שר התקשורת, איוב קרא, התפטר; מה הוא עשה בתחום הטכנולוגי?

השר קרא טוען ל-"מסע ציד נגדו" מאז שנבחר לתפקיד ● הוא לא היה אחד משרי התקשורת הבולטים בכל הנוגע לטכנולוגיה, אבל בכל זאת בוצעו בתקופתו כמה מהלכים ראויים לציון

שר התקשורת המתפטר, איוב קרא. צילום: רמי ג'ואן, מתוך ויקיפדיה

שר התקשורת, איוב קרא, הודיע היום (ב') בצהרים על התפטרותו מהתפקיד. זאת, יום לאחר שהתראיין בתכנית שש עם עודד בן עמי בערוץ 12 והטיח דברים קשים בבכירי הליכוד, ויום לאחר שפורסם כי הוא במגעים להצטרפות לתכנית הריאליטי הישרדות. ההתפטרות תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות.

קרא טוען במכתב ההתפטרות למסע הכפשות נגדו "הנובע מדעות קדומות" מהיום שהוא מונה לתפקיד שר התקשורת, לפני כשנתיים. "כל הצלחה הפכה לצערי לכישלון, כולל ביקורת מגמתית מבפנים ומבחוץ, ושיאה שיתוף הפעולה בין צמרת הליכוד כדי להחליש ולהוציא אותי ממרכזי הכוח בתנועה. זאת, לרבות איסור עליי להתמודד במגזר המיעוטים (בפריימריז של הליכוד – י"ה) – דבר שלא נעשה לאיש ציבור בהיסטוריה של מדינת ישראל", כתב.

במכתב ציין קרא כי הוא לא פורש מהחיים הציבוריים, אבל מתפטר מתפקיד השר "כדי להפסיק מסע ציד זה. אני יוצא לקרב לטיהור שמי ולניקוי הליכוד מתפיסת עולם מפא"יניקיות שחדרו אליו בשנים האחרונות".

קרא לא היה שר תקשורת בולט במיוחד בהיבט הטכנולוגי. בניגוד לקודמיו – גלעד ארדן, שקידם את רפורמת השוק הסיטונאי להגברת התחרות בשווקי הטלפוניה והאינטרנט, ובנימין נתניהו, שהלכה למעשה עיכב אותה – הוא לא הגה תכנית גרנדיוזית כלשהי. תחום שכן התקדם בתקופתו הוא הסיבים האופטיים: HOT המשיכה לפרוש אותם, מיזם IBC קיבל הקלות רגולטוריות וחברות נוספות הצטרפו למרוץ.

חברה שלא שבעה נחת ממשרד התקשורת בתקופה זו היא בזק, שהמשרד כפה עליה למכור שירותי טלפוניה קווית למתחרות במחירים זולים יותר. אולם הצעד המרכזי של בזק שנבע מהרגולציה של משרד התקשורת בתקופתו של קרא היה ההחלטה שלה לבטל את בקשתה לביטול ההפרדה המבנית בינה לבין yes.

לפי שעה לא ברור מי ימונה לשר התקשורת, מאחר שנתניהו, ש-ודאי היה רוצה לחזור לתפקיד, לא יכול לכהן בו, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי הוא מצוי בניגוד עניינים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים