בתוך יממה: פאלו אלטו רכשה שתי חברות ישראליות בחצי מיליארד דולר

פאלו אלטו קנתה את Twistlock ב-450 מיליון דולר ואת פיורסק בעשרות מיליונים נוספים ● החברה סיימה את הרבעון עם תוצאות כספיות טובות

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו. צילום: קובי קנטור ז"ל

פחות מיממה לאחר שפורסם כי פאלו אלטו רוכשת את חברת הסייבר הישראלית Twistlock תמורת 450 מיליון דולר, היא הודיעה כי לצד עסקה זו, היא קונה חברה ישראלית נוספת – את פיורסק. כמו במקרה של Twistlock, החברה לא מסרה גם את הסכום של הרכישה הזו, אולם לפי הערכות בשוק הוא עומד על בין 50 ל-60 מיליון דולר.

פיורסק מציעה שירותי אבטחה לארכיטקטורות נטולות שרתים בענן. החברה נוסדה לפני כשלוש שנים על ידי שקד צין, המשמש כמנכ"ל שלה, אבי שולמן ואורי סגל, והיא גייסה עד כה 10 מיליון דולר בלבד.

הרכישות הללו מצטרפות לשלל רכישות שפאלו אלטו, שהמייסד המזוהה ביותר שלה הוא הישראלי לשעבר ניר צוק, ביצעה בישראל בשנים האחרונות. ב-2014 היא רכשה את סייברה תמורת 220 מיליון דולר. תחום עיסוקה של סייברה הוא איומי סייבר שמערכות האבטחה המסורתיות לא יודעות להתמודד איתן. ב-2017 היא רכשה את לייט סייבר, שפיתחה פתרונות לזיהוי התנהגות התקפית ברשת, תמורת כ-130 מיליון. באפריל 2018 הצטרפה לפורטפוליו שלה סקדו, בעסקה בשווי של 100 מיליון דולר. סקדו פיתחה מערכת לתחקור ולטיפול בהתראות על מתקפות סייבר. חודש לפני כן היא קנתה את Evident.io תמורת 300 מיליון דולר. זאת, על מנת לאבטח בצורה טובה יותר את היישומים של משתמשי הענן בארגונים.

הרכישה האחרונה של חברה ישראלית על ידי פאלו אלטו, לפני שתי הנוכחיות, פורסמה לפני כשלושה חודשים, עת היא הודיעה כי רכשה את דמיסטו, בסכום שמעורך בכ-300 מיליון דולר. טכנולוגיית הגנת הסייבר שלה מספקת אוטומציה של תגובות לאירועי אבטחה (SOAR). זו מאפשרת לתפעל בצורה מתוזמרת את מערכות אבטחת המידע והגנת הסייבר שונות באמצעות מרכז תפעול אבטחה (SOC) אחד.

תוצאות טובות מאוד

פאלו אלטו פרסמה את ההודעות על הרכישות האחרונות יחד עם הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי של השנה הכספית 2019, שמעידים על תוצאות טובות מאוד: גידול דו ספרתי בהכנסות וקיטון דו ספרתי בהפסד הנקי.

ההכנסות הרבעוניות של החברה רשמו זינוק של 28% ל-727 מיליון דולר, בעוד שההוצאות עלו ב-21.5% ל-745 מיליון. חלוקת ההכנסות מעלה כי מכירות המוצרים זינקו ב-28% ל-278 מיליון דולר ומכירות המנויים והתמיכה – ב-28% ל-448 מיליון.

בעקבות הגידול המתון יחסית בהוצאות ההפסד הנקי של פאלו אלטו נחתך בחצי ל-20 מיליון שקלים וההפסד הנקי למנייה צנח ב-52% ל-21 סנט.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של החברה זינקו ב-28% ל-205 מיליון דולר, הרווח הגולמי האמיר ב-28% ל-521.7 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 71.8%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות צמחו בכ-20% ל-540 מיליון דולר וההפסד צנח ב-59% ועמד על 19 מיליון.

בהנהלת החברה אופטימיים לגבי העתיד ומעריכים שברבעון האחרון של השנה הכספית ההכנסות שלה יעלו בשיעור של בין 21% ל-22% משנה לשנה וינועו בטווח של בין 795 ל-805 מיליון דולר.

ניקש ארורה, המנכ"ל והיו"ר של פאלו אלטו, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הצוות שלנו ממשיך לבצע את התכנית העסקית של החברה ולהגיע לתוצאות מוצקות. בימים האחרונים רכשנו את Twistlock ופיורסק – שתי חברות חשובות, שיסייעו לנו במתן שירותי אבטחה בענן".

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים