פאלו אלטו ממשיכה להתרחב בארץ: רכשה את Twistlock במאות מיליוני ד'

הנרכשת הישראלית מפתחת טכנולוגיות אבטחת לקונטיינרים וירטואליים וסכום הרכישה המשוער עומד על כ-450 מיליון דולר

פאלו אלטו

פאלו אלטו ממשיכה להשקיע בישראל. היום נודע שהיא רוכשת את חברת הסייבר הישראלית Twistlock. סכום העסקה לא פורסם, אולם מומחי בענף מעריכים את הרכישה בכ-450 מיליון דולר.

החברה, שהוקמה בשנת 2015 על ידי בן ברנשטיין ודימה סטופל, פתחה טכנולוגיה שמסוגלת לאבטח מידע בקונטיינרים וירטואלים. הטכנולוגיה של החברה מסוגלת לטפל בסיכונים לשרת, ובאפליקציות שמופעלות דרך ענן.

מרכז החברה בהרצליה, והיא מעסיקה כ-100 עובדים. בנוסף למשרד בהרצליה יש לה סניפים בעוד שלוש ערים מרכזיות בארה"ב: ניו יורק, סן פרנסיסקו ופורטלנד.

תחום הקונטיינרים הווירטואלים הוא חדש יחסי, ולפי כך טוויסטלוק היא חברה חדשה בתחום, בין היחידות שעוסקות באבטחת מתקנים אלו.

עד כה הושקעו בחברה כ-63 מיליון דולר, כשבין המשקיעים קרנות הון סיכון אמריקניות בולטות ומובילות, כמו Dell Technologies Capital, Rally Ventures, Ten Eleven Ventures ועוד.

ניר צוק, מייסד ו-CTO פאלו אלטו נטוורקס. צילום: ניב קנטור

ניר צוק, מייסד ו-CTO פאלו אלטו נטוורקס. צילום: ניב קנטור

היסטוריה של רכישות

הרכישה של Twistlock הופכת את פאלו אלטו לאחת המשקיעות הגדולות ביותר בסייבר הישראלי. את החברה ייסד הישראלי ניר צוק, שהיה מראשוני צ'ק פוינט ובחלוף השנים הפך לאויבה המר. צוק משמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה. לפאלו אלטו שני מרכזי פיתוח – בארצות הברית ובתל אביב. המרכז הישראלי מתמקד באבטחת נקודות הקצה וניתוח התנהגותי של משתמשים.

פאלו אלטו התחילה להשקיע בחברות סייבר כבר בשנת 2014, עם רכישת סייברה תמורת 220 מיליון דולר. תחום עיסוקה של סייברה הוא איומי סייבר שמערכות האבטחה המסורתיות לא יודעות להתמודד איתן.

ב-2017 רכשה את לייט סייבר תמורת כ-130 מיליון דולר. הנרכשת פיתחה פתרונות לזיהוי התנהגות התקפית ברשת. לייט סייבר מאתרת שימוש זדוני במערכות ה-IT של הארגונים על ידי ניטור מתמשך של פעילויות משתמשים, בין אם אלה מגיעים מחוץ לארגון או מצויים בתוכו. החברה ממפה את דפוסי השימוש של עובדיה במערכות ה-IT הארגוניות, כמו גם את נקודות הקצה ואת הרשתות עצמן. זאת, כדי לזהות התנהגות חשודה לאורך זמן ולהבחין בין המשתמשים הלגיטימיים לאלה הרעים.

באפריל 2018, פאלו אלטו רכשה את סקדו תמורת 100 מיליון דולר. הנרכשת פיתחה מערכת לתחקור ולטיפול בהתראות על מתקפות סייבר. חודש לפני כן היא קנתה את Evident.io תמורת 300 מיליון דולר. זאת, על מנת לאבטח בצורה טובה יותר את היישומים של משתמשי הענן בארגונים. פלטפורמת האבטחה של הנרכשת, ESP (ר"ת Evident Security Platform), מאפשרת לחברות מכל הגדלים להקטין את משטח ההתקפה ולשפר את מכלול האבטחה שלהם בענן מלוח מחוונים אחד. ESP מזהה באופן שוטף את סיכוני האבטחה בעת פריסות של יישומים ארגוניים בעננים הציבוריים של AWS ושל מיקרוסופט.

הרכישה האחרונה של חברה ישראלית על ידי פאלו אלטו, לפני העסקה הנוכחית, פורסמה לפני כשלושה חודשים, עת היא הודיעה כי רכשה את דמיסטו, בסכום שמעורך בכ-300 מיליון דולר. דמיסטו הוקמה ב-2015 על ידי ארבעה: סלביק מרקוביץ', המשמש כמנכ"ל, דן שראל, גיא רינת ורישי בהרגבה. בתחילת העשור מכר מרקוביץ' את סנטריגו, שעסקה באבטחת בסיסי נתונים, למק'אפי תמורת כ-50 מיליון דולר. טכנולוגיית הגנת הסייבר שלה מספקת אוטומציה של תגובות לאירועי אבטחה (SOAR). זו מאפשרת לתפעל בצורה מתוזמרת את מערכות אבטחת המידע והגנת הסייבר שונות באמצעות מרכז תפעול אבטחה (SOC) אחד.

"אישור של הפוטנציאל האדיר הקיים בשוק"

חברת אקווה סקיוריטי הישראלית, הפעילה גם כן בתחום אבטחת קונטיינרים, ושגייסה לאחרונה 62 מיליון דולר, הגיבה על הידיעה אודות הרכישה של פאלו אלטו ואמרה כי "אלה חדשות טובות מבחינתנו. זה אישור של הפוטנציאל האדיר הקיים בשוק, ושל היתרון שיש למי שזיהה אותו מוקדם, כמו אקווה וטוויסטלוק.

הפוקוס של אקווה הוא על בניית חברה לטווח הארוך. סבב המימון של 62 מיליון דולר בהובלת אינסייט, שפורסם בתחילת אפריל השנה, מאפשר לנו לממש את התכניות שלנו. השוק עדיין בתחילת הדרך.

טוויסטלוק היו מלכתחילה במסלול לאקזיט מהיר. אנחנו פה כדי להמשיך ולשרת את לקוחות הפורצ'ן 500 שלנו, שכוללים בנקים, חברות ביטוח, חברות מדיה, וענקיות תוכנה ואינטרנט הגדולות בעולם. אקווה ממשיכה בתנופת צמיחה מואצת, ויש לנו משרות פתוחות רבות. עד סוף השנה נגייס עוד 50 אנשי מקצוע שיצטרפו לכ- 150 עובדי אקווה".

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים