מחקר: 98% מהארגונים בדרך לענן, אך 75% מהנתונים שלהם – בקרקע

לפי נט-אפ, "עובדה זו מדגישה את הצורך בגישה מאוחדת לארכיטקטורות היברידיות מרובות עננים ובחדשנות מתמשכת - הן באחסון All Flash בתוך הארגון והן באחסון בענן ציבורי"

למרות התפוצה הנרחבת של הענן, רוב הארגונים מעדיפים להשאיר לפחות חלק מהדאטה שלהם בקרקע.

כמעט כל הארגונים – 98% מהם – נמצאים במהלך מסע המעבר לענן שלהם, אולם 75% מכלל עומסי העבודה בכל ארגון עדיין מאוחסנים בדאטה סנטר הפנימי, או באירוח – בקרקע, בתוך הארגון; כך לפי מחקר חדש של נט-אפ.

דו"ח מורכבות הנתונים לשנת 2023 של החברה בנוי על מחקר שנערך בקרב 1,000 מנמ"רים ומנהלי נתונים בארגונים בארצות הברית, צרפת, גרמניה, בריטניה, הודו ויפן. לפי החוקרים, "העובדה שרוב נתוני הארגונים מאוחסנים בקרקע מדגישה את הצורך בגישה מאוחדת לארכיטקטורות היברידיות מרובות עננים ובחדשנות מתמשכת – הן באחסון All Flash בתוך הארגון והן באחסון בענן ציבורי. זאת, על מנת לאפשר אימוץ בינה מלאכותית בקנה מידה רחב".

"אימוץ AI – המניע הגדול ביותר להגירה לענן"

"ההגירה לענן", כתבו החוקרים, "אינה מסע ליניארי עבור מרבית הארגונים הגדולים. על אף הכוונות של מנהלי הטכנולוגיה להעביר את עומסי העבודה לענן, עדיין רובם מאוחסנים בתוך הארגון עצמו. עם זאת, אימוץ בינה מלאכותית הוא המניע הגדול ביותר להגירה לענן, והקלאוד הוא המאפשר העיקרי לאימוצה". כך, 74% מהמנהלים אמרו שהם משתמשים בשירותי ענן ציבוריים עבור AI וניתוח נתונים, ו-39% מהם ציינו כי הצורך העיקרי שלהם בחדשנות פלאש הוא כדי לייעל את הביצועים, העלות והיעילות של הבינה המלאכותית.

נתונים נוספים מעלים כי 72% מהארגונים כבר משתמשים בבינה מלאכותית יוצרת (GenAI) ו-74% ממנפים בינה מלאכותית בענן ציבורי עם שירותי ניתוח. עם זאת, פריסת ה-AI מגיעה עם אתגרים מורכבים: כך, על פי המחקר, המחסומים הגדולים ביותר לשימוש בבינה מלאכותית הם אבטחת מידע (57%), אינטגרציה של נתונים (50%) ומחסור בכוח אדם מיומן (45%).

איומי אבטחת מידע נחשבים עדיין לחסם מרכזי מפני אימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית. 40% מהמנהלים דירגו את איומי האבטחה והצורך בשמירת פרטיות הנתונים בין הגורמים העיקריים למורכבות בתשתיות האחסון שלהם. 87% מהם ציינו את איום הכופרות כנושא בעדיפות גבוהה או עליונה, כאשר יותר ממחצית מהמנהלים (55%) ציינו שהפחתת מתקפות הכופרה נמצאת בעדיפות העליונה שלהם. כמעט מחצית (48%) מהם חזו שיחלפו ימים או שבועות עד שהחברה שלהם תתאושש ממתקפת סייבר, מה ש-"מהווה סיכון הרסני" לעסק שלהם.

נושא הקיימות הפך גם הוא לשיקול מרכזי בבחירת טכנולוגיות חדשניות: 83% מהארגונים ציינו את הפחתת ההשפעה הסביבתית כגורם חשוב ומכריע בבחירת ספקי אחסון, ו-50% מהם מכירים בכך שהפחתת האנרגיה וטביעת הרגל הפחמנית הם שיקולים מרכזיים באימוץ בינה מלאכותית.

"הארגונים הגדולים מתמודדים כיום עם מצב טכנולוגי מורכב, גדוש בסיכוני אבטחה ולחצים לעמוד בקצב של טכנולוגיות מתפתחות כמו AI – תוך צמצום ההשפעות הסביבתיות", אמר שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. "בתוך המורכבות הזו דרושים פתרונות אחסון פלאש חדשניים, שתומכים בענן. זאת, כדי לתת מענה לדרישות המתפתחות של הבינה המלאכותית, לשפר את היעילות ולחזק את חוסן הסייבר נגד האיומים המתגברים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים