הערכות: אפל תמכור עד סוף השנה 10 מיליון מכשירי iPad

על פי הערכות של אנליסטים, עד סוף 2011 תמכור החברה כ-17 מיליון יחידות של מחשב הלוח החדש מתוצרתה ● מדובר בעלייה לעומת ההערכה שפרסם לפני תחילת המכירה, שלפיה החברה תמכור עד סוף השנה 2.2 מיליון יחידות ● הערכות אלה נמסרו לאחר שאפל פרסמה, כי מכרה שני מיליון מחשבי iPad מאז השקת המכשיר, לפני כחודשיים

אנליסטים מעריכים, כי אפל (Apple) תמכור עד סוף השנה כ-10 מיליון מכשירי iPad – ובכך תעמוד ביעד שסימנה לעצמה. הערכות אלה נמסרו בעקבות נתונים שפרסמה החברה ולפיהם היא מכרה שני מיליון יחידות מאז הושק המכשיר לפני כחודשיים.

מכירת מחשבי הלוח החדשים של אפל החלה רק ב-3 באפריל – ואנליסטים רבים הופתעו מההצלחה המהירה שלהם. מיקרוסופט (Microsoft) ניסתה במשך שנים רבות, ללא הצלחה, לקדם את התצורה של מחשבי הלוח, והמכירה של מחשבי iPad עם תקשורת סלולרית החלה רק לקראת סוף חודש מאי.

בריאן מרשל, אנליסט מחברת Broadpoint Amtech, העריך בתחילה, כי אפל תמכור ב-2010 רק 2.2 מיליון יחידות של מחשבי iPad. ב-9 במרס, כחודש לפני תחילת מכירת המכשיר, תיקן מרשל את התחזית והעלה אותה לארבעה מיליון יחידות. הוא ציין אז, כי העיתונות אופטימית מדי ביחס למכשיר. אתמול (ג') כבר העלה מרשל את התחזית ל-10 מיליון יחידות ב-2010 ו-17 מיליון יחידות ב-2011.

"כבר ברבעון הראשון לאחר ההשקה עשויים המחשבים ממשפחת iPad להיות אחראיים ליותר מ-10% מכלל ההכנסות של אפל ברבעון", כתב מרשל. "מכשירי iPhone השיגו יעד זה רק אחרי שני רבעונים".

קן האיירס, אנליסט מחברת Technology Business Research, הודה, כי הופתע מההצלחה המהירה של ה-iPad. הוא כינה אותה "מרשימה מאוד" ואמר, כי "כמוצר נישה שאינו טלפון חכם וגם אינו מחשב נישא, הוא זכה לקהל יעד גדול מהצפוי, במיוחד בסביבה הכלכלית הנוכחית ונוכח דפוסי ההוצאות של הצרכנים הפרטיים".

בשבועות הראשונים שלאחר ההשקה הייתה ההצלחה של מחשבי iPad בארצות הברית כה גדולה עד שאפל נאלצה לדחות את ההשקה במדינות נוספות. רק ב-28 במאי החלה המכירה בבריטניה, וכיום נמכרים מחשבי iPad בשש מדינות נוספות. רוג'ר קיי, אנליסט מחברת EndPoint Technologies, מעריך, כי בחודשיים הקרובים עשויה אפל למכור ארבעה מיליון יחידות נוספות, ובסך הכול – שישה מיליון יחידות עד אוגוסט.

עם זאת, מציין קיי, כי צריך לקחת בחשבון גם את מגבלות כושר הייצור של אפל ואת האפשרות שלצרכנים הפרטיים יימאס להמתין למחשבי ה-iPad והם יבחרו בחלופה אחרת – דוגמת מחשבי לוח שיציעו החברות HP, דל (Dell) או סוני (Sony) עם מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). גם האיירס רואה בגוגל את המתחרה העיקרית של אפל בזירה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים