צחי שלום, עיריית רמת השרון: "על המנמ"ר לרתום את הטכנולוגיה בדרך להפיכת העיר לחכמה"

"העיר החכמה נעה באוטוסטרדת המידע והטכנולוגיה, כאשר ראש העיר ומנכ"ל העירייה לוחצים על דוושת הגז, ואילו המנמ"ר מנווט ורותם את הטכנולוגיה לטובת העיר והתושבים", אמר שלום, מנמ"ר העירייה

צחי שלום, מנמ"ר מרכז השלטון המקומי. צילום: קובי קנטור ז"ל

"יש הגדרות רבות ל-'עיר חכמה', עשרות. אין הגדרה בינלאומית ברורה ויש גם בעיות במודלים של ערים חכמות, אולם דבר אחד ברור: העיר החכמה נעה באוטוסטרדת המידע והטכנולוגיה, כאשר ראש העיר ומנכ"ל העירייה לוחצים על דוושת הגז, ואילו המנמ"ר מנווט ורותם את הטכנולוגיה לטובת העיר והתושבים", כך אמר צחי שלום, מנמ"ר ומנהל טכנולוגיות עירוניות בעיריית רמת השרון.

שלום דיבר בכנס מוניציפאלי 2014, שנערך באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. מנחי הכנס היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שלום, רמת השרון מונה 47,880 תושבים. "התושבים דורשים המון ואנחנו משתדלים לענות על הדרישות בצורה המיטבית", אמר.

שלום תיאר את המהלך להפיכת רמת השרון לעיר חכמה: "פשוט מאוד – התחלנו בהפיכתה ל-'עיר בטוחה', בהנחיה של מנכ"לית העירייה. בגלל האמצעים הטכנולוגיים אותם פרסנו למימוש הפרויקט קיבלנו את התשתית שיכולה לקדם את הפיכתה של רמת השרון לעיר חכמה. הדרך לשם עוברת בהתקנת תשתיות וקווי תקשורת". הוא תיאר את הפרויקט שבוצע במהלך השנה החולפת לפריסת רשת אלחוטית בעיר, מבוססת על מוצרי Ruckus Wireless. הוא ציין כי "הפתרון מהווה נדבך נוסף לתשתיות מערכת עיר בטוחה שהוקמה ברמת השרון. מדובר בתוצאה של בחינה שערכה מחלקת המחשוב העירונית במשך חודשים רבים, במהלכם היא בדקה חלופות למתן אינטרנט פתוח וחופשי לתושבי העיר, לצד רשת תקשורת לשעת חירום למערכות המחשוב והטלפוניה, כמו גם שימושים של עובדי העירייה בשטחים הציבוריים – שדרות, גינות ציבוריות ובתי ספר – ובבניין העירייה".

שלום סיכם באמרו כי "הפרויקט שם את עיריית רמת השרון בחזית הטכנולוגיה. פריסת רשת אלחוטית עירונית פתוחה ואיכותית משרתת אלפי תושבים מדי יום. התקשורת העירונית משרתת אותנו גם בשגרה ותעשה זאת אף בחירום, כך שלא ניאלץ להיות תלויים בגופי תקשורת חיצוניים שעלולים לקרוס. רמת השרון ערכה פרויקט תשתיות רחב היקף בסדר גודל של עיריות גדולות ממנה, במיעוט כוח אדם – ובהצלחה. כך אנחנו מתקדמים לקראת השלמת חזון העיר החכמה. פריסת תשתיות הסיבים האופטיים היא פרויקט דגל שמקנה לעירייה יכולות כמו אינטרנט מהיר לנקודות שונות בעיר, שליטה ובקרה על מצלמות האבטחה שנמצאות במקומות רבים בה וטלפוניית IP מתקדמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים