פאלו אלטו רוכשת את LightCyber תמורת יותר מ-100 מיליון דולר

ענקית האבטחה תשלם על החברה הישראית כ-105 מיליון דולר במזומן, והיתר - סכום הנע בין 15-25 מיליון דולר - במניות

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו. צילום: קובי קנטור ז"ל

אקזיט נאה: פאלו אלטו (Palo Alto Networks) רוכשת את  LightCyber הישראלית תמורת 120-130 מיליון דולר.

ענקית האבטחה תשלם 105 מיליון דולר במזומן, והיתר – סכום הנע בין 15-25 מיליון דולר – במניות.

הנרכשת פיתחה פתרונות לזיהוי התנהגות התקפית ברשת. שם החברה הנרכשת הוא משחק מילים על כלי הנשק הבדיוני "חרב האור" – שהלהב שלה עשוי מאנרגיית אור, Lightsaber מסדרת סרטי מלחמת הכוכבים – והמילה סייבר, Cyber.

LightCyber הוקמה בשנת 2012 על ידי גיורא אנגל ומיכאל מומצוגלו – שניהם יוצאי יחידה 8200. גונן פינק היה אחד העובדים הראשונים בצ'ק פוינט (Check Point), ושימש כסמנכ"ל מוצרים, סמנכ"ל אסטרטגיה וארכיטקט ראשי בענקית האבטחה הישראלית. הוא הצטרף ל-LightCyber ב-2013.

החברה מונה 75 עובדים ולה למעלה מ-80 לקוחות ארגוניים בארץ ובעולם, ביניהם: בנקים גדולים, משרדי ממשלה, הבורסה לניירות ערך, אורנג'-פרטנר ומגדל שוקי הון. בחו"ל נמנים על לקוחותיה גופים ממשלתיים בארצות הברית, בנקים אירופיים, קרנות גידור, מוסדות פיננסיים, מערכות תחבורה וחברות תשתיות, חברות טכנולוגיה וארגוני בריאות.

עד רכישתה גייסה החברה הנרכשת 32 מיליון דולר מקרנות ההשקעות באטרי (Battery Ventures), גלילות קפיטל (Glilot Capital Partners), כלל טכנולוגיות וורטקס. שלמה קרמר ומריוס נכט – ממייסדי צ'ק פוינט, מושקעים אף הם בחברה. ב-2015 הנרכשת פתחה את פעילותה בארצות הברית, וב-2016 – באירופה.

בראיון שנתן לאנשים ומחשבים לפני כמה שבועות, אמר פינק כי "רק בשלוש-ארבע השנים האחרונות מנהלים בארגונים החלו להפנים שאיומי הסייבר יוצרים בעיות לחברה האנושית וכי לא מדובר במשחקי ילדים. במשך שנים, איומי הסייבר נתפסו כמלחמה בין גיקים, אף שהדבר כבר אינו כך. בשנים האחרונות טכנולוגיות תקיפה, שהיו בשימוש של מדינות וגופי מודיעין, זלגו לשוק הפרטי וכל אחד יכול לעשות בהן שימוש – ורבים אכן עושים כך".

גונן פינק, מנכ''ל LightCyber. צילום: יח"צ

גונן פינק, מנכ"ל LightCyber. צילום: יח"צ

"האיומים בעולם הסייבר הולכים וגדלים", התריע פינק. "טכנולוגיות הפריצה למחשבים ולרשתות הולכות ומשתכללות, הפריצה הפכה למוצר צריכה – פריצה כשירות. התעשייה השחורה ממוקדת בעולם הסייבר, כאשר הסיכוי להיתפס נותר כשהיה – אפסי".

"המערכות הקיימות עוצרות את רוב המתקפות", אמר פינק, "אבל תמיד יש פרצה להיכנס דרכה. בעבר, כשהתקיפה הייתה ממוקדת מחשבים, ניתן היה למנוע אותה. כיום, פריצות למחשב הן לטובת פריצות לרשתות אחרות, לשוטטות ולהשגת גישה לנכסי הארגון".

החברה מבקשת לאתר שימוש זדוני במערכות ה-IT של הארגונים, על ידי ניטור מתמשך של פעילויות משתמשים, בין אם אלה מגיעים מחוץ לארגון, או מצויים בתוכו. החברה ממפה באופן שקט את דפוסי השימוש של עובדי החברה במערכות ה-IT הארגוניות, כמו גם את נקודות הקצה ואת הרשתות עצמן. זאת, כדי לזהות התנהגות חשודה לאורך זמן, ולהבחין בין המשתמשים הלגיטימיים לאלה הרעים.

ההגנות הקיימות אינן מספיקות

"אנו ב-Lightsaber אומרים לארגונים – 'המשיכו להטמיע את כל ההגנות – פיירוול, אנטי-וירוס, ועוד'", אמר פינק. "אבל הגיעה העת להודות: זה לא מספיק, תוקף שישקיע – יצליח לחדור".

"אנו מספקים קו הגנה שני, במסגרתו אנו מנסים לזהות את אותה פעילות ברשת הארגונית, שהיא חריגה ולא שגרתית. אנו לומדים את פעילויות המשתמשים ברשת, מבררים מה חריג כדי לקבל אינדיקציה לפריצה. אנו משתמשים במידע שלתוקף אין אותו, כדי לזהות מדדים המצביעים על היות התוקף – תוקף".

"אנו לא מתמקדים במניעת החדירה של גורמים עוינים למערכת", אמר פינק, "אלא מניחים שהם קיימים בתוכה. אנו פועלים למעקב שקט אחר דפוסי השימוש ברשת הארגונית. הטכנולוגיה שלנו מצמצמת באופן משמעותי את מספר התרעות השווא ומייצרת רק מספר בודד של התרעות לבדיקה ביום. זה מהווה יתרון מהותי עבור המנמ"רים ומנהלי האבטחה בארגונים שסובלים מריבוי התרעות שווא".

"Check Point Killer"

בעקבות הרכישה תהפוך Lightsaber לחטיבה בתוך פאלו אלטו. פינק, מנכ"ל הנרכשת, היה אחד מעובדיה הראשונים של צ'ק פוינט ושם הכיר את חברו הוותיק ניר צוק, מייסד פאלו אלטו, מתחרתה הגדולה של צ'ק פוינט.

צוק היה מעובדיה הראשונים של צ'ק פוינט והועסק בה עד 1999, אז עזב את החברה בטונים צורמים. למרות שטען שאין לו דבר נגד צ'ק פוינט, על מכוניתו התנוססה בעבר לוחית הזיהוי CHKPKLR (קיצור של Check Point Killer).

ב-2002 הוא מכר את הסטארט-אפ שלו, OneSecure, ל-NetScreen תמורת יותר מ-40 מיליון דולר והחל לשמש כ-CTO של החברה הרוכשת. שנתיים לאחר מכן רכשה ג'וניפר (Juniper) את NetScreen תמורת ארבעה מיליארד דולר וצוק עבר לשמש כסמנכ"ל אבטחת המידע שלה, עד שעזב אותה ב-2005.

ב-2006 צוק הקים את פאלו אלטו, וכיום הוא ה-CTO שלה. החברה הונפקה ביולי 2012 וזכתה לביצועים מרשימים ביום המסחר הראשון שלה בבורסת ניו-יורק: מנייתה זינקה ב-26.5% – נתון המשקף שווי חברה של 3.75 מיליארד דולר, לעומת 2.6 מיליארד לפני שהחל המסחר.

כיום שווה הרוכשת כ-14 מיליארד דולר, והיא מונה כ-4,000 עובדים ברחבי העולם. 160 מהם עובדים במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב, שהוקם לאחר שרכשה החברה את סייברה (Cyvera) ב-2014 תמורת 220 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים