אברהם (לולו) אסף – יו"ר הנהלת אמנת – הלך לעולמו

אסף, שמת בגיל 83 לאחר מחלה, היה דמות מהבולטות בענף ההיי-טק ● הנהלת אמנת: "מרכינים ראש ונפרדים בכאב עצום ממנהיג ומייסד החברה, איש של חזון, אוהב הארץ שזכה להקים מפעל חיים מוביל במשק הישראלי"

בביקור במאורת הנמר לפני כמה שנים. אברהם (לולו) אסף ז"ל.

אברהם (לולו) אסף, יו"ר קבוצת אמנת וממייסדיה, הלך לעולמו אתמול (ש'), בגיל 83, לאחר מחלה.

אסף היה אחת דמויות הבולטות בענף ההיי-טק ובמגזר העסקי והפרטי. שותפיו להנהלה, חבריו ועובדיו קיבלו את ההודעה בצער רב ובכאב.

קבוצת אמנת, חברה בורסאית שהיא אחת החברות הוותיקות במשק הישראלי, הוקמה על יד אסף ז"ל, אילן שחם ושמואל בראור בשנת 1970.

הקבוצה היא בית מערכות הפועל בשני תחומים מרכזיים: תחום הייעוץ, ניהול הפרויקטים והלוגיסטיקה, וביצוע פרויקטים רחבי היקף בכל תחומי המשק; והזרוע השנייה היא תחום המחשוב, התוכנה ובדיקות התוכנה.

סיפור חייו של אסף – בריחה מהנאצים וחיים מרתקים בישראל

עולה למסוק יחד עם הטייס יעקב נבו (יאק), שאיתו הוא עסק בתכנון-לטיסה בין הנמלים שבמפרץ הפרסי. אברהם (לולו) אסף.

עולה למסוק יחד עם הטייס יעקב נבו (יאק), שאיתו הוא עסק בתכנון-לטיסה בין הנמלים שבמפרץ הפרסי. אברהם (לולו) אסף. צילום: מתוך האלבום הפרטי של לולו

לאסף עצמו סיפור חיים מרתק. הוא עלה לארץ עם הוריו מרומניה בגיל 10, לאחר שהצליחו להימלט מהתופת של הנאצים. הוא התקבל ללימודים בכיתה ד' בבית הספר עירוני א' בתל אביב, שנחשב אז לבית ספר אליטיסטי ויוקרתי אשר קיבל ילדים מאזורים מסוימים מאוד בתל אביב, שאסף לא היה שייך אליהם. 

בראיון שנערך עימו בשנת 2021, במלאת לו 80, סיפר כי המורה שלו בבית הספר הייתה שולמית אלוני, לימים שרת החינוך וחברת כנסת ז"ל. לאחר שירותו הצבאי ביחידת איכון, "אז ה-8200 של הצבא", כפי שאמר בראיון, התקבל ללימודי הנדסה בטכניון.

הקריירה המקצועית שלו החלה ב-1965, כמהנדס בחברת תהל, שם היה שותף להקמת כמה פרויקטים לאומיים. חמש שנים לאחר מכן הקים את חברת אמן – אחת החברות בקבוצה כיום – יחד עם שותפיו, כדי לתת מענה אז לצורכי השוק, בתחום הפרויקטים והלוגיסטיקה.

בשלב מאוחר יותר החלה החברה לעסוק גם בתחום ה-IT,  כמענה לדרישות לקוחות שבהם ניהלה החברה פרויקטים, והייתה דרישה לניהול גם בתחום המחשוב. בתחום זה פעלה הקבוצה באמצעות שתי חברות – סיסנת וטסנת.

הקריירה של אסף כללה שהות בת מספר שנים באיראן, בתקופת השאה הפרסי, לפני עליית חומייני לשלטון. בראיון לאנשים ומחשבים סיפר אסף כי בין הפרויקטים שהיה שותף להם נכללת גם הקמת החלק האזרחי של פרויקט הגרעין האיראני, שהיה אז כמובן רק לצורכי שלום, עד לעליית חומייני.

בשנת 1994 אמנת הפכה לחברה ציבורית, שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב. ערן אסף, סגן יו"ר מועצת המנהלים, ממשיך את דרכו של אביו, לולו.

אמנת, בהובלת אסף האב, עסקה בפעילות למען הקהילה ובין היתר סייעה להקמת מרכז פיתוח לחיילי העדה הדרוזית בצפון, באמצעות חברת הבת סיסנת. על כך קיבלה החברה, יחד עם ראשי המרכז, את פרס מצטייני המחשוב לשנת 2022, בתחרות של אנשים ומחשבים. אברהם אסף ז"ל קיבל באותו מעמד אות הוקרה מיוחד על פעילותו רבת השנים בתעשייה.

חברים ושותפים מספידים

פטירתו של לולו התקבלה בצער רב בקרב חבריו בענף ובמשק בכלל.

שמואל אלפסי, מנכ"ל החברה ואחד מהשותפים הוותיקים של אסף, ספד לו בשם אמנת: "חברי ההנהלה והעובדים מרכינים ראש ונפרדים בכאב עצום ממנהיג ומייסד החברה אברהם (לולו) אסף. איש של חזון, אוהב הארץ, שזכה להקים מפעל חיים מוביל במשק הישראלי".

נורית פלגי, שעבדה עם אסף 30 שנה, ספדה לו: "לולו היה קברניט הקבוצה, שהיה חלק משמעותי בחיי. מעבר לבוס, היה חבר משפחה. זכיתי לעבוד לצידו כ-30 שנה ויחד איתו לכתוב את סיפור חייו המרתקים. איש שנון, וחד בעל מסר מוסר עבודה עשיר, ובעיקר אכפתי לעובדים שלו. אזכור אותך לתמיד כאיש שלמדתי ממנו רבות". 

ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב למערך הדיגיטל הלאומי וחברו האישי של אסף, ספד לו בהלווייתו שנערכה ערב החג השני: "את לולו הכרתי לראשונה לפני למעלה מ-40 שנה, על סיפון ה-Queen Elizabeth, בנמל בוסטון, בכנס מקצועי, שם גילינו כי ימי ההולדת של רעייתי ז"ל, רינה, ושל רעייתו של לולו, רות, שתיבדל לחיים ארוכים, חלים באותו מועד, ומאז חגגנו ימי הולדת משותפים במקומות שונים בעולם סיפר ד"ר אורן. "ללולו הייתה תמיד אג'נדה מלאה לשיחה, כולו מלא התלהבות, היה מעלה רעיונות מבריקים, איך להרחיב את פעילויות אמנת, שאותה הקים בעשר אצבעותיו עם שותפיו היקרים שמואל ואילן ועם עוד חברים יקרים שהלכו איתו דרך ארוכה. אבל מעבר לכל הוא היה איש משפחה. שלא כדרכך – עייפת! בקשת ללכת לנוח קצת, ולנו השארת חלל גדול. תמיד נזכור אותך בדמותך ובאישיותך המיוחדת", סיים ד"ר אורון את דבריו בהתרגשות.

משפחתו של אסף יושבת שבעה ברחוב איינשטיין 34, קומה 7, דירה 28, ברמת אביב, תל אביב. שעות הביקור: בימים ג' עד ב' (30.4 עד ה-2.5) בין 10:00 ל-13:00 ובין 17:00 עד 20:00, ביום ו', ה-3 במאי, מ-10:00 ועד 13:00, וכן במוצאי השבת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים