ארז אריאב, ביג: "המנמ"ר הוא מהבודדים שמכירים את העסק על כל רכיביו מקצה לקצה"

"כל בעל תפקיד אצלנו הוא מעין ראש פרויקט והוא מפעיל חברות אאוטסורסינג, זה אמנם דורש ממך כמנהל להיות מעורב ולהכיר את מכלול התחומים, אבל היתרון הוא שישנה היכולת להתמקד הרבה יותר בביזנס של החברה", מסביר אריאב

ארז אריאב, מנמ"ר רשת מרכזי הקניות ביג. צילום: ניב קנטור

מנמ"רים ובכירים נוספים מחברות מובילות במשק הישראלי התכנסו בשבוע שעבר, במסגרת כנס ISUG של סאפ (SAP) ישראל, שהופק בשיתוף אנשים ומחשבים, לפאנל לקוחות בנושא SAP Business One, שעסק באסטרטגיות הטמעה והתאמתן לענפי שוק שונים.

בכנס השתתפו ארז אריאב, מנמ"ר רשת מרכזי הקניות ביג; רוני רחמים, יו"ר ועדת המחשוב של תנועת הצופים; אביבה ניכטנברג, אחראית על מחשוב חו"ל בקבוצת אדמה; עמית סלטון, סמנכ"ל ארגון ושיטות בדין דיאגנוסטיקה; שרון רומם, סמנכ"ל פיתוח עסקי בשומרי משקל; אביב סגס, סמנכ"ל ארגון ושיטות, י.ח. דמרי ויוסי בלנק, סמנכ"ל קבוצת הפרויקטים Nextcom.

"כל בעל תפקיד אצלנו הוא מעין ראש פרויקט והוא מפעיל חברות אאוטסורסינג", סיפר אריאב, המעסיק בסך הכל ארבעה עובדים, על אופן הפעילות בחברה. " זו היתה המדיניות מאז ומתמיד, גם כשהגעתי לחברה. עם הזמן גיליתי את היתרונות הגדולים בעבודה בצורה הזו. זה אמנם דורש ממך כמנהל להיות מעורב ולהכיר את מכלול התחומים, להכיר את האחראים בכל החברות ולדעת אילו חברות צריכות פיקוח הדוק ולמי אפשר לתת יותר יד חופשית, אבל היתרון הוא שישנה היכולת להתמקד הרבה יותר בביזנס של החברה. היום אני אחד הבודדים שמכירים את העסק על כל רכיביו מקצה לקצה. זה עוזר כאשר רוצים להתקדם וזו חברה שצומחת משנה לשנה". אמר אריאב.

בנוגע לפעילות מערכות סאפ מספר אריאב כי הם עושים שימוש בתובנות שמספקת המערכת. "אנחנו מקבלים מהלקוחות שלנו את נתוני המכירות (בקניונים נהוג לקבוע שכר דירה כאחוז מהמחזור – א.ב). המעקב הזה טוב ללקוחות עצמם אבל גם לנו מפני שאנחנו יכולים לעקוב אחר מצב הלקוחות, ומרבית הלקוחות שלנו הן רשתות גדולות הנמצאות בפריסה ארצית כמעט בכל הקניונים. כאשר אנו יודעים מהן ההכנסות, אנחנו יכולים להתנהל באמצעות כלי חיזוי. היה מקרה של לקוח מאוד גדול שראינו את ההתדרדרות הכספית שלו וידענו שיש בעיה עוד לפני הלקוח".

אביב סגס, סמנכ"ל ארגון ושיטות, י.ח. דמרי. צילום: ניב קנטור

אביב סגס, סמנכ"ל ארגון ושיטות, י.ח. דמרי. צילום: ניב קנטור

סגס, דן בנושא ההטמעה ההדרגתית של המערכות בחברה: "י.ח. דמרי עובדים עם סאפ כבר למעלה מעשרים שנה. אנו משתמשים במודול ניהול נכסים מניבים, מודול 'משכנת' המנהל את חוזה הלקוח, ומודול המשמש כמעין טאבו ומנהל את זכויות רוכשי הנכסים (משכנתא, מכירה, קניה) עד לסיום הבניה והרישום בטאבו הממשלתי. יש לציין כי שאר המודולים, כגון רכש וניהול פרויקטים בחברת בניה מתנהלים באורח שונה מאשר בשאר החברות. ההטמעה הייתה מאתגרת. מדובר בחברה עם אנשים ותיקים שהיה להם קשה להתרגל למערכת חדשה. נשאלת השאלה האם לגשת בגישת "ביג-בנג" – הכל בבת אחת, או בשלבים. סאפ היא לא קופסה סגורה אלא ארגז כלים, אי אפשר להחליף קופסה אחת בקופסה אחרת. יכול להיות שאת אותה עבודה שעשינו אפשר היה לעשות בבת אחת אם היה לנו כוח אדם, אבל באופן ההטמעה ההדרגתי הגענו גם לאנשים שלא היו רגילים לעבוד עם המערכת קודם לכן – אנשי מכירות, מחסנאים וכדומה, שהיו רגילים לעבוד עם דף נייר ועט, זה תהליך שדורש עבודה הדוקה".

יוסי בלנק, סמנכ"ל קבוצת הפרויקטים Nextcom. צילום: ניב קנטור

יוסי בלנק, סמנכ"ל קבוצת הפרויקטים Nextcom. צילום: ניב קנטור

בלנק סיפר על הקושי בכימות ה-ROI במערכות ה-ERP: "הקבוצה שלנו כוללת שש חברות העוסקות בתחומים שונים – תקשורת, אנרגיה, הנדסה אזרחית ועוד, כך שיש שונות גדולה מאוד: יש פרויקטים קצרים ואחרים שעשויים להימשך שנה-שנתיים. חלקם לא מסתיימים אף פעם והלקוחות משלמים כל תקופה. התקנו את המערכת הפיננסית של SAP Business One  ב-2012. עם הזמן החברה גדלה, נכנסה לבורסה, רכשה כמה חברות, והיו מי שהציעו לעבור למערכת גדולה יותר. בדקנו שתי מערכות במשך מספר שנים, שתיהן נכשלו. לקחנו את BDO כחברת ייעוץ חיצונית שבאה ממקום נקי בלי העדפות לחברת תוכנה מסוימת. בסופו של דבר הם קבעו את מה שאנחנו במחלקת ה-IT ידענו, ש-SAP Business One הכי מתאימה לנו, בפרט בזכות היכולות של גרסה 9.2 שבה סוף סוף יש התייחסות רצינית לפרויקטים. זו גם מערכת מודולרית וקלה לתחזוקה, אני לבד מתחזק אותה עם 70 רשיונות. ברגע שנעבור לחלק של הפרויקטים נזנק ל-150 רשיונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים