לפעמים טוב לחצות את הקווים

יעקב רבינוביץ', לשעבר סמנכ"ל הטכנולוגיות של תנובה, התיישב מוקדם יותר החודש על כיסא מנכ"ל אינטנטיה והפך לספק לאחר 32 שנים בהן היה לקוח ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא אומר: "יש יתרון למנכ"ל חברה ספקית שהיה מנמ"ר כי הוא מבין טוב יותר את הלקוח"

מוקדם יותר החודש התיישב יעקב רבינוביץ' על כיסא מנכ"ל קבוצת אינטנטיה (Intentia), שבבעלות משפחת מייזלס. זאת, לאחר שלפני כמה חודשים פרש רשמית מתפקידו כסמנכ"ל טכנולוגיות בתנובה, שם עבד 32 שנים. בראיון לאנשים ומחשבים הוא מסכם, על קצה המזלג, יותר משלושה עשורים של פעילות בתחום ה-IT ומדבר על הקריירה החדשה שלו כספק, שלא לגמרי רחוקה מתחום עיסוקיו הקודמים. הוא גם מוצא יתרונות בחציית הקווים, מעמדת המנמ"ר לעמדת הספק.

32 שנים הן חתיכת היסטוריה. איך אתה מסכם אותן בכמה שורות?
"במהלך 32 השנים עסקתי בתחומים שונים. הגעתי לתנובה לאחר שהייתי מנמ"ר השירות המטאורולוגי והתפקיד הראשון שלי בה היה מנהל מערכות המידע והחשב של מחלבת רחובות. משם התקדמתי לתפקידים שונים עד שהגעתי ב-2008 לתפקיד הבכיר של סמנכ"ל טכנולוגיות.

החלפתי את ורדה פולק, שהייתה המנמ"רית של תנובה כולה. צריך להבין שבעבר תנובה הייתה ארגון מבוזר מאוד ואחד הדברים הראשונים שעשיתי היה לאחד את כל מערכות המידע. ביטלתי את כל שכבת מנהלי המערכות לחטיבה אחת. עדיין היו שם מנמ"רים, אבל הכפיפות המקצועית הייתה אליי. בסך הכול, עוסקים בתחום מערכות המידע בתנובה 140 איש, חלקם במטה והיתר בסניפים".

מה היו הפרויקטים המרכזיים שהובלת?
"הפרויקט הראשון היה ב-1985. הייתה זו הקמת Front Office בכל הסניפים במקום המיינפריים, כדי לקצר תהליכים שהיו ארוכים מאוד. פרויקט נוסף היה שילוב מסופונים בעבודת המפיצים. אז זו הייתה מהפיכה של ממש, איש לא האמין שנהגים ישתמשו במסופונים.

עוד אתגר שלנו היה להתאים את תנובה לעולם הרגולציה המאוד קפדני, שם למערכות המידע יש תפקיד מרכזי ביותר. במסגרת זו הובלתי את פרויקט מיחשוב רצפת הייצור לכל מפעלי תנובה, בין מערכות הבקרה למערכות הארגוניות – נקודה שהיא מאוד קריטית בעולם המזון. אפשר לומר שההשקעות שנעשו אז הכינו את תמובה טוב יותר לסביבה הרגולטורית המאוד קפדנית שקיימת כיום בתעשייה זו כולה".

והנה אתה יושב כעת על כיסא מנכ"ל קבוצת אינטנטיה. למעשה, חצית את הקווים.
"האמת היא שכשפרשתי רציתי לקחת פסק זמן. לא פניתי לאף אחד. עם זאת, זרם הפניות הגיע אליי מרגע שהודעתי על פרישתי ולי היה ברור שאני צעיר מכדי לשבת בבית ולא לעבוד. אין ספק שיש לי נסיון רב בעבודה עם ספקים. אני מכיר את כולם ולאחר שפנו אליי מאינטנטיה חשבתי לנכון שזה תחום שאני יכול לתרום בו.

אני יכול לומר שלפעמים יש יתרון גדול בכך שמנכ"ל של חברה ספקית היה בעבר מנמ"ר, מאחר שמניסיוני אני יודע שהלקוחות לא ממש יודעים מה הם קונים, לא ממש מבינים מה מוכרים להם. היתרון שלי הוא שאני חושב כמו הלקוח, אני יודע מה הוא צריך ובמה הוא מתלבט, ויש לי את היכולת לתת לו את הפתרון הנכון לו, ולא רק מה שטוב לי, כספק. זה נכון במיוחד בעולם הנוכחי, של פתרונות ושירותים. אני יכול להוכיח ללקוח את הערך המוסף שלי".

ספר קצת על החברה.
"קבוצת אינטנטיה הוקמה ב-1994. היא מתמחה בפתרונות מיחשוב תעשייתי לארגונים והיא הנציגה הבלעדית בישראל של פתרון M3 מבית אינפור (Infor) האמריקנית.

החברה עוסקת בשירותים והטמעה בארגונים, ומתמחה במנועי BPM ו-Work Flow מתקדמים. למעשה, מדובר פה ב-ERP למגזר התעשייה, שהוא התפתחות של מובקס הוותיקה. אינפור היא החברה השלישית בגודלה בעולם בתחום והיא שקופה לכל בסיסי הנתונים בארגון. קהל העד הוא המגוון הרחב של התעשייה – מהפיננסים ועד רצפת הייצור. זהו אחד המגזרים החזקים במשק. הקבוצה כולה בבעלות משפחת מייזלס ואני מחליף את המייסד והיזם, אלי מייזלס, שהפקיד בידי את המנכ"לות.

מהו נתח השוק שלכם ומיהן המתחרות?
השוק כולל חברות רבות בתעשייה, מכל הגוונים, למשל קונצרן דלתא, שהמערכת שלנו מלווה את כל 12 המפעלים שלו. אינטנטיה מעסיקה 50 עובדים והיא ותיקה מאוד בשוק – 30 שנים. אני אישית הייתי לקוח שלהם עד לפני כמה שנים ומכאן ההיכרות שלי עם המשפחה המייסדת. המתחרות הן החברות הגדולות, כמו סאפ (SAP), אורקל (Oracle) ויבמ (IBM), וגם יצרניות של ERP לשוק ה-SMB, כמו פריוריטי (Priority) של אשבל".

איזה שינוי אתה מתכנן להביא לחברה?
"השינוי המרכזי הוא מעבר לעבודה עם שותפים עסקיים. יש בתעשייה הרבה מאוד מערכות שזקוקות לחילופין, שנועדו להתממשק לעולם החדש, ושם אני רואה את ההזדמנות. זה תהליך מהיר יותר".

הראיון המלא עם יעקב רבינוביץ' יפורסם בגליון ינואר 2014 של Information World.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים