עיריית רמת השרון החלה בהקמת רשת אלחוטית עירונית בפרויקט בהיקף שבעה מיליון שקלים

הרשת האלחוטית תתבסס על מוצרי Ruckus Wireless המיוצגים בארץ על ידי גטר טק ● החלק הארי של הפרויקט צפוי להסתיים השנה, כאשר הפרויקט כולו יסתיים במהלך 2014

אנשי ה-IT של עיריית רמת השרון, בשיתוף חברת מגל, החלו בפרישת רשת אלחוטית עירונית בעיר, שתתבסס על מוצרי Ruckus Wireless, המשווקים בארץ על ידי גטר טק. הפרויקט החל באחרונה, והחלק הארי שלו צפוי להסתיים השנה, כאשר הפרויקט כולו יסתיים במהלך 2014. היקפו עומד על שבעה מיליון שקלים.

הפתרון יהווה נדבך נוסף לתשתיות מערכת עיר בטוחה שהוקמה בעיר. הוא תוצאה של בחינה שערכה מחלקת המיחשוב העירונית במשך חודשים רבים במהלכם היא בדקה חלופות למתן אינטרנט פתוח וחופשי לתושבי העיר, לצד רשת תקשורת לשעת חירום למערכות המיחשוב והטלפוניה, כמו גם שימושם של עובדי העירייה בשטחים הציבוריים – שדרות, גינות ציבוריות, בתי ספר – ובבניין העירייה.

עיריית רמת השרון מקיימת באופן שוטף אירועים תרבותיים במרכז העיר ובהם משתתפים אלפי תושבי העיר, שנהנים מגישה חופשית לרשת האינטרנט באמצעות הרשת האלחוטית שנפרסה. מבדיקות שנעשו נמצא, כי המשתמשים בעלי טלפון סלולרי חכם מעדיפים את גלישת ה-Wi-Fi על פני דור שלישי. למשל, במהלך העדלאידע שנערכה ברמת השרון בפורים האחרון גלשו כ-500 משתמשים בו זמנית על הרשת האלחוטית ובסך הכול כ-4,000 משתתפים גלשו במהלך האירוע. העדלאידע הועברה בשידור חי באינטרנט והמשתתפים צפו בתהלוכה על המכשירים האישיים שלהם. בסך הכול, הם צרכו כ-67 ג'יגה-בייט במשך כשעתיים.

דוד מנשה, סמנכ"ל תקשורת ותיקשוב בעיריית רמת-השרון, אמר ש-"הפרויקט יושלם אמנם ב-2014, אבל המטרה היא שעד סוף 2013 יותקנו כ-200 נקודות גישה, שיכסו אלחוטית כ-70% מהשטחים הציבוריים בעיר". מנשה הוסיף, כי "הפרויקט שם את עיריית רמת השרון בחזית הטכנולוגיה. פריסת רשת אלחוטית עירונית פתוחה ואיכותית תשרת אלפי תושבים מדי יום. כל התקשורת העירונית תוכל להתבצע על גבי רשת זו. היא תשרת אותנו גם בשגרה וגם בחירום, כך שלא ניאלץ להיות תלויים בגופי תקשורת חיצוניים שעלולים לקרוס".

צחי שלום, CTO במערך המיחשוב של עיריית רמת השרון, אמר ש-"מוצרי Ruckus Wireless מאפשרים לנו לעמוד ביעדים שהצבנו בתחילת הדרך ולספק את כל השירותים המתוכננים ברחבי העיר. הציוד נבדק במעבדות בלתי תלויות ונמצא כי הוא פולט קרינה הרבה מתחת לתקן המחמיר ביותר של המשרד לאיכות הסביבה וכן קיבל את אישור משרד התקשורת ומכון התקנים הישראלי".

מתעניינים בעולם הניידות? הירשמו לכנס השנתי של גטר טק, "תחילת עידן הניידות", בהפקת אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים