מיישומי AI גנריים, כמו חיבור שירה, כדי להתמקד באתגרים מוכווני ארגון, כגון פיתוח טייסי SQL וצ'טבוטים באיכות גבוהה".

הוכיחה הצלחה בנתוני הביצועים של 'ארקטיק'. סנופלייק.

הוכיחה הצלחה בנתוני הביצועים של 'ארקטיק'. סנופלייק. צילום: סנופלייק

מה יגרום לארקטיק לבלוט בזירת ה-GenAI?

לפי צוות מחקר ה-AI של החברה, מה שמאפיין את 'ארקטיק' ויבליט אותו על פני מודלי השפה ה"וותיקים" שכבר פעילים בשוק, טמון בארכיטקטורת 'תערובת למומחים' (MoE – ר"ת Mixture-of-Experts) שלה, המאפשרת ל'ארקטיק' להציג ביצועים ברמה הגבוהה ביותר, תוך שהוא דורש פחות משאבים בהשוואה ל-LLMs האחרים. "ארקטיק ממנף מספר רב של פרמטרים ומומחיות רבה כדי להגדיל את קיבולת המודל," הוסבר בפוסט של החברה.

סנופלייק, אשר לה יותר מ-5,000 לקוחותיה ברחבי העולם, היא שחקן מרכזי בתחום אחסון הנתונים בענן. מוצר הליבה שלה מאפשר לעסקים לרכז את נתוניהם, מה שמקל על ניתוח וניצול שלהם. נראה כי 'ארקטיק' יוכל לספק התרחבות טבעית למיקוד זה.

כדאי לשים לב להדגשת המונח "פתיחות" בדברי החברה – משום שזו עוד נקודה בולטת בנוגע ל'ארקטיק', לפחות באופן תיאורתי, כשהכוונה היא שהכלי, שיהיה זמין תחילה בפלטפורמת Cortex של סנופלייק, יהיה בסופו של דבר נגיש גם בשירותי AWS. גמישות זו עתידה לאפשר לעסקים לבחור את הסביבה המתאימה ביותר לצרכיהם.

החברה גם הזכירה שיתופי פעולה שלה עם אנבידיה ומיקרוסופט, המבטיחים לדבריה, אופטימיזציה ונגישות נוספת עבור 'ארקטיק'. בפוסט אמנם אין אזכור מפורש  להתקדמות המדויקת שיביאו שיתופי הפעולה הללו, אך הדגשת שותפויות עם מובילות בתעשייה כמו אנבידיה, הידועה במעבדי ה-GPU החזקים שלה, ו-מיקרוסופט, שהיא שחקנית דומיננטית בתחום מחשוב הענן, רומזת כי סנופלייק מצפה ששיתופי הפעולה ישפרו את הביצועים של 'ארקטיק' ועשויים להתרחב בעתיד, לתועלת המשתמשים.

צוין עם זאת ש-'ארקטיק' לא עוסקת רק במחשוב הענן ובנתונים המאוחסנים בו. סנופלייק ממצבת את ה-LLM שלה גם כמתחרה לכלי AI יצירתיים קיימים, כמו ChatGPT ו-Copilot. "ארקטיק כבר עלה על דגמי הקוד הפתוח של Mistral AI בעיבוד שפות וקידוד", טענה החברה בפוסט, בו הזכירה גם את פוטנציאל היעילות הגבוהה של המודל במשימות כמו כתיבת תוכן יצירתי מסוגים שונים כמו גם בקידוד.

בנוגע לזמינותו של 'ארקטיק' – החדשות הטובות הן שהדגם זמין כבר כעת, אם כי הגישה הראשונית אליו תהיה דרך פלטפורמת Cortex של סנופלייק. בפוסט אין אזכור ספציפי לזמינות אזורית מוגבלת או מסוימת, כך שניתן להניח שלעסקים ישראליים תהיה גישה פתוחה לכלי כבר כחלק מההשקה העולמית שלו. בנוגע למודל במתכונת פריים בתשלום, טרם פורסמו פרטים אם תהיה כזו, ואם כן – מה יהיה התמחור שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים