שואה וגבורה: זיכרון בסלון במשרדי קבוצת אמן

הקבוצה אירחה את שרה תפוחי, דור שני לשורדי שואה, שסיפרה את סיפורה של אמה, רבקה, שברחה מאושוויץ, הגיעה לשבדיה ועלתה למדינת ישראל

מימין: שרה תפוחי ואולגה ליבהבר, מנהלת משאבי אנוש ורווחה בקבוצת אמן.

קבוצת אמן אירחה באחרונה במשרדיה את שרה תפוחי, דור שני לשורדי שואה, במסגרת פרויקט זיכרון בסלון, שבו מגיעים ניצולים ובני הדור השני לחברות, ארגונים, מקומות ציבוריים וגם בתים פרטיים, כדי לספר את הסיפורים והעדויות שלהם ושל קרובי משפחותיהם בשואה.

תפוחי היא בתה של שורדת השואה רבקה לנדאו-טלאשרי, ילידת הונגריה, שיש לה סיפור גבורה די נדיר, למרבה הצער: היא הצליחה לברוח מאושוויץ, שלשם היא נשלחה עם משפחתה, והגיעה לשבדיה, שהייתה ניטרלית בימי מלחמת העולם השנייה. עם קום המדינה היא עלתה על אוניית מעפילים, הגיעה לישראל והקימה כאן משפחה, שממשיכה להעביר ולהנציח את הסיפור הכל כך חשוב לדורות הבאים. תפוחי אף קיבלה באירוע תעודת הוקרה מקבוצת אמן.

אולגה ליבהבר, מנהלת משאבי אנוש ורווחה בקבוצת אמן, אמרה כי "אנחנו מודים לשרה תפוחי על שהסכימה להתארח במשרדי החברה ולספר את הסיפור הקשה והמעצים של אמה, רבקה. השנה במיוחד, לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, יש לנו מחויבות עצומה להמשיך להנציח, לזכור וללמוד מההיסטוריה, כדי להבטיח את המשך קיומנו, וכן שהשואה לא תחזור שנית".

זיכרון בסלון הוא מסורת ישראלית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שמטרתה היא להעביר את שרביט הזיכרון מהטקסים הממלכתיים והעצרות ההמוניות למפגשים אישיים, משמעותיים ומרגשים, שמתקיימים מדי שנה. כל מפגש של זיכרון בסלון מרגיש ומתנהג אחרת, בדיוק כמו שכל סלון מרגיש ונראה שונה, אבל בכולם, כולנו מעצבים ויוצרים ביחד את הדרך שבה אנחנו זוכרים ולומדים מהשואה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים