עכשיו זה רשמי: OpenAI השיקה את GPT-4

המנוע החדש שמאחורי ה-ChatGPT כולל יכולת לשלוח לבוט גם תמונות ו-וידיאו, ועל פי החברה, פחות תשובות לא מדויקות ושיח אלים ● וכן, יש אותו גם בבינג

כלי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית ChatGPT מבית OpenAI.

זהו זה – GPT-4, הגרסה החדשה והמצופה של מודלי השפה מבוססי הבינה המלאכותית מבית OpenAI, כבר כאן. החברה השיקה אותה אתמול (ג') וסיימה בכך חודשים של שמועות וספקולציות. במהלך החודשים האלה, ובפרט בימים האחרונים, הועלתה השאלה האם GPT-4 תוטמע בגרסה הבאה של בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, המשקיעה העיקרית ב-OpenAI. התשובה חיובית – היא ממתינה לכם שם, וכמובן ב-ChatGPT.

כפי שדיווחנו אתמול, GPT-4 מאפשרת לכם לשוחח עם הבוט בתמונות וב-וידיאו, ולא רק בטקסט, כמו שהיה עד עכשיו. אולם, את התשובות תקבלו בטקסט בלבד, שכן היכולות הוויזואליות טרם הוטמעו בבוט.

ב-OpenAI אומרים ש-"GPT-4 הוא מנוע יותר יצירתי מאי פעם" ושהוא "יכול לפתור בעיות קשות יותר עם דיוק רב יותר". אולם, החברה מתריעה שכמה מהבעיות והבאגים שהיו בגרסאות הקודמות של GPT עדיין לא נפתרו במלואן, כולל הנטייה של הבוט לענות לפעמים תשובות מומצאות, או כאלה שעלולות לכלול שיח שנאה וטקסט אלים. עם זאת, לדברי אנשיה, המנוע החדש מצמצם את הבעיות הללו ב-40% וב-82%, בהתאמה.

יכולת לזכור עד 50 דפי תוכן

סוגיית התשובות הלא מדויקות של ChatGPT תצטמצם בגרסה החדשה באמצעות יכולתה לזכור עד 25 אלף מילים, שהם בערך 50 דפי תוכן. מדובר בכמות הגדולה ביותר מפי שמונה לעומת הגרסה הנוכחית של ChatGPT, שהמגבלה שלה עומדת על 3,000 מילים. המשמעות של היכולת הזו היא שהמנוע יכול להשתמש במסמכים הרבה יותר ארוכים כדי לספק תשובות לשאלות. כלומר, שתהיה לו את היכולת להיות מדויק יותר, או לספק תוכן רחב יותר לגבי הנושאים שמועלים בשאילתה.

הוא עושה זאת על ידי כך ש-OpenAI מעניקה לו חלון תוכן רחב יותר. כמות המידע שהמנוע יכול להתייחס אליו בכל רגע נתון מוגבלת והמענה הטקסטואלי שהוא מספק מתייחסת לחלון הזה בלבד. מכאן שככל שחלון התוכן רחב יותר, כך המשאבים שעומדים לטובת המנוע גדולים יותר.

באמצעות חלון הזיכרון הגדול יותר השיחה אמורה להיות עקבית יותר לאורך זמן הרבה יותר ממושך. עם המנוע הנוכחי, שיחה שלא גולשת מהמסלול יכולה להימשך כמה דקות, ואילו עם GPT-4 המורחב היא תוכל להימשך שעות ארוכות. כמו כן, בחלון הזיכרון של הגרסה החדשה יהיה מספיק מקום כדי לשמור את ההוראות הראשוניות לאורך זמן, והן לא יימחקו אחרי כמה דקות כדי לפנות מקום להמשך השיחה.

כדי להתחיל להשתמש ב-GPT-4 עליכם להירשם ל-ChatGPT Plus, שירות הפרימיום של הצ'אטבוט, שמחירו עומד על 20 דולר בחודש. מפתחי אפליקציות יכולים להיכנס לרשימת המתנה, כאשר המחיר הוא שלושה סנט ל-750 מילים (1,000 טוקנים).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים