ניר צוק לא שבע: פאלו אלטו קנתה את ברידג'קרו ב-156 מיליון דולר

ברידג'קרו פיתחה מערך אבטחה המיועד למפתחים בענן ושם את הדגש על תחום ה-DevOps ● זו הרכישה השישית בישראל שמבצעת החברה האמריקנית, שנוסדה על ידי צוק

ניר צוק, מייסד פאלו אלטו. צילום: ניב קנטור

עוד אקזיט בימי קורונה: פאלו אלטו ממשיכה במסע הרכישות שלה בישראל והודיעה היום (ג') אחר הצהרים שהיא קונה את ברידג'קרו תמורת 156 מיליון דולר במזומן. זו הרכישה השישית של ענקית האבטחה בישראל.

ברידג'קרו הוקמה ב-2019 ופיתחה מערך אבטחה המיועד למפתחים בענן. הרכישה עונה לצורך של ארגונים לגישה לכל היישומים מכל המקומות, דרך רשת גלובלית ומאובטחת מבוססת ענן, SASE (ר"ת Secure Access Service Edge). מוצרי הנרכשת יוטמעו בפריזמה, פלטפורמת ה-SASE של פאלו אלטו, וכך תציע החברה לארגונים פלטפורמת אבטחת ענן המספקת אבטחה לאורך מחזור החיים המלא של היישום. כך, ארגונים יוכלו לפעול להגנת סביבות העננים שלהם באופן אוטומטי, תוך איתור וטיפול מיידי בבעיות אבטחת מידע, צמצום משאבי כוח האדם המוקדשים לבעיות האבטחה וקיצור תהליכי הפיתוח.

הרכישה מממשת את תפיסתה של פאלו אלטו שלפיה האבטחה מתבצעת יותר ויותר במהלך תהליך ה-DevOps. בעקבות הרכישה, פלטפורמת פריזמה תספק למפתחים יכולות הערכה של מידת האבטחה ורמת האכיפה לאורך כל תהליך ה-DevOps.

את ברידג'קרו הקימו עידן טנדלר, ברק שוסטר גויכמן וגיא איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') גדי איזנקוט. טנדלר הקים בעבר את פורטסקייל והיה המנכ"ל שלה. RSA, חטיבת אבטחת המידע של EMC מבית דל, רכשה את פורטסקייל ב-2018 תמורת 20 מיליון דולר. ברידג'קרו פועלת לפי התפיסה שהמפתחים עצמם יקימו תשתיות ענן מאובטחות, וכך יופחת נטל אבטחתן מצוותי אבטחת המידע בארגון. מאז הקמתה, היא גייסה 18 מיליון דולר, מה שיניב למשקיעים בה מכפיל של פי תשעה. מטה החברה יושב בסן פרנסיסקו ומרכז הפיתוח בישראל, והיא מונה עשרות עובדים.

ניקש ארורה, יו"ר ומנכ"ל פאלו אלטו. צילום: לואי לה מור, מתוך ויקיפדיה

ניקש ארורה, יו"ר ומנכ"ל פאלו אלטו. צילום: לואי לה מור, מתוך ויקיפדיה צילום: לואי לה מור, מתוך ויקיפדיה

"אבטחת ענן מקודדת לקהילת המפתחים"

לדברי ניקש ארורה, יו"ר ומנכ"ל פאלו אלטו, "מפתחים לא רוצים לחכות לזמן ההרצה של היישום שפותח כדי לגלות שהאבטחה שלהם לא עובדת. על מנהלי אבטחת המידע בארגונים מוטלת ההגנה על הארגון כולו, והם בהחלט מעריכים אבטחה ברמה גבוהה יותר, המצמצמת את היקף תיקון הבעיות, ועושה זאת כמה שיותר מוקדם במחזור החיים של הפיתוח".

טנדלר אמר כי "הקדשנו את עצמנו לבניית כלים ראשונים למפתחים, שמגשרים על הפער שבין המפתחים לאבטחת הענן. עם ההצטרפות לפאלו אלטו נוכל להציע אבטחת ענן מקודדת לקהילת המפתחים, ולעשות זאת בהיקפים רחבים יותר".

רכישות קודמות

האקזיט של ברידג'קרו הוא הרכישה הבולטת השנייה של פאלו אלטו בתקופת הקורונה. לפני כשלושה חודשים, בנובמבר האחרון, היא רכשה את אקספנס האמריקנית, שפועלת בעולם הסייבר, בניהול מרחבי התקפה, תמורת 670 מיליון דולר במזומן ובמניות.

בפברואר 2019 רכשה פאלו אלטו את דמיסטו הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לתמיכה בצוותי סייבר בארגונים, תמורת 560 מיליון דולר – במזומן ובמניות. דמיסטו הוקמה ב-2015 על ידי ארבעה: סלביק מרקוביץ' – המשמש כמנכ"ל, דן שראל, גיא רינת ורישי בהרגבה. בתחילת העשור מכר מרקוביץ' את סנטריגו, שעסקה באבטחת בסיסי נתונים, למק'אפי תמורת כ-50 מיליון דולר.

במאי 2019 קנתה ענקית האבטחה את חברת הסייבר הישראלית טוויסטלוק. סכום העסקה לא פורסם, אולם מומחים בענף העריכו אותו ב-450 מיליון דולר. פחות מיממה לאחר מכן היא הודיעה שהיא קונה חברה ישראלית נוספת – את פיורסק. גם במקרה זה היקף הרכישה לא נמסר, אולם לפי הערכות בשוק הוא עמד על בין 50 ל-60 מיליון דולר.

באפריל 2018 קנתה פאלו אלטו חברה ישראלית נוספת – את סקדו, תמורת סכום שהוערך ב-100 מיליון דולר. סקדו פיתחה מערכת לתחקור ולטיפול בהתראות על מתקפות סייבר. במרץ 2017 היא קנתה את לייט סייבר תמורת 130 מיליון דולר. הטכנולוגיה של החברה מאתרת שימוש זדוני במערכות ה-IT של הארגונים על ידי ניטור מתמשך של פעילויות משתמשים, בין אם אלה מגיעים מחוץ לארגון או מצויים בתוכו. החברה ממפה את דפוסי השימוש של עובדי החברה במערכות ה-IT הארגוניות, כמו גם את נקודות הקצה ואת הרשתות עצמן. זאת, כדי לזהות התנהגות חשודה לאורך זמן ולהבחין בין המשתמשים הלגיטימיים לאלה הרעים.

שלוש שנים לפני כן, במרץ 2014, הצטרפה לפורטפוליו של פאלו אלטו סייברה, שמציעה מענה לאיומי סייבר שמערכות האבטחה המסורתיות לא יודעות להתמודד אתם. סכום הרכישה הזו עמד על 220 מיליון דולר.

עוד רכישה של ה-"צ'ק פוינט קילר"

פאלו אלטו הוקמה על ידי הישראלי ניר צוק, שהיה קצין ב-8200. לפני יותר מ-20 שנים, ב-1999, צוק עזב בטריקת דלת את צ'ק פוינט, שבה הוא היה העובד השכיר השלישי והמהנדס הראשי. הוא עבר לארצות הברית וכתב על לוחית הרישוי של המכונית האמריקנית שלו CHKPKLR – צ'ק פוינט קילר.

בשנת 2000 הקים צוק את וואן סקיור, ששנתיים אחר כך נמכרה לנטסקרין ב־45 מיליון דולר. כעבור שנתיים גם נטסקרין נמכרה – לג'וניפר, בארבעה מיליארד דולר, וצוק היה לסמנכ"ל הטכנולוגיות של הענקית האמריקנית בגיל 33 בלבד. אבל הארגון הגדול והמסורבל לא התאים לו, וכעבור שנה הוא עזב והקים את פאלו אלטו.

צוק אמנם לא "הרג" את צ'ק פוינט, וזו ממשיכה לגדול, לפחות בהכנסות, אבל פאלו אלטו עקפה אותה ונחשבת לחברה המובילה בעולם בסייבר, עם נתח השוק הגדול ביותר וכ־60 אלף לקוחות. ב־2015 היא עקפה את צ'ק פוינט גם בשווי. החברה של צוק חגגה את המאורע בשלט חוצות שתלתה בנתיבי איילון, בסמוך למשרדי המתחרה, עם הכיתוב: "זה עתה עברתם את צ'ק פוינט. גם אנחנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים