MIT ומיקרוסופט פיתחו קעקוע חכם – מה זה והאם אתם רוצים כזה?

מחקר חדש של הענקית מרדמונד והמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, מקשט זרועות של אנשים בקעקועים חכמים, מוזהבים וזמניים, שמשמשים בין היתר לשליטה מרחוק בסמארטפון שלהם

מעשה חכם. קעקוע. אילוסטרציה: BigStock

כולם מתקעקעים כיום. שלושה כוכבים על העורף, קעקועי שרוול צבעוניים, סקורות לאורך הרגל ועוד ועוד. ומה אם הקעקועים שלכם היו הופכים מקישוט למשהו שימושי ממש?

קבוצת סטודנטים לתואר שלישי ממעבדת המדיה של MIT וחוקרים ממיקרוסופט (Microsoft) פיתחו את הפריט הלביש האולטימטיבי: קעקוע זמני שיכול להפוך לטאץ'-פד (touchpad), שישמש לשליטה מרחוק בטלפון החכם שלכם, או לשיתוף נתונים באמצעות NFC ׁ(ר"ת Near Field Communication).

הטכנולוגיה, אשר מתוארת באתר של MIT, תוצג במלואה בסימפוזיון הפריטים הלבישים שיתקיים בחודש בחודש הבא, ושנקרא DuoSkin. לדברי החוקרים, ניתן לתכנן מעגל באמצעות כל תוכנה גרפית, לקעקע את האיור הנדרש ב-Gold Leaf, שהוא צבע זהוב המוליך חשמל, ולאחר מכן להחיל עליו טכנולוגיה ורכיבים שיגרמו לקעקוע להפוך לאינטראקטיבי.

קעקוע עם נורות LED

המסמך המתאר את הפיתוח מציג שלושה מקרי מפתח של שימוש בעבור הקעקוע: כאמור, ניתן להשתמש בו בכדי להפוך את העור למשטח מגע; לעצב אותו כך שישנה את צבעו לפי הטמפרטורה; או למשוך נתונים באמצעות הקעקוע. בתצלום אחד ששותף על ידי MIT, הקעקוע אפילו כולל נורות LED ויוצר מעין תצוגה זוהרת על העור.

זוהי לא הפעם הראשונה שבה מנסים חוקרים להפוך את האפידרמיס (שכבת העור העליונה והחיצונית) שלנו למסך מגע. בשנת 2010 הציע סטודנט מקרנגי מלון, גם כן בשיתוף פעולה עם מחלקת המחקר של מיקרוסופט, פיתוח שנקרא Skinput, אשר נועד להפוך את פרק כף היד או את גב היד ל"קנבאס למחוות אצבע".

אבל הפיתוח ההוא התגלה כיקר מדי לבנייה, בשל הצורך במכשיר מיוחד שיקרין ממשק על העור, בעוד שהקעקוע החדש יכול להיות מיושם פשוט כקעקוע זמני רגיל – מניחים אותו על העור, משפשפים קלות עם מטלית לחה, מקלפים את הנייר שמודבק אליו, והוא שם. כשמתעייפים ממנו אפשר בקלות להסיר אותו.

אז דמיינו – אתם מתהדרים בקעקועי הזהב היפים האלו שיכולים, אם תרצו, לשנות את צבעם, לפתוח בפניכם דלתות, או להפוך את העור שלכם למשטח מגע לצורך שימוש במני אביזרים וטכנולוגיות. וואו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים