ChatGPT הפך כעת לאפליקציה לסמארטפון

הצ'אטבוט החכם הפך ביום ה' לזמין בארה"ב ב-iPhone ובעוד מכשירים מבוססי iOS ובעתיד הקרוב יגיע גם לאנדרואיד ולארצות אחרות ● במקביל נודעים יותר פרטים על GPT-4.5 - מודל השפה הגדול הבא שתשחרר OpenAI

מספק אפילו קודים להפעלת Windows

OpenAI השיקה לאחרונה את כלי ה-AI המתוחכם והחכם שלה, ChatGPT, במתכונת של אפליקציית ל-iOS. היישום החינמי – המוצע ראשית בחנות האפליקציות של אפל, ה-App Store בארה"ב – יחל את דרכו כאפליקציית iOS, אך לפי החברה, בקרוב תגיע גם גרסת אנדרואיד של הצ'אטבוט ותוצע דרך חנותה של גוגל.

כידוע, ChatGPT הוא כלי רב עוצמה, מבוסס בינה מלאכותית, שמתאים למינוף תוצאות במגוון משימות – כתיבה יוצרת, ניסוח מיילים, סלוגנים, פוסטים או מאמרים בהתאם להנחיות המשתמש ולפי בחירותיו הסגנוניות, או אפילו לכתיבת קוד. הוא כבר הפך למשאב רב ערך עבור סטודנטים, חוקרים, מומחי סייבר וכן – גם האקרים.

הכלי כבר פועל בווב מזה מספר חודשים, אך כעת החברה העומדת מאחוריו – OpenAI, שהתחילה את דרכה כחברת מחקר ללא מטרות רווח המתמקדת בבינה מלאכותית חזקה (AGI) אך שמאז הפכה בהחלט לחברה תחרותית מן המניין – פרסמה אותו כאפליקציה חדשה העונה לאותו שם, ChatGPT, מה שאומר שמעכשיו יהיה למשתמשים אפילו יותר נוח וזמין לעשות בכלי שימוש תדיר.

הדור הבא שלו כבר בפיתוח מתקדם. GPT-4.5.

הדור הבא שלו כבר בפיתוח מתקדם. GPT-4.5. צילום: ShutterStock

OpenAI כבר בהריון מתקדם עם מודל השפה הבא, GPT-4.5

אמר שלא יפתח את המודל לעת עתה. סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI.

אמר שלא יפתח את המודל לעת עתה. סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI. צילום: פליקר

ChatGPT בנוי על מודלי השפה הגדולים GPT-3.5 ו-GPT-4 של OpenAI, שהם ממודלי השפה המתקדמים בעולם. מודלים אלו הוכשרו על מערך נתונים עצום של טקסט וקוד, והכשרה זו מאפשרת להם, במרבית המקרים אך יש יוצאי דופן, ליצור טקסט מדויק ויצירתי כאחד.

כאשר GPT-4 שוחרר במרץ 2023, הצפי היה ש-OpenAI תשחרר את דגם הדור הבא של המודל שלה עד סוף 2023. עם זאת, בדברים שנשא באירוע של MIT באפריל, כשנשאל האם OpenAI מאמנת את GPT-5, ענה מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, "אנחנו לא, ולא נעשה זאת במשך זמן מה". לפיכך העריכו רבים כי אכן השקת GPT-5 עד סוף השנה הנוכחית אינה על הפרק בעבור החברה.

עם זאת, מומחים סבורים כעת כי מעבדת ה-AI עשויה לצאת עם GPT-4.5 – סוג של מהדורת ביניים בין GPT-4 ל-GPT-5 – כבר עד אוקטובר 2023, שזה אומר שנה בדיוק אחרי שחרור GPT-3.5.

נזכיר כי מודלי השפה המאוד מתוחכמים שהחברה השיקה עד כה, ושמהווים את בסיס הפעולה של הצ'אטבוט המצליח שלה, נחשבים גם כאיום על תחומים שונים. הסיבה לכך היא שהם עשוים או עלולים, תלוי את מי שואלים, לשבש תחומים קיימים (למשל אם תלמידים וסטודנטים יעברו לכותב באמצעותם את כל עבודותיהם) וכן להפיץ ולהעמיק מידע שגוי, תפישות עולם סטריאוטיפיות ומכללות, לגרום למקצועות מוכרים להיעלם, משום שהצ'אטבוט פשוט ידע לאייש אותם בהצלחה; ועוד. יש אפילו הסבורים כי הבינה המלאכותית בגרסתה המתקדמת תהווה בעתיד הלא רחוק כלי שיאיים על האנושות עצמה.

לפני מספר חודשים חתמו קברניטי טק, בהובלת אילון מאסק ומומחים רבים, גם לנושאים תרבותיים ואתיים, כמו למשל פרופ' יובל נח הררי, על מכתב פתוח שקרא ל-OpenAI לעצור את פיתוח הדור הבא של מודל השפה, כדי לבחון אותו לעומק ובאחריות מלאה. אולם לפי הבשורות כעת, זה לא מה שאלטמן והחברה בהובלתו עשו ועושים.  

אז מה עתיד להשתנות?

על פי הדיווחים החדשים, המודל הקרוב, GPT-4.5 שכנראה יגיע אלינו בסתיו, יביא איתו את היכולת המולטי-מודאלית, הלא היא היכולת לנתח הן תמונות והן טקסטים. OpenAI כבר הכריזה והדגימה את היכולות הרב-מודאליות של GPT-4 במהלך אירוע שערכה למפתחי GPT-4 במרץ 2023.

מלבד זאת, החברה תדרש לשדרוג ותליקונים רבים ב-GPT-4 שלה, לפני ההתקדמות ל-GPT-5, כך שמודל הביניים יכלול גם כמה וכמה תכונות משופרות למודל הקודם, כנראה. למשל, נכון לעכשיו, זמן הסקת המסקנות והמענה של GPT-4 ארוך מאוד, באופן יחסי; בנוסף, עדיין קשה להסתדר עם גישה ל-GPT-4 API. יתרה מכך, OpenAI פתחה לאחרונה גישה לתוספי ChatGPT וליכולת גלישה באינטרנט, שעדיין נמצאים בבטא. ואם לספק עוד יכולת שתזדקק לשדרוג הרי שהמודל בינתיים לא מספק תרגומי קוד לכל השפות של המשתמשים המשלמים עבורו.

על פי אנליסטים, GPT-5 צפוי להיות משוחרר בשנת 2024, בדיוק סביב שחרורו של פרויקט מאגי של גוגל, וזאת בהנחה שרגולציה על התחום מטעם מדינות, כפי שהיא נדונה כבר בממשלות שונות, לא תצא עש אז לפועל ותעצור את החדשנות הלא מעט מאיימת הזו.

מעניין לציין כי אלטמן עצמו דווקא נשמע משווע לרגולציה על התחום. הוא התייצב בשבוע שעבר (ג') בסנאט האמריקני ולקח חלק בפאנל מיוחד של וועדת הסנאט, ובו אמר כי אסדרת תחום הבינה המלאכותית היא עשייה נכונה ותהיה קריטית למען הגבלת הסיכונים בשימוש בטכנולוגיה זו.

אלטמן הודה בפני הוועדה כי "OpenAI הוקמה על בסיס האמונה של-בינה מלאכותית יש פוטנציאל לשפר כמעט כל היבט בחיינו, אבל היא גם יוצרת סיכונים רציניים. אחד הפחדים הגדולים שלי הוא שאנחנו, התעשייה הזו, הטכנולוגיה הזו, נגרום נזק משמעותי לחברה", אמר. "אם הטכנולוגיה הזו הולכת בדרך הלא נכונה, היא יכולה להגיע רחוק למדי", הבהיר וציין כי "אנחנו רוצים לעבוד עם הממשלה כדי למנוע את זה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רק אומר

    הם באמת חושבים שהממשלה זה רעיון טוב ללכת איתה על הפיתוח כדי שלא תהרס החברה?

אירועים קרובים