אינטל ישראל התקינה מערכת סולארית פוטו-וולטאית על גג המפעל שלה בירושלים

מדובר במערכת שמפיקה חשמל מאנרגיית השמש, והיא המערכת הפוטו-וולטאית הראשונה של אינטל מחוץ לגבולות ארצות הברית ● המערכת צפויה להפיק 85 אלף קילוואט-שעה בשנה

אינטל (Intel) ישראל התקינה באחרונה מערכת סולארית פוטו-וולטאית להפקת חשמל מרני השמש על גג המפעל שלה בירושלים. מדובר במערכת הפוטו-וולטאית הראשונה של אינטל מחוץ לארצות הברית, והיא צפויה להפיק 85 אלף קילוואט-שעה בשנה.

השקת המערכת נעשתה במהלך ביקור של מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, עו"ד אלונה שפר (קארו), במפעל. במהלך הביקור סקרה מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, את פעילותיה של אינטל בתחום ההגנה על הסביבה.

שפר (קארו) אמרה, כי "המשרד להגנת הסביבה מקדם מהלכים של חקיקה המטילה אחריות יצרן מורחבת על התעשייה לטפל בפסולות ולהשית עלויות כבדות על מפעלים שלא יעמדו בסטנדרטים שנקבעו. מי שלא ייערך כפי שאינטל נערכת – לא רק שיישא בעלויות כבדות, אלא גם יאבד את היתרון התחרותי שלו בשווקים בינלאומיים".

פסברג הדגישה את החשיבות שמייחסת אינטל לפיתוחים בתחום האנרגיות המתחדשות.

המערכת הסולארית הפוטו-וולטאית (PV) מפיקה אנרגיה חשמלית מקרני השמש. התקנתה על גג המפעל בירושלים משתלבת במאמץ כולל של אינטל בתחום האנרגיות המתחדשות. החברה השלימה התקנת מערכות דומות גם באריזונה, קליפורניה, ניו-מקסיקו ואורגון. ביחד עם המערכת בירושלים, הן יוצרות יותר מ- 3.8 מיליון קילוואט-שעה בשנה של אנרגיה סולארית נקייה.

תפוקת הייצור של המערכת שהותקנה בארץ עומדת על 50 אלף וואט, והיא מושגת מ-228 פאנלים פוטו-וולטאים המפיקים 220 וואט כל אחד. החשמל שייוצר במערכת יימכר לחברת החשמל תמורת תקבולים שנתיים.

התקנת המערכת בוצעה על ידי חברת Solarpower ושולב בה פטנט ישראלי של חברת Tigo למיקסום הנצילות האנרגטית באמצעות ממיר מתח. הממיר הופך, הלכה למעשה, את הזרם המתקבל מהתאים הפוטו-וולטאיים לזרם שמיש ברשת החשמל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים