שינויים בהנהגת עליבאבא: דניאל זאנג יוחלף ביו"ר ומנכ"ל חדשים

אדי וו מונה למנכ"ל במקום זאנג, וג'ו צאי יחליף את זאנג כיו"ר החדש של הקבוצה הסינית, שהכריזה באחרונה על רה-ארגון מקיף, שנועד, לטענתה, להגברת הצמיחה ולביסוס מנהיגים עצמאיים למגזרים עסקיים שונים

ערכה חילופי הנהגה משמעותיים. עליבאבא.

קבוצת עליבאבא הסינית הודיעה באחרונה בהכרזה מפתיעה על שינוי משמעותי בהנהלתה. אדי וו יחליף את דניאל זאנג כמנכ"ל החברה. וו הוא אחד המייסדים המשותפים של עליבאבא ועד כה שימש כיו"ר Taobao ו-Tmall Group. בנוסף, זאנג יסיים גם את תפקידו הכפול כיו"ר עליבאבא, וסגן היו"ר כיום, ג'וזף צאי, יכנס לתפקיד יו"ר הקבוצה, כך מסרה החברה. המינויים ייכנסו לתוקף ב-10 בספטמבר הקרוב.

זאנג, שלא פוטר מהחברה אלא ישאר בה, מונה לתפקידיו כיו"ר ומנכ"ל הקבוצה כשהחליף את מייסד המשותף של החברה המיתולוגי ומנהיגה הבולט, ג'ק מא ב-2018. בהמשך, כזכור, הסתבך מא עם הממשל הסיני, ונאלץ להוריד הילוך ואף להיעלם כליל מעין הציבור לזמן מה.

באותה עת חוותה עליבאבא, שהוקמה על ידי מא ב-1999, כישלונות, בעקבות הביקורת של מא על הרגולטורים הסיניים, מה שהוביל בסופו של דבר ב-2020 את בייג'ינג לעצור את ההנפקה המתוכננת של אנט גרופ (Ant Group), המסונפת לקבוצה. החברה נקנסה גם בסכום שיא, בגין שיטות עסקיות בלתי הוגנות, לכאורה, והאקטים הללו יוחסו על ידי המערב להתנכלות השלטון הסיני ל-מא, שככל הנראה צבר יותר מדי כוח, עושר ועוצמה ברפובליקה העממית של סין.

בינואר השנה הוכרז כי מא כבר לא מחזיק בזכויות השליטה ב-אנט, מה שמסמל אולי ש-מא, ממשיך להתקל בקשיים רגולטוריים מול נציגי הממשל בארצו.

כנראה צבר יותר מדי כוח, עושר ועוצמה ברפובליקה העממית. ג'ק מא, המייסד המשותף המיתולוגי של קבוצת עליבאבא. ג'ק מא.

כנראה צבר יותר מדי כוח, עושר ועוצמה ברפובליקה העממית. ג'ק מא, המייסד המשותף המיתולוגי של קבוצת עליבאבא. ג'ק מא. צילום: ויקימדיה

רה-ארגון לנוכח קשיים בצמיחה

בצעד לא צפוי, עליבאבא הודיעה בסוף מרץ האחרון כי תעבור רה-ארגון גדול, שיחלק את החברה לשש קבוצות עסקיות. התוכנית העסקית החדשה נועדה לספק עצמאות רבה יותר ליחידות עסקיות בודדות, על ידי כך שיאפשרו להן לבצע תוכניות מימון ורישום ציבורי משלהן. כל יחידה תנוהל על ידי המנכ"ל והדירקטוריון שלה. בעליבאבא הבהירו כי מטרת המבנה החדש הזה היא לשפר את הזריזות והתחרותיות מול אתגרים רגולטוריים מתפתחים ולחצים כלכליים גלובליים.

השינוי בהנהגה, שעליו ענקית הטכנולוגיה הסינית הודיעה כעת, נחשב כמפתיע, אך נומק ככזה שנעשה במסגרת ניסיונות הקבוצה להתאושש מתקופה של צמיחה איטית, המיוחסת להוצאות צרכניות חלשות ולהגבלות ממשלתיות. החברה מסרה גם כי היא נערכת לארגון מחדש מקיף של הפעילות העסקית שלה, הכוללת את תחומי מחשוב הענן, המסחר האלקטרוני, הלוגיסטיקה, המדיה והבידור והבינה המלאכותית.

זאנג, שכאמור הנהיג את הקבוצה בחמש השנים האחרונות, הצהיר שהגיע הזמן המתאים בעבורו לפרוש מתפקידו אלו, על מנת שהחברה תמשיך בפיתוח מלא של תוכניותיה החדשות, במיוחד בחטיבת מחשוב הענן המתקדם שלה. עם זאת, הוא ימשיך לכהן כיו"ר ומנכ"ל של Alibaba Cloud Intelligence Group.

צאי, היו"ר הנכנס, שיבח בהצהרתו את מנהיגותו יוצאת הדופן של זאנג במהלך התקופה המאתגרת שבה אחז במושכות העסק. ואכן, עליבאבא התמודדה במהלך פרק זמן זה, שבחלקו הארי היה העולם נתון להשפעתה של מגיפת הקורונה, עם רוח נגדית מטעם השלטונות ומתקנות מחמירות יותר שהטילה בייג'ינג על מגזר הטכנולוגיה המקומי, כמו גם עם ירידה בהוצאות הצרכנים. כתוצאה מכך ומיתר שיבושים, החברה חוותה שלושה רבעונים רצופים של צמיחה חד-ספרתית בלבד בהכנסותיה השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים