לקראת פסח: ניקוי והגנה על הנתונים בארגון בעזרת בינה מלאכותית

גם הארגון זקוק לכלי ניתוח וניהול מידע, שידגישו את הנתונים שהארגון מייצר, מספק או שומר ולהצביע על הדרך שבה הנתונים יכולים לתרום בצורה הטובה ביותר לניהול הארגון

שלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ ישראל.

תקופת האביב מסמלת עבורנו תקופה של התחדשות והתרעננות. זוהי הזדמנות נהדרת כדי לבצע זאת גם בארגון. על כל מנהל לעשות מדי פעם קצת סדר ארגוני לייעול תפעול הארגון, שגם ישפיע על ביצועיו.

החלטה מרכזית כזו שארגונים נדרשים אליה בשנים האחרונות היא ההחלטה על המעבר לענן וחלוקת האחסון של הנתונים בארגון – בארגון עצמו, בענן פרטי, ציבורי או היברידי. על מנהלי הארגון לבחון אילו מערכי מחשוב ונתונים יש להשאיר בארגון ומה ניתן לנקות החוצה.

איך מרעננים ומנקים את הנתונים בארגון?

הצעד הראשון הוא הערכת משאבי המחשוב בארגון עצמו וגם בענן וכיצד משתמשים בהם. לצורך כך נדרשים פתרונות ניהול לחיזוק הנראות והניצול של השירותים השונים. הצעד השני הוא ניתוח השימוש במידע ובנתונים, היכן הם מאוחסנים וכמה הם פעילים. 68% מהמידע הוא מה שנקרא "מידע קר", כלומר מידע שלא משתמשים בו או משתמשים בו לעיתים רחוקות, כך שלמעשה הוא כמעט ואינו מייצר ערך לארגון. הפתרון הוא לא אחסון של פחות מידע, אלא שימוש נכון במידע כדי לעצב את המודלים העסקיים החדשים. הצעד השלישי הוא הנעת המידע החשוב לפלטפורמות זולות בין אם בענן או בדטה סנטר הארגוני, מאחר שבאופן זה ניתן להיות יעילים יותר ולהפחית עלויות בצורה משמעותית. הצעד האחרון הוא שימוש יעיל יותר באחסון הארגוני ובדאטה סנטר.

המצב הכלכלי הגלובלי הנוכחי מצריך פתרונות יצירתיים וחדשניים וחשיבה מחודשת על הנתונים, תוך כדי שקיפות והתייחסות למעגל החיים של המוצר שהארגון מייצר. שימוש נכון בנתונים יכול להוביל לערך מוסף רב לארגון ולקדם את המטרות העסקיות שלו. בנוסף, חשוב לזכור, שפעולה חד פעמית של העברת הנתונים לענן אינה מספיקה. כשם שהבית שאנו מתגוררים בו הוא דינאמי ונכנסים אליו ויוצאים ממנו מוצרים שונים במשך השנה, ולכן יש צורך בבדיקה לפחות פעם בשנה מה מתאים לנו ומה צריך לשנות, כך גם הארגון זקוק לכלי ניתוח וניהול מידע, שידגישו את הנתונים שהארגון מייצר, מספק או שומר ולהצביע על הדרך שבה הנתונים יכולים לתרום בצורה הטובה ביותר לניהול הארגון.

עליית הנתונים הזמינים גרמה גם לעלייה בכלי ניקוי נתונים, המשתמשים בבינה מלאכותית (AI) כדי לחסוך לארגונים כמויות אדירות של זמן ומשאבים.

על פי מחקר של פורסטר, מתקפות נגד תשתיות קריטיות ושרשראות אספקה של ארגונים עלולות לגרום נזק של מיליוני דולרים. לפי מחקרים אחרונים, 87% מהמנהלים הבכירים בארגונים מגדירים את מתקפות הכופרה כאיום מס' 1 או כאחד האיומים הגדולים על הארגונים שלהם.

לאחרונה יצאו לשוק  פתרונות מבוססי AI להתמודדות עם מתקפות כופרה בזמן אמת. מדובר בפתרונות ראשונים מסוגם למערכות האחסון. הפתרונות יכולים לזהות בזמן אמת סוגים חדשים של מתקפות כופרה ברמת דיוק של 99% ומאפשרים לתהליכי שיקום עומסי עבודה להתבצע תוך דקות. כך שבאמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית ניתן להגן היום על דאטה של ארגונים מפני מתקפות סייבר.

 

הכותב הוא מנכ"ל נטאפ ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים