בדרך לקאמבק? אדם נוימן מעוניין לקנות את WeWork

מייסד החברה, שאולץ ע"י המשקיעים להתפטר מתפקיד המנכ"ל עקב מה שהוגדר כניהול כושל, רוצה לחזור, ואף הגיש הצעה לסופטבנק ● WeWork נמצאת בהליכים לקבלת מעמד של פושטת רגל, ולדברי נוימן, מנסה להכשיל את ההצעה

ירכוש את החברה שייסד? אדם נוימן.

עוד הסתעפות, שלא לומר תפנית, בפרשת אדם נוימן-WeWork ארוכת השנים: אחרי שייסד את WeWork, מכר אותה למשקיעים בראשות הבנק היפני סופטבנק, אולץ להתפטר עקב טענות לניהול כושל ולאחר שהיוזמה שלו להנפיק את החברה בבורסה קרסה, וזו הגישה בקשה לפשיטת רגל – עכשיו הוא מעוניין לרכוש אותה.

על פי דיווחים ברשת CNBC ובניו יורק טיימס, Flow Global, חברת הנדל"ן שנוימן הקים לאחר שעזב-הועזב מ-WeWork, מעוניינת לרכוש אותה או את הנכסים שלה, וכן להעניק לה מימון לתקופת פשיטת הרגל, כדי להשאיר אותה מעל פני המים. זאת, יום לאחר שעורך דין מטעם החברה הודיע כי ייתכן שהיא תצטרך לקחת הלוואה נוספת לצורך כך.

נוימן חבר לצורך רכישת WeWork למשקיע דן לואב. עם זאת, מכתב שהוציא עורך הדין של נוימן, אלכס שפירו, ושצוטט בניו יורק טיימס, מאשים את החברה בכך שהיא "שמה חומה" בפני ההצעה של מרשו ושל לואב. לדבריו, WeWork "אפילו לא מוכנה לתת ללקוחותייי מידע במה שאמורה להיות עסקה שתמקסם את הערך לכל בעלי המניות".

הנסיקה – וההתרסקות

WeWork נוסדה ב-2010, חללי המשרדים שלה התפשטו בעולם במהירות, והיא הייתה שווה בשיאה 47 מיליארד דולר. נוימן היה המנכ"ל שלה מיום היווסדה ועד 2019, אז הופעלה עליו מסכת לחצים מצד משקיעים בחברה, ובראשם המשקיע הגדול ביותר בה, סופטבנק. זאת, לאחר שהחברה דחתה (ולמעשה ביטלה) את הנפקתה בבורסה, עקב הערכת השווי המתכווצת שלה. במסמכי ההנפקה נחשף כי החברה, שבמשך כמה שנים היה סביבה הייפ מאוד גדול, למעשה מפסידה. המשקיעים מאוד לא אהבו את זה, כמו גם את מה שנראה, לדבריהם, כניהול הכושל של נוימן, שהעדיף צמיחה על פני רווחיות, ואת מסיבות הפאר שערך, ובספטמבר 2019 הם למעשה אילצו אותו להודיע על התפטרותו מתפקיד המנכ"ל. חודש אחר כך הוא אף עזב את מועצת המנהלים של החברה, ואחר כך חזר אליה, לאחר שקיבל "מצנח זהב" מוגדל. בכך הושלמה ההשתלטות של סופטבנק על החברה.

יש לציין שהצרות של WeWork לא באו אל קיצן עם התפטרותו המאולצת של נוימן, והחברה המשיכה לצבור חובות. בנובמבר האחרון היא הגישה בקשת הגנה מפני נושים ופשיטת רגל, לפי סעיף 11 לחוק פשיטת הרגל של ארצות הברית, ובבקשה היא ציינה את סכום החובות שלה כעומד על בין 10 ל-50 מיליארד דולר. כמה חודשים לפני כן, ביוני האחרון, WeWork הציגה יחס שלילי בין הנכסים להתחייבויות שלה: היא רשמה על שמה עד לאותו מועד נכסים בשווי של 15.06 מיליארד דולר ולעומת זאת, התחייבויותיה עמדו אז על 18.66 מיליארד. אחת הסיבות המרכזיות לחובות ולהתחייבויות של WeWork היא הפופולריות של העבודה מהבית מאז הקורונה – מה שהביא הרבה חברות ואנשים לעזוב את חללי המשרדים שהיא משכירה.

WeWork נמצאת בימים אלה במשאים ומתנים עם בעלי הבתים בחלק מהמקומות שבהם ממוקמים חללי המשרדים שלה, כדי להוריד את מחירי השכירות – מה שמן הסתם יועיל לחברה. לא ברור האם המגעים יעלו יפה, שכן חלק מבעלי הבתים טוענים ש-WeWork נוקטת גישה נוקשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים