מסתמן: אנבידיה תרכוש עוד סטארט-אפ ישראלי – את Deci.ai

על אף שלא אישרה זאת רשמית, מסתמן כי ביממה האחרונה ממשיכה החברה במסע הקניות בארץ, שכולו בדגש על חיזוק יכולות ה-AI שלה ● לפי ההערכות ענקית השבבים תשקיע ברכש הנוסף פחות מ-700 מ' הדולרים ששילמה על Run.ai

מייסדי Deci.ai. מימין: פרופ' רן אל־יניב, יונתן אליעל ויונתן גייפמן.

ענקית השבבים האמריקנית אנבידיה (NVIDIA) ממשיכה, כך מסתמן, במסע הרכישות המרשים שלה בארץ. היום נודע כי בחברה עומדים לקראת רכישה נוספת בישראל בתוך פחות מיממה – הפעם של הסטארט-אפ Deci.aiפרטי העסקה לא פורסמו, אך ההערכות הן ששוויה במקרה זה נמוך מ-700 מיליון הדולרים שהיא שילמה, שוב לפי הערכות, עבור רכישת Run.ai אתמול.

העסקה החדשה עם Deci.ai, אם אכן תצא לפועל, מציינת צעד משמעותי נוסף בהתמקדות המתעצמת של אנבידיה בתחום הבינה המלאכותית, שהפך כיודע לתחום הטק הדומיננטי בעולם כיום.

אנבידיה סירבה לאשר או להגיב על החדשות.

מה עושה Deci.ai ואיך זה קשור למומחיות של Run.ai? 

הנרכשת הישראלית הבאה, בפוטנציה – אשר הוקמה ב-2019 על ידי פרופ' רן אל-יניב, מומחה ל-AI מהטכניון; ד"ר יונתן גייפמן ויונתן אליעל וגייסה עד כה כ-55 מיליון ד' – פיתחה פלטפורמה חדשנית המאפשרת שיפור משמעותי בביצועים וביעילות של אלגוריתמי בינה מלאכותית. הפלטפורמה פועלת על ידי אופטימיזציה של מודלים של למידת מכונה עבור חומרה ספציפית, תוך התחשבות במגוון משתנים כמו סוג המשימה, דרישות הדיוק, מהירות החישוב וזמינות החומרה.

גם Run.ai, שעל רכישתה למדנו אתמול, מתמחה, כאמור, בתחום ה-AI. הבעלות החדשה על Run.ai מספקת לאנבידיה את הגישה אל הטכנולוגיה פורצת הדרך שלה, המאפשרת הפעלה של מודלים גדולים של שפה (LLMs) גם על גבי חומרה פחות חזקה. החברה הישראלית פיתחה תוכנה המאפשרת "קיצוץ" של מודלים אלו, תוך שמירה על רמת הדיוק הגבוהה שלהם.

Run:ai הוקמה בשנת 2018 והשיקה את המוצר הראשון שלה בשנת 2020. המייסדים שלה, עמרי גלר המנכ"ל ורונן דר, סמנכ"ל הטכנולוגיה, נפגשו באוניברסיטת תל אביב תוך כדי עבודה על התואר השני והשלישי שלהם. לקוחותיה של Run:ai כוללים כמה מהארגונים הגדולים ביותר בעולם, המשתמשים בפלטפורמה שלה כדי לנהל מחשבי על מבוססי GPU בקנה מידה של דאטה סנטר.

"Run:ai עובדת בשיתוף פעולה קרוב עם אנבידיה מאז 2020, ואנחנו חולקים חזון משותף לתמיכה בלקוחות שלנו, כך שיוכלו לנצל באופן הטוב ביותר את התשתית שלה", אמר גלר, המנכ"ל והמייסד המשותף של Run:ai. "אנחנו מתרגשים להצטרף ל-אנבידיה ומחכים בקוצר רוח להמשיך את המסע שלנו יחד".

ג'נסן הואנג, נשיא ומנכ"ל אנבידיה תועד על ידי העיתונאי דרור גלוברמן כשהוא "בא להסתחבק: עם החברה הישראלית שלפי השמועות הוא עומד לרכוש במאות מיליוני דולרים". הסרטון של המפגש עלה לחשבון האינסטגרם של גלוברמן.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dror Globerman (@drorgloberman)

שתי הרכישות האחרונות המתוכננות מדגישות את האסטרטגיה הברורה של אנבידיה להתעצם בתחום הבינה המלאכותית – החברה שואפת לספק פתרונות מקצה לקצה עבור פיתוח ופריסה של יישומי AI, החל מחומרה ועד לתוכנה. רכישות אלו, שעל שתיהן דווח בהרבה במדיה הישראלית והעולמית, מחזקות משמעותית את היצע המוצרים של הענקית מסנטה קלרה בתחום הלוהט המסוים ועתידות לאפשר לה להציע ללקוחותיה פתרונות מתקדמים וייחודיים עוד יותר.

הרכישות המתגבשות הללו הן גם בשורה משמחת ואף מרוממת רוח עבור תעשיית ההיי-טק הישראלית, שנדמה היה שנמצאת בתקופת שפל בשנה האחרונה, והן מחזקות את מעמדה של ישראל כמרכז חדשנות גלובלי בתחום הבינה המלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים