דיווחים: אפל במגעים מתקדמים לשילוב ChatGPT במכשיריה

גורמים יודעי דבר טענו כי מתקיים מו"מ בין OpenAI לענקית ה-iPhone בנוגע לשדרוג מערכת ההפעלה הבאה, iOS 18, בכלי המצליח ● בנוסף דווח ש-אפל ניהלה עם גוגל דיונים שלא הבשילו בנוגע לשימוש בצ'אטבוט ג'מיני שלה

האם בקרוב השתיים ישתפו פעולה בהטמעת ChatGPT במכשירי ה-iPhone? אפל ו-OpenAI.

דיווחים חדשים אודות ענקית הטכנולוגיה אפל מסעירים את זירת הבינה המלאכותית – לפי הטענות של גורמי יודעי דבר ששוחחו עם בלומברג, החברה נמצאת בשלבים האחרונים של משא ומתן עם OpenAI להכנסת הצ'אטבוט הפופולרי שלה, ChatGPT, ל-iOS 18. לפי הדיווח, ענקית הטכנולוגיה יצרה צ'אטבוט שחלק מהמהנדסים של החברה מתייחסים אליו כאל Apple GPT.

בנוסף, בדיווח צוין כי יצרנית ה-iPhone נמצאת גם בדיונים עם אלפבית – חברת האם של גוגל – בנוגע לשילוב הפוטנציאלי של כלי ה-AI ג'מיני (Gemini) שלה במוצרי אפל. עם זאת' לפי הדיווחים מסתמן כי הדיונים הללו אינם מתקדמים כמו הקשרים המוצלחים בהרבה, שככל הנראה הנרקמים עם OpenAI.

🚀 Apple's stepping up with iOS 18, adding ChatGPT-like AI! 🧠 They're not just integrating but innovating, shaping a smarter phone era. How will this change your daily tech use? 📲💡 #AppleAI #iOS18 #TechTrends pic.twitter.com/ziKscMaoJi

לא זינקה בינתיים על התחום הלוהט

הדיווח של בלומברג גורס כי אפל בנתה מסגרת משלה – שזכתה בשם הקוד Ajax – כדי ליצור מודלים של שפות גדולות, מקבילות לאלו של OpenAI ו-גוגל. Ajax, כך צוין, פועלת על ענן גוגל (Google Cloud) ונבנתה עם Google JAX – מסגרת למידת המכונה של ענקית החיפוש. משמע ש-אפל ממנפת את JAX כדי ליצור מודלים של שפה גדולים משלה, שישמשו בסיס לכלי בסגנון ChatGPT.

אלא ש-אפל, שכידוע בוששה להיכנס למירוץ ה-AI העולמי, רוצה כנראה להדביק את הפער ומהר, ולכן היא בוחרת שלא להמתין למוצר צ'אטבוט של בינה מלאכותית יוצרת משלה. אפשר שלכן החברה החליטה ליזום מהלך של הישענות על GenAI שאינה שלה, כדי לשדרג באמצעותה את חווית המשתמשים ב-iPhone.

אפל, כך דווח, עדיין לא קבעה אסטרטגיה לשחרור הטכנולוגיה שהיא עצמה מפתחת לצרכנים, אך לפי הדיווחים החברה שואפת לפרסם הכרזה משמעותית הקשורה לתחום בשנה הבאה. לעומת זאת, אם אכן המגעים בינה לבין OpenAI מתקדמים – הרי שאפשר שנקבל תוספת צ'אטבוט במוצרי אפל הרבה יותר בקרוב.

שילוב פוטנציאלי זה של תכונות GenAI במערכת ההפעלה הבאה של אפל, iOS 18, אם אכן יצא לפועל, מסמן שינוי משמעותי עבור אפל – היחידה מבין ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות הדומיננטיות שטרם התקדמה בתחום הכל כך משמעותי ומשבש בעצמה. בתקופה האחרונה נצפתה האצה ברורה בשאיפות הבינה המלאכותית של אפל – החל מגיוס פעיל של מומחי AI ולמידת מכונה שהגיעו אל הענקית מקופרטינו מהמתחרה גוגל, ועד להקמת מעבדת חזון "סודית" בתחום בציריך כולל עדויות כלליות שסימנו כי נראה שבכוונת אפל לבנות חטיבת AI חזקה משלה. אבל כעת הדיווח של בלומברג מציע כיוון אחר שבו אפשר שהחברה הולכת, לפחות בינתיים.

טים קוק משתמש ב-ChatGPT

פרט מעניין בדיווח עוסק בתוכנית של אפל, עליהן דווחו הגורמים, להפעיל את רוב תכונות הבינה המלאכותית ישירות על מכשירי המשתמש, תוך מינוף הכוח של השבבים שלה עצמה, המעוצבים בהתאמה אישית. גישה זו, אם תצליח, תוכל לאפשר לאפל להציע יתרון משמעותי מבחינת מהירות ופרטיות המשתמש, בהשוואה למתחרים המסתמכים יותר על עיבוד מבוסס ענן. עם זאת, נותר לראות אם האסטרטגיה המסוימת הזו מתיישבת עם עסקה פוטנציאלית שתחתם החברה מול OpenAI, שאפשר שתדרוש גישה אחרת בסופו של יום.

הגישה של אפל ל-AI עולה בקנה אחד עם החשיפה האחרונה שלה את Octane – תוכנת עיצוב תלת-ממדית המופעלת על ידי בינה מלאכותית. זה, יחד עם הצהרת מנכ"ל אפל, טים קוק, מהעבר על כך שהוא עושה שימוש ב-ChatGPT, לצד הבטחות לאינטגרציה של AI מתחשבת במוצרי החברה, מעידים, כך סבורים במדיה העולמית, על מחויבות אפל לתחום וכניסתה העתידית אליו, אפשר גם עם מוצרי AI שאינם משלה, לפחות בתחילת הדרך.

ועידת המפתחים העולמית (WWDC) של אפל, שתתקיים בחודש הבא, מייצרת אף היא ציפייה גבוהה שהחברה תחשוף בה מגוון תכונות AI חדשות, בין אם הן יגובו ביכולות של ChatGPT או ביכולותיו של הצ'אטבוט ג'מיני. מה שכבר בטוח כעת הוא ש-אפל מוכנה לאמץ בינה מלאכותית במכשירים שלה, והדבר עשוי להגדיר מחדש את האופן שבו אנו מתקשרים עם מכשירי ה-iPhone בקרוב.

אפל לא הגיבה לדיווחים אחרונים אלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים