אקזיט ענק: פאלו אלטו רוכשת את דמיסטו הישראלית ב-560 מיליון דולר

הנרכשת פיתחה טכנולוגיה לתמיכה בצוותי סייבר בארגונים ● סכום הרכישה גבוה פי שניים מזה שהוערך כשפורסמו המגעים בין שתי החברות

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו. צילום: קובי קנטור ז"ל

עכשיו זה רשמי: פאלו אלטו רוכשת את דמיסטו הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לתמיכה בצוותי סייבר בארגונים, תמורת 560 מיליון דולר – במזומן ובמניות. מדובר בסכום הגבוה פי שניים מזה שהוערך עם פרסום המגעים בין שתי החברות, שעמד על בין 250 ל-300 מיליון.

דמיסטו הוקמה בשנת 2015 על ידי ארבעה: סלביק מרקוביץ' – המשמש כמנכ"ל, דן שראל, גיא רינת ורישי בהרגבה. בתחילת העשור מכר מרקוביץ' את סנטריגו, שעסקה באבטחת בסיסי נתונים, למק'אפי, תמורת כ-50 מיליון דולר.

החברה מונה 150 עובדים וגייסה עד כה כ-70 מיליון דולרים. בין לקוחותיה נמנים יותר מ-120 מלקוחות הפורצ'ן 500. לנרכשת משרדים בעמק הסיליקון בקליפורניה ובתל אביב. עובדיה צפויים להצטרף למרכז הפיתוח של פאלו אלטו, שמצוי אף הוא בתל אביב.

אוטומציה של תגובות לאירועי אבטחה

טכנולוגיית הגנת הסייבר של דמיסטו מספקת אוטומציה של תגובות לאירועי אבטחה (SOAR). זו מאפשרת לתפעל בצורה מתוזמרת את מערכות אבטחת המידע והגנת הסייבר שונות – באמצעות מרכז תפעול אבטחה (SOC) אחד. הצורך בפתרון שכזה נולד על רקע המחסור הכרוני בכוח אדם מקצועי בתחום הגנת הסייבר, לצד הגידול בהיקף וברמת המתקפות, כמו גם ריבוי של הכלים שאמורים לטפל בהם. כך, המערכת של דמיסטו מסייעת למערך אנשי אבטחת המידע בארגון לאתר את הבעיה, לאפיין את התגובה הנדרשת, להגיב למתקפות מהר ובאופן אוטומטי ככל הניתן – ואז לבחון את מידת הנזק.

המערכת של דמיסטו עורכת הבחנה בין סוגי המתקפות, גודלן, מידת האיום הטמונה בהן, ועוד – ועושה זאת על בסיס תרחישים שהוכנו מבעוד מועד – אשר כוללים אלפי פעולות והמטפלים בתרחישי מתקפה שונים.

מדובר ברכישה רביעית של פאלו אלטו בישראל. באפריל האחרון היא קנתה תמורת סכום שהוערך בכ-100 מיליון דולר את סקדו, שפיתחה מערכת לתחקור ולטיפול בהתראות על מתקפות סייבר. במרץ 2017 היא קנתה את לייט סייבר תמורת 130 מיליון דולר. הטכנולוגיה של החברה מאתרת שימוש זדוני במערכות ה-IT של הארגונים על ידי ניטור מתמשך של פעילויות משתמשים, בין אם אלה מגיעים מחוץ לארגון או מצויים בתוכו. החברה ממפה את דפוסי השימוש של עובדי החברה במערכות ה-IT הארגוניות כמו גם את נקודות הקצה ואת הרשתות עצמן. זאת, כדי לזהות התנהגות חשודה לאורך זמן ולהבחין בין המשתמשים הלגיטימיים לאלה הרעים. שלוש שנים לפני כן, במרץ 2014, היא רכשה את סייברה, שמציעה מענה לאיומי סייבר שמערכות האבטחה המסורתיות לא יודעות להתמודד אתם, תמורת 220 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים