ארבע עצות להובלת חדשנות

מנכ"לית חטיבת הענן ההיברידי וסמנכ"לית הטכנולוגיה הראשית של HPE מספקת טיפים שימושיים כדי להוביל חדשנות בארגון

פידלמה רוסו, סגנית נשיא בכירה, מנכ"לית חטיבת הענן ההיברידי וסמנכ"לית הטכנולוגיה הראשית של HPE.

בעולם הטכנולוגיה הדינמי קשה לארגונים שלא ללכת בעקבות המגמות והבאזוורדס המדוברות ביותר בשוק והפתרונות החדישים שמציעות חברות הטכנולוגיה, בין אם נחשפים אליהן בתקשורת או על הבמה בכנסים של התעשייה. עם זאת, חדשנות היא הרבה מעבר ליצירת הדבר הגדול הבא באמצעות טכנולוגיה. חדשנות יכולה לבוא לידי ביטוי גם בעיצוב גישה חדשה או בפיתוח ערוצים חדשים לקשר עם לקוחות וספקים, תוכניות וחוויות חדשים המספקים ערך מוגבר ללקוחות. למעשה, לעתים קרובות יש לחבר את הטכנולוגיה ואת הרעיון החדשני יחד ליצירת הצלחה שהיא גדולה הרבה יותר. ללא קשר למהלכים העסקיים, הרי שחדשנות חייבת להיות משולבת עם מנהיגות ואחריות. אין חדשנות שמתעוררת לחיים רק דרך חלומות.

ברצוני לשתף בארבע תובנות משמעותיות שיכולות לעזור להוביל בחדשנות ובטכנולוגיה בארגון:

הדגש הוא על מתן חוויה, לא על המוצר – ללקוחות יש חופש בחירה. כאשר הם מתקשרים איתכם, הם לא מחפשים רק את המוצר או הפתרון הטוב ביותר לאותה נקודת זמן, אלא גם את החוויה הטובה ביותר מהיום שבו הם קונים את המוצר ועד ליום שבו הם יפסיקו את השימוש. הצבת הלקוח במרכז העניינים – לאורך כל משך החיים של המוצר – מסייעת לכם לזכות בלקוחות לכל החיים. התמקדו לא רק בפיתוח המוצר הטוב והחדשני ביותר, אלא אולי אף יותר בחוויה בזמן שהלקוח משתמש במוצר זה ומקיים קשר עם החברה שלכם.

 הובילו באמצעות לקיחת אחריות – חדשנות אינה מתעוררת לחיים ללא לקיחת אחריות. עבדתי פעם אצל מנכ"ל שלימד אותי – "כשיש לך יוזמות חשובות, את צריכה להיות מסוגלת להסתכל לתוך הארגון שלך ולומר מי מתעורר כל יום ויודע שזה הדבר החשוב ביותר שהוא דואג לו. ואם את לא מסוגלת לעשות את זה, הרי שלא תקבלי את התוצאות שאת צריכה". אני משתמשת בגישה זו מאותו הרגע. אני זהירה בהקצאת סדרי עדיפויות, פרויקטים ותוכניות, כך שיתאימו בבירור לתוצאות שאנו שואפים אליהן. גישה זו מספקת בהירות לצוות שלי בנוגע לסדרי העדיפויות שלי ועל מי מוטלת האחריות כדי להניע את היוזמה קדימה.

"חדשנות היא הרבה מעבר ליצירת הדבר הגדול הבא באמצעות טכנולוגיה. חדשנות יכולה לבוא לידי ביטוי גם בעיצוב גישה חדשה או בפיתוח ערוצים חדשים לקשר עם לקוחות וספקים, תוכניות וחוויות חדשים המספקים ערך מוגבר ללקוחות"

יצירת תוכניות חדשנות ברמת החברה – מה שקורה בחברות לעיתים קרובות הוא, שהן הופכות ממוקדות יתר על המידה בהשגת תוצאות עסקיות. לעיתים קשה להמר על פיתוחים חדשים או ניסויים כאשר יש סיכוי של 20% בלבד שהם יהפכו למשהו ממשי. בנוסף, חברות רבות פועלות בצורה של יחידות עסקיות, המנותקות זו מזו. עסקים נכשלים כשהם לא רואים הזדמנויות בין היחידות העסקיות שלהם. קיימת חשיבות רבה לתוכניות חדשנות חוצות-חברה – הן מחברות יחד הזדמנויות מכל היחידות העסקיות, שאחרת היו הולכות לאיבוד במהלך הפעילות היום-יומית.

בצעו תעדוף – "לא" מהיר עדיף מ"כן" ארוך – תעדוף הוא המפתח. במקום לנסות לעשות מאה דברים יחד, עשו 10 דברים בצורה ממש טובה. התמקדות באותן 10 יוזמות וביצוען בצורה מצוינת תגרום לכם להרגיש טוב יותר לגבי התרומה שלכם. באופן כללי, כולם רוצים לעשות את הדבר הנכון עבור החברה שלהם, אך מה לעשות –  כולם עמוסים מאוד. מנכ"ל HPE, אנטוניו נרי, אומר כי "לא" מהיר עדיף על פני "כן" ארוך. לדוגמה, נניח שאני זקוקה שמישהו מהצוות שלי יעזור לי עם משימה מסוימת. בהנחה שהם מוכנים לעזור ויש להם את היכולת לעשות זאת, שנינו צריכים להיות ברורים זה עם זה, שהמשימה נמצאת בראש סדר העדיפויות. אם במקרה הם יגידו "כן", אבל זו העדיפות העשירית שלהם, בסופו של דבר נתסכל אחד את השני ב"כן" ארוך, בזמן שהם יתמקדו קודם בשאר סדרי העדיפויות שלהם. זוהי דוגמה נוספת לכך, שלקיחת אחריות צריכה להיות בעלת חשיבות עליונה בהנעת חדשנות וקדמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים